سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سریال و تلویزیون

سریال ایرانی خوب چی ببینیم؟

علاقمندان به سریال و فیلم های تلویزیونی، حتما با دنیای سریال های ایرانی آشنا هستند. از طنزهای دوست داشتنی تا ملودرام های احساسی و سریال های تاریخی حماسی، مجموعه های ایرانی طی سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته اند و توانسته اند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند. اما با وجود این همه سریال متنوع، انتخاب سریال مناسب برای هر سلیقه ای کمی دشوار است. در این مقاله جامع، راهنمای کاملی برای انتخاب سریال ایرانی خوب و جدید را در اختیار شما قرار می دهیم تا به راحتی بتوانید سریال مورد علاقه خود را پیدا کنید.

در ادامه لیستی از جدید ترین سریال های خوب ایرانی را برای شما آورده ایم:

جنگل آسفالت

سریال “جنگل آسفالت” به کارگردانی پژمان تیمورتاش و نویسندگی پژمان تیمورتاش و مهدی اسدزاده، داستانی اجتماعی و خانوادگی را در بستر حوادثی نفس گیر روایت می کند. این سریال که در سال 1403 ساخته شده است، با بازیگران مطرحی همچون نوید محمدزاده، امیر جعفری، ریما ، فرشته حسینی، دیبا زاهدی، و آزاده صمدی، به یکی از موردانتظارترین آثار سال تبدیل شده است. در خلاصه ای از داستان، شاهد سرنوشت “هنگامه” هستیم که برای نجات جان برادرش از اعدام ،همراه با پسری، به ناچار پا در مسیر پرخطر و تاریکی می گذارد که دردسر هایشان شروع می شود.

افعی تهران

سریال “افعی تهران” به کارگردانی سامان مقدم ، اثری جدید در ژانر خانوادگی و درام است که در سال 1402 منتشر شد. این سریال با حضور بازیگران مطرحی همچون پیمان معادی، آزاده صمدی، سحر دولتشاهی و… به یکی از پرمخاطب ترین سریال های شبکه نمایش خانگی تبدیل شد. این سریال داستان کارگردانی را روایت می کند که قصد دارد اولین فیلم خود را درباره قاتلی که دست به کشتن افراد کودک آزار می زند، بسازد که در این راه با چالش هایی روبرو می شود.

اکازیون

سریال “اکازیون” یک کمدی خانوادگی ایرانی به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی حسین میرطاووسی است که در سال 1402 ساخته شده است. “اکازیون” با بازی بازیگرانی همچون هادی کاظمی، ایمان صفا، غلامرضا نیکخواه، سمانه پاکدل و سام نوری، فضایی شاد و مفرح را برای مخاطبان خود فراهم می کند و در عین حال، به مسائل خانوادگی و اجتماعی نیز می پردازد. این سریال با نگاهی طنز و سرگرم کننده به دهه 70، برمی گردد و داستان جوانی را روایت می کند که قصد مهاجرت دارد اما توسط دایی خود منوع الخروج شده است.

دفتر یادداشت

سریال “دفتر یادداشت” به کارگردانی کیارش اسدی زاده و نویسندگی مسعود خاکباز، در سال 1402 با بازی رضا عطاران، حسن معجونی، سوگل خلیق، زهرا داوود نژادو… به عنوان یکی از پربیننده ترین سریال های شبکه نمایش خانگی فیلیمو به مخاطبان معرفی شد. این سریال ترکیبی از ژانر کمدی و جنایی را دارد و داستان مردی را روایت می کند که در گذشته کارآگاه بوده است و اکنون دچار آلزایمر شده است. او با کمک دوست قدیمی خود و نوشتن خاطرات قدیمی در یک دفترچه یادداشت سعی در یافتن یک قاتل زنجیره ای دارد.

زخم کاری

سریال “زخم کاری” به کارگردانی محمدحسین مهدویان و با بازی جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی و مرتضا امینی تبار در ژانر درام و جنایی در دو فصل ساخته شده است. مالک، مردی از طبقه پایین جامعه که با کار کردن برای خانواده ریز آبادی، ثروت و قدرتی به دست آورده، به دنبال انتقام از خانواده ریزآبادی ها، ثروتمندان و افراد بانفوذ شهر، است. او در این مسیر دست به هر کاری می زند و در دام توطئه ها و خیانت ها گرفتار می شود. عشق، نفرت، حرص و طمع، تار و پود داستان زخم کاری را تشکیل می دهند و شخصیت های سریال در گذر داستان، متحمل چالش ها و اتفاقات غیرمنتظره ای می شوند. در این میان، رازهایی ناگفته برملا می شود و گذشته تاریک افراد به تدریج آشکار می گردد. لازم به ذکر است فصل سوم سریال نیز در دست سخت است.

پوست شیر

سریال “پوست شیر” به کارگردانی جمشید محمودی و نویسندگی رضا بهاروند، داستانی جنایی، معمایی و اجتماعی را در دلِ شهر تهران روایت می کند. بازیگرانی همچون شهاب حسینی، هادی حجازی فر، پردیس احمدیه ، پانته آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی و … در این سریال ایفای نقش کرده اند. سریال حول داستان زندگی نعیم می گذرد که بعد از سال ها از زندان آزاد شده است و مشتاق دیدن دخترش است. اما این دیدار برای او گران تمام می شود و ماجراهایی رخ می دهد.

جیران

سریال جیران، به کارگردانی حسن فتحی و نویسندگی احسان جوانمرد و حسن فتحی، داستانی عاشقانه-تاریخی را در دوران قاجار روایت می کند. این سریال ، به زندگی جیران، یکی از همسران محبوب ناصرالدین شاه قاجار می پردازد. جیران با بازی پریناز ایزدیار، دختری زیبا و رعنا از خانواده ای پایین دست است که در پسریشه ای در حرمسرای ناصرالدین شاه (با بازی بهرام رادان) نظر شاه را به خود جلب می کند. عشقی ممنوع میان شاه و جیران شکل می گیرد و جیران که به مرور مورد توجه و عنایت شاه قرار می گیرد، عنوان “جیران” را از شاه دریافت می کند.حضور جیران در اندرونی و قدرت روزافزون او، حسادت و توطئه اطرافیان شاه، به ویژه مهد علیشاه (مهدی پاکدل) ومادر شاه (مریلا زارعی) را برمی انگیزد. در این میان، جیران درگیر ماجراهای سیاسی و اجتماعی دربار قاجار می شود و برای حفظ عشق و جایگاه خود در اندرونی تلاش می کند.

آفتاب پرست

سریال آفتاب پرست، ساخته شده توسط برزو نیک نژاد، در ژانر کمدی و اجتماعی، داستانی پرماجرا و طنز را روایت می کند. بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، حمیدرضا آذرنگ، الهام اخوان، گوهرخیراندیش، باران کوثری و… در این سریال ایفای نقش کرده اند. جمال پورشه و منوچهر دو دوست صمیمی هستند که هر دو به دلیل ارتکاب جرم روانه زندان می شوند. منوچهر در زندان از جمال می خواهد که پس از آزادی به سراغ خواهرش برود و با فروش اموال او، پول منوچهر را که به خاطر قمار از دست داده، جبران کند که طی این ماجرا اتفاقاتی میفتد و جمال با هویتی جعلی زندگی میکند و از این هویت سواستفاده می کند.

خون سرد

سریال “خون سرد” به کارگردانی امیرحسین ترابی و تهیه کنندگی بهمن کامیار، با بازی امیر آقایی، شهرام حقیقت دوست، سارا بهرامی و.. یک تریلر جنایی و اجتماعی ایرانی است که در سال 1401 از طریق شبکه نمایش خانگی فیلیمو منتشر شد. این سریال در 20 قسمت به روایت داستانی پرفراز و نشیب می پردازد که در آن، سرگرد امیرعلی طلوعی به دنبال دستگیری قاتلی سریالی است، در کنار سرگرد طلوعی، دکتر کسری کیا به عنوان پزشکی قانونی، او را در حل این پرونده یاری می کند، اما این دکتر پزشکی قانونی از ماجراهای قتل بی خبر نیست!

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن داستان سریال های معرفی شده در این مقاله، می توانید به راحتی سریال مورد علاقه خود را پیدا کنید و از تماشای آن لذت ببرید. علاوه بر موارد گفته شده، به یاد داشته باشید که دنیای سریال های ایرانی بسیار گسترده و متنوع است و هر روز سریال های جدیدی با ژانرهای مختلف به این عرصه اضافه می شوند. پس با کمی جستجو و گشت و گذار در میان لیست های پیشنهادی و نقدها، می توانید سریال هایی را پیدا کنید که دقیقا با سلیقه شما مطابقت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا