سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
شبکه و اینترنتکامپیوترمجله فناوری و دانشنجوم و کهکشان

اسپیس اکس ایلان ماسک قصد دارد امسال سرویس تلفن همراه استرلینک و تی موبایل را در تلاشی برای حذف نقاط کور در سراسر جهان آزمایش کند.

به گفته مایکل شیتز خبرنگار CNBC جاناتان هافلر نایب رئیس فروش تجاری استارلینک اسپیس اکس، این به روز رسانی را طی پنلی در کنفرانس ستلایت 2023 در واشنگتن دی سی در روز دوشنبه ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، هافلر تاریخ خاصی را برای آزمایش این سرویس تلفن همراه در سال 2023 اعلام نکرده است. با این حال، این بدان معناست که اسپیس اکس و تی موبایل به ارائه اتصال سلولی به مردم در مناطقی که پوشش آنتن ندارند نزدیک‌تر شده‌اند.

هافلر روز دوشنبه به نقل از سی‌ان‌بی‌سی گفت:

ما لزوما با انجام ندادن تحلیل بیش از حد و بیرون آمدن نتایج چیزهای زیادی یاد خواهیم گرفت.

اسپیس اکس و تی موبایل در ماه اوت اعلام کردند که برای ارائه خدمات تلفنی به کاربران تلفن همراه از طریق ماهواره‌های استارلینک در مدار پایین زمین، با یکدیگر همکاری می‌کنند. این شرکت‌ها گفتند که انتظار می‌رود این سرویس پوشش تقریباً کاملی را برای اکثر مناطق در ایالات متحده ارائه دهد، حتی در روستایی‌ترین مکان‌هایی که قبلاً به سیگنال‌های سلولی سنتی متصل نبودند.

پس از اعلام این خبر، ایلان ماسک توییت کرد که این سرویس جدید پیش بینی شده است که مناطق بدون سرویس را در سراسر جهان از بین ببرد و برای ارسال پیامک و تماس صوتی عالی عمل می کند. او همچنین تأیید کرد که وسایل نقلیه تسلا در آینده از این ویژگی برخوردار خواهند بود تا بتوانند مستقیماً برای تماس‌های اضطراری و پیامک به ماهواره‌های استارلینک متصل شوند.

استارلینک مجموعه سرویس اینترنت ماهواره ای اسپیس اکس است که پهنای باند را به مشتریان در سراسر جهان ارائه می دهد. کاربران باید با 110 دلار در ماه یا کمی بیشتر بسته به موقعیت مکانی خود در این سرویس ثبت نام کنند و کیت دریافت سرویس را با قیمت 600 دلار خریداری کنند. هافلر در کنفرانس روز دوشنبه به نقل از سی ان بی سی گفت که استارلینک بیش از 4000 ماهواره در مدار دارد. اسپیس‌اکس تقریباً دو مرتبه در هفته در حال پرتاب ماهواره‌ها است و در توییت شیتز افزود: «این ساده‌لوحانه نخواهد بود که فکر کنیم رئیس برای دستیابی بیشتر از آن نیز تلاش می‌کند.» بر اساس این گزارش، هافلر گفت که این شرکت روزانه شش ماهواره و هزاران پایانه کاربر تولید می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا