سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار رسانه ترکیپیشخوان ترکیه

اگرچه سریال Yalı Çapkını (پسر طلایی ) در رتبه بندی خوب است، اما بی دقتی فیلمنامه نویسان می تواند دردسرهای بزرگی را به همراه داشته باشد

سریال هایی وجود دارد که یکدفعه مخاطبان را مجذوب میکند، Yalı Çapkını (پسر طلایی) چنین سریالی است. این سریال چنان انفجاری به پا کرد که همه از موفقیت این سریال در اولین دوره فصل صحبت کردند.

با این حال سریال های مختلفی مانند Kızılcık Şerbeti (شربت زغال اخته) و Ateş Kuşları (پرندگان آتشین) به عصر جمعه آمدند و پس از مدتی تثبیت در رتبه ها ایجاد شد. سریال Kızılcık Şerbeti ( شربت زغال اخته ) در گروه های AB و ABC1 مقام اول را کسب کرد. درست در زمانی که استقبال از سریال Yalı Çapkını  کم شد ، تصمیم شورای عالی تلویزیون و رادیو  مبنی بر توقف پخش 5 قسمت سریال Kızılcık Şerbeti همه چیز را از بالا به پایین تغییر داد.

در غیاب سریال شربت زغال اخته، سریال پسر طلایی دوباره شروع به کسب رتبه های بسیار خوب ( رتبه های دو رقمی ) کرد. علاقه تماشاگران افزایش یافت، اخبار و نظرات درباره سریال دوباره ترکوند. با این حال فیلمنامه نویسان و گروه سازنده نباید خیلی روی این وضعیت تکیه کنند.زیرا در شبکه‌های اجتماعی نقدهای بسیار جدی به داستان سریال وارد می‌شود.

اینکه سیران با بازی افرا ساراچ اوغلو نمی تواند ببیند فرید برای نجات ازدواجشان چه می کند و فیلمنامه نویسان برای ادامه داستان برای جدایی فرید و سیران جهت گیری نشان می دهند، مخاطب را عصبانی می کند.

تعدادی از هواداران می گویند؛ فرید که هر کاری می کند تا ازدواجش تمام نشود و سیران که حرفی نمی زند و تلاشی هم نمی کند. فیلمنامه نویس عزیزم، ازدواج اینطوری تمام نمی شود، سریال تمام می شود.

واکنش به شخصیت پلین در داستان سریال مدت هاست که وجود دارد. علاوه بر این، زرین، مادر پلین، حالا شخصیتیه که مخاطبان آن را هدف قرار می دهند. اگرچه این دو شخصیت برای بروز درگیری در داستان ضروری هستند، اما اغراق در صحنه ها واکنش هایی را به همراه دارد.

چه خوب است که فیلمنامه نویسان با در نظر گرفتن واکنش های مخاطب اقداماتی را انجام دهند که  کنجکاوی در سریال از بین نرود. چون طرفداران سریال حالا به جای داستان هایی که چند نفر پشت میزشان بنویسند و به خودشان تحمیل کنند، یک داستان تعاملی می خواهند که بتوانند در آن شرکت کنند.

کسانی که از این روش تعاملی برای هدایت داستان با مخاطب استفاده کردند، برنده شدند، کسانی که آن را نادیده گرفتند شکست خوردند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا