سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارمجله پزشکی و سلامت

واکسنی برای یکی از کشنده ترین انواع سرطان ساخته شد

یک مطالعه کوچک جدید به رهبری BioNTech از یک واکسن سفارشی سرطان پانکراس بر روی 16 بیمار استفاده کرد. نیمی از بیماران پس از 18 ماه بدنشان عاری از سرطان شد.

دانشمندان امروز گزارش دادند واکسن جدیدی که برای درمان سرطان لوزالمعده طراحی شده بود، از عود این بیماری در 50 درصد بیمارانی که آن را دریافت کرده بودند، جلوگیری کرد.

تشخیص و درمان سرطان پانکراس بسیار سخت است. این بیماری به عنوان یک “بیماری خاموش” شناخته می شود، زیرا علائم، از جمله درد شکم و کاهش وزن، اغلب تا زمانی که سلول های سرطانی به رگ های خونی و بافت گسترش نیافته اند ظاهر نمی شوند و در این مرحله درمان دشوار است.

یکی از موارد اخیر، الکس تربک، مجری برنامه «Jeopardy» بود که مدت کوتاهی پس از تشخیص سرطان لوزالمعده در استیج 4 درگذشت.

نیویورک تایمز گزارش داد که این شکل از سرطان بسیار تهاجمی است که آن را کاندید خوبی برای این درمان جدید می کند. دانشمندان شرکت آلمانی BioNTech واکسنی ساخته اند که می تواند با ترکیب ژنتیکی منحصر به فرد هر بیمار طراحی شود تا سیستم ایمنی بدن آنها را برای از بین بردن سلول های سرطانی پانکراس آموزش دهد.

در یک مطالعه کوچک که امروز توسط نیچر منتشر شد، دانشمندان گفتند که این واکسن را روی 16 بیمار در نیویورک سیتی تست کردند و نیمی از بیماران پس از 18 ماه همچنان بدون سرطان باقی ماندند که این آزمایش موفقیت آمیز بود.

این واکسن به صورت سفارشی از mRNA هر بیمار ساخته شد, مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering نیویورک از 16 بیمار نمونه تومور گرفت و آنها را به آلمان فرستاد. در آنجا، تیمی از دانشمندان در BioNTech شرکتی که واکسن‌های COVID-19 را با فایزر ساخت, پروتئین‌های سلول‌های سرطانی هر نمونه را تجزیه و تحلیل کردند.

مانند واکسن‌های کووید، اینها از RNA پیام‌رسان برای آموزش سیستم ایمنی بیمار برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌کنند. تفاوت اصلی این بود که هر واکسن متناسب با mRNA هر بیمار ساخته شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا