سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینمای ایران

تصمیم گیری در مورد «کاناپه» در اختیار وزارت ارشاد نیست

در حالی که مهلت دو ماهه اعلام شده از سوی وزیر ارشاد برای تعیین تکلیف فیلم‌های توقیفی به پایان رسیده و کمیته بازبینی درباره برخی از این فیلم‌ها نظر داده، صحبتی در مورد بازبینی «کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری مطرح نشده است. حسن آقا کریمی، مدیر تولید آخرین ساخته عیاری به آی سینما می‌گوید که این فیلم اصلا در شورای فیلم‌های توقیفی بازبینی نشد، چون تصمیم گیری در مورد اکران آن در اختیار وزارت ارشاد نیست.

image_13960512822_kanape3

پس از توقیف فیلم «خانه پدری»، کیانوش عیاری سال گذشته فیلم «کاناپه» را برای حضور در جشنواره فجر، جلوی دوربین برد. با اعلام نام فیلم‌های راه یافته به بخش‌های مختلف سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، عماد افروغ یکی از اعضای هیات انتخاب، اعلام کرد که «کاناپه» فیلم بسیار خوبی است، اما باید در مورد استفاده از کلاه گیس برای بازیگران زن آن مراجع تقلید، فتواهایی را صادر کنند.

چند ماه پس از عدم راه یابی فیلم «کاناپه» به جشنواره فجر که با واکنش کیانوش عیاری هم مواجه شد، سیدرضا صالحی وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی، دستور داد که سازمان سینمایی تکلیف بسیاری از فیلم‌های توقیفی را مشخص کند.

در هفته‌های گذشته و پس از برگزاری جلسات شورای بازبینی فیلم‌های توقیفی، برخی از آثار توقیفی نظیر «خانه دختر»، «پریناز»، «بلوک 9 خروجی 2»  و «صد سال به این سال‌ها» توانستند مجوزهای لازم برای نمایش در سینماهای کشور را دریافت کنند.

حالا حسن آقا کریمی، مدیر تولید «کاناپه» درباره نمایش این فیلم سینمایی در شورای بازبینی فیلم‌های توقیفی به آی سینما می‌گوید: «فیلم «کاناپه» اصلا در شورای بازبینی فیلم‌های توقیفی به نمایش درنیامد و دوستان گفتند درباره نمایش آن فعلا صحبت نکنید.»

او در توضیح بیشتر می‌گوید: «مدیران ارشاد به ما گفتند که اجازه نمایش این فیلم سینمایی در اختیار آنها نیست و دستوری از بالا آمده تا فعلا این فیلم به نمایش درنیاید.»

با توجه به صحبت‌های مدیر تولید این فیلم سینمایی، بعید به نظر می‌رسد که تکلیف اکران فیلم «کاناپه» به این زودی‌ها مشخص شود و در بهترین حالت عیاری می‌تواند به اکران «خانه پدری» با درجه بندی سنی خوش بین باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا