سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

شلی دووال در سن 75 سالگی درگذشت

شلی دووال که برای بازی در مقابل جک نیکلسون در فیلم The Shining شناخته می‌شد، در سن ۷۵ سالگی درگذشت. اگرچه او در چند دهه گذشته در پروژه‌های زیادی ظاهر نشد، اما در دهه‌های 1970 و 80 در مجموعه‌ای از فیلم‌های کلاسیک بازی کرد.

این بازیگر در خواب در خانه اش بر اثر عوارض دیابت در تگزاس درگذشت. دن گیلروی، شریک زندگی دووال، این خبر را با هالیوود ریپورتر تأیید کرد و این جمله را به اشتراک گذاشت: «شریک زندگی و دوست عزیز، شیرین و فوق‌العاده ام ، ما را ترک کرد. اخیراً رنج زیادی کشیده است، اکنون او آزاد است. شلی زیبا.»

شلی دووال که در 7 ژوئیه 1949 در فورت ورث، تگزاس به دنیا آمد، در ابتدا در جوانی حرفه بازیگری را دنبال نکرد، به جای آن بر علم تمرکز کرد، در کالج جونیور تگزاس در رشته تغذیه و رژیم درمانی تحصیل کرد. تنها پس از اینکه اعضای تیم کارگردان رابرت آلتمن در حالی که مشغول فیلمبرداری فیلم کمدی بروستر مک‌کلود بودند، متوجه شدند که او متقاعد شد که یک تست  انجام دهد و سپس اولین بازیش را روی پرده در فیلم انجام داد.

آلتمن تا حدودی به مربی دووال تبدیل شد و آنها در مجموع شش فیلم دیگر با هم کار کردند: مک کیب و خانم میلر؛ دزدهایی مثل ما؛ نشویل; بیل بوفالو و سرخپوستان.

اندامی متمایز و آسیب پذیری مغناطیسی دووال او را به یکی از جذاب ترین بازیگران زمان خودش تبدیل کرد، به طوری که آلتمن یک بار گفت که او توانست همه طرف های آونگ را بچرخاند: جذاب، احمقانه، پیچیده، رقت انگیز، حتی زیبا. با وجود بیماری و سایر عوامل او سال‌ها از رادار هالیوود دور بود، میراث دووال به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین افراد سینما پابرجا خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا