اموجیهایی با چشمهایی به شکل قلب و قلبهای چشمکزن شاید به نظر چیز مهمی نباشند اما برای نسل هزاره خیلی چیزها معنی می دهند. ۹۲ درصد کاربران آنلاین از اموجیها استفاده می کنند، در حالی که ۳۰ درصد نسل هزاره حتی نمی توانند یک روز را هم بدون اموجیها بگذرانند. کاربران اموجیِ جان سخت معتقدند اموجیها احساس آنها را خیلی بهتر از کلام بیان می کنند.
چرا باید برای شما مهم باشد؟ پدیده اموجی بری کسب و کار کاربردهایی واقعی دارد. اما جذب نسل هزاره با صرف کردن ۲۰۰ میلیارد دلار به طور سالانه، از همیشه مهم تر است.
اگر می خواهید با آنها وارد تعامل شوید پس باید به زبان آنها صحبت کنید زبانی که بخش مهمی از آن را اموجیها تشکیل میدهند. اما با این اموجیها که حدود ۱۸۰۰ مورد بر روی پلتفرمهای کنونی هستند، این کار از نظر کلامی آسان است. البته هیچ چیز بیشتر از یک اموجی اشتباه خجالت آور نیست.
خوشبختانه اینجا کسی هست که می تواند به شما در این قلمرو فریبنده کمک کند، و آن هم یک فرد بومی نسل هزاره است که در حال حاضر یک توسعه دهنده ی برنامه اموجی است و به ما این امکان را می دهد تا نگاهی دقیق به اموجیها داشته باشیم.
توماس ما Thomas Ma، جدیدا از کالج فارغ التحصیل شده و به طور مشترک برنامه های Sapphire را پایه گذاری کرده است و برای افراد معروف و اینفلوئنسرها کیبوردهای اموجی با برندهای سفارشی طراحی می کند. اگرچه این شرکت یک سال پیش شروع به کار کرد، رولودکس چشمگیر مخصوص بعضی مشتری ها را رونمایی کرده است مثلا لندزی لوهان، مدال اور المپیک آلی رایزمن و پدیده یوتیوب بارت بیکر که دارای ۹M+ فالوور است.
جناب ماMa به ما می گوید که برندها چطور میتوانند اموجیها را ارتقا داده تا توجه افرادِ نسل هزاره را جلب کنند.
او قادر بود با ایمیلهای سرد (cold email) و به عنوان شرکتی نوپا، مشتریهای برجسته ای را به عضویت بگیرد، چرا که مقدار مطلق علاقه پیرامون اموجیها موج می زند.
«تصور کن که یک فرد معروف با ۱M فالوور هستی. من با مدیر برنامه هات تماس می گیرم و میگم هی دیدم که فالوورهای زیادی دارین و این خیلی عالیه اما اگر یک برنامه با نام خود داشته باشید بهتر هم خواهد شد.»
ساده ترین روش بروزرسانی و مدیریت شبکه های اجتماعی
طرح های آماده با امکان شخصی سازی، زمانبندی ارسال پست و آنالیز محتوای همه شبکه های اجتماعی
اینسایدر اموجیها میگوید که تمام برندها از تبدیل شدن به اموجی سود می برند. مشتری معمولی که ما با اون کار می کند از افزایش دیده شدن و جلب توجه پس از معرفی اموجی هایش و بیشتر شدن درآمدش می گوید
در ادامه با هفت روش روبرو می شویم که با استفاده از اموجیها می توانید کسب و کار خود را رونق دهید.
۱. اموجی ها را در موضوع ایمیل خود قرار دهید
میزان باز شدن ایمیل برندهایی که از اموجیها در باکس موضوع استفاده می کنند ۵۶ درصد بیشتر است. اموجی در یک اینباکس شلوغ جلب توجه می کند. علاوه بر این، اموجیها احساسات را کرده و فضای موضوع را ذخیره می کنند در نتیجه می توانید این ذخیره سازی را برای افزایش ۷۵ درصدی کلیک استفاده کنید. حواستان باشد اموجی که استفاده میکنید با موضوع مورد نظر همخوانی داشته باشد و فراموش نکنید که هر چه اموجی کمتر باشد بهتر است.
۲. هشتگ های اموجی را معرف کنید
اگر می خواهید مخاطبان رسانه اجتماعی خود را جلب کنید، می توانید از اموجیها در هشتگ ها استفاده کنید تا به میزان قابل ملاحظه ای اگاهی برندی شما را افزایش دهند. هشتگ های جوایز موسیقی آمریکا #AMAs اموجیهایی دارند که ستاره هایی مثل جاستین بیبر، آریانا گرانده و وان دایرکشن را نشان می دهند. این اموجیها ۱۲۴ میلیارد طرفدار دارند. یک هشتگ اموجی برای برند خود درست کنید تا توجه همه را جلب نماید.
۳. یک فراخوان اموجی ایجاد کنید
به یاد دارید که پیتزا دومینو این امکان را برای مشتریانش ایجاد کرد که با یک پیغام کوتاه پیتزا سفارش دهند و این حرکت گسترش یافت؟ درباره درک مشتری خود صحبت می کنیم. شما می توانید با معرفی یک اموجی موفقیت دومینو را تکرار کنید. اموجی مورد نظر را در کنار یکی از محصولات پرفروشتان قرار دهید و به مشتریان این امکان را بدهید تا با یک پیغام کوتاه از طریق تلفن همراه یا مسنجر فیسبوک سفارش خود را ثبت کنند.
۴. واکنش سریع مشتری را دریافت کنید
اموجیها دادههای سریع هستند- به شما این امکان را می دهند تا در عرض ثانیه متوجه نظر مشتری خود بشوید. راب پیس، بنیانگذار پلتفرم تکنیکی HundredX که اخیار برنامه ای برای دریافت نظر مشتری از طریق اموجی طراحی کرده می گوید«اموجیها اطلاعات زیادی به ما می دهند». می توانید بر اموجیها سرمایه گذاری کنید تا محصولات و خدماتتان را با کمک اموجیهای منتقل کننده احساس بهبود ببخشید.
۵. یک اموجی برند منتشر کنید
دلیلی برای اینکه چرا شرکت های بزرگی مثل General Electric, Dove, Mentos, و Comedy Centralکیبوردهایی با اموجی برند منتشر می کنند وجود دارد. این اموجیها به شما کمک می کنند تا به گونهای صمیمیتر با مشتری خود رابطه برقرار کرده و در نهایت به فروش بیشتری برسید. نیازی به گفتن نیست که شما می توانید کیبور اموجی برند را در اپ استور بفروشید(به عنوان یک راه درامدی مضاعف)- خط تولید برنامه مسنجر طی یک سال با فروش اموجی $۲۷۰M+ درامد کسب می کند.
«زمانی که با چند مشتری اولیه خود رابطه برقرار کردم بهشون گفتم که باید از این فرصت استفاده می کردند. ما امسال سه اموجی با برند سفارشی مشتری منتشر کردیم.»
۶. زیاده روی نکنید
همانطور که اموجیها به پیشرفت کار شما کمک می کنند، در صورتی که به طور نادرست استفاده شوند می توانند نتیجه عکس بدهند. زمانی که گلدمن ساچ ۲۰+ اموجی را به عنوان یک توییت مستقل توییت کرد، نظرات کاربران نشان داد که اصلا تحت تاثیر قرار نگرفته اند؛ تعداد زیادی از افراد از این کار خوششان نیامد. استفاده خود از اموجی ها را به چند مورد محدود کنید.
۷. از اموجیهای محبوب استفاده کنید
به منظور جلب توجه بیشتر، از اموجیهای محبوب و شناخته شده استفاده کنید. اموجیهای مبهم توجه کمتری به خود جلب می کنند، پس شفاف باشید. محبوبترین اموجیهای سال ۲۰۱۶ عبارت بودند از صورتهای خندانی که اشک از چشمانشان جاری شده بود، قلبهای قرمز و صورتکهایی که دست می زدند. اموجیها به طورماهانه و بر اساس تعطیلات و فصول تغییر می کنند. پس در استفاده از اموجیها به مناسبت ها نیز توجه کنید.