سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
دسته‌بندی نشدهشبکه و اینترنتمجله آموزشیمجله فناوری و دانشمطالب جالبمقالات

اشتباه رایجی که مردم در استفاده از وای فای عمومی مرتکب میشوند

اشتباه رایجی که مردم در استفاده از وای فای عمومی مرتکب میشوند

AAqhS4x

اختصاصی نسیم ورد؛

زمانی که از وای فای عمومی استفاده میکنید، از انجام دادن کار هایی که هیچوقت نمیخواهید دیگران از آن ها خبر داشته باشند، بپرهیزید، شاید فکر کنید که اطلاعات شخصی شما در یک کافه ی شلوغ یا یک هتل با اسم و رسم امن است، اما اینطور نیست!

اهمیتی ندارد که چقدر این وای فای امن به نظر میرسد، به هر حال کامپیوتر یا موبیال شما در مقابل هکر ها آسیب پذیر میباشد، زیرا شما نمیدانید که چه کسی این کانکشن را در دسترس دارد.

با اینحال راه های زیادی برای جلوگیری از هک شدن وجود دارد؛ بهترین راه دفاع کردن شما از این هکر ها استفاده از V P N میباشد، که با استفاده از V P N شما به دیگران اجازه ی دسترسی به گوشی یا موبایل خود را نمیدهید، شما همچنین میتوانید از انتی ویروس ها و فایروال گوشی یا کامپیوتر خود را امن نگه دارید.

بهترین و امن ترین سیستم ها هم، نقطه ی ضعفی دارند، شاید تا به حال این را نشنیده بودید، اما اشتراک گذاشتن یک فایل به وسیله ی وای فای های عمومی میتواند سیستم شمارا در اختیار هکران بگذارد.
این یک مشکل ترسناک است، زیرا در برخی مواقع شما نمی دانید که سیستم شما در حال به اشتراک گذاشتن فایلی میباشد، ما اینجا به چند راه برای جلو گیری از اشتراک گذاشتن فایل های به تصادف به شما میگوییم!
اشتراک گذاشتن فایل

اشتراک گذاشتن یک فایل بسیار راحت و اکثرا به طور دستی انجام میشود. هر وقت که شما از ICloud, Dropbox یا google drive استفاده میکنید،  این به شتراک گذاشتن فایل یا File Sharing در راه های مختلفی میتواند به شما کمک کند، برای مثال به یک تیم بزرگ اجازه ی کار کردن بر روی یک پروژه مشترک را میدهد یا خانواده ها میتوانند به البوم های عکس خود دسترسی داشته باشند یا برای برخی افراد فرصت مناسبی برای مرتب کردن اطلاعاتشان میدهد. این راه ها و استفاده ها بسیار راحت و کاربردی میباشند اما تا زمانی که شما از اینترنت امن و شخصی خود استفاده میکنید!

اما اگر شما با یک وای فای عمومی فایل های خود را به اشتراک بگذارید، ممکن است افراد دیگری که از این وای فای استفاده میکنند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند و عکس و نوشته هایی که برای شما بسیار خصوصی میباشند، در دستان شخص دیگری قرار گیرند.

در واقع، یک نفر حتما نباید یک هکر حرفه ای باشد تا به اطلاعات دیگران دسترسی داشته باشد، با اشتراک گذاشتن فایل ها با یک وای فای عمومی آنها این فرصت را دارند تا از اطلاعات شخصی دیگران بهره ببرند و آنهارا مشاهده کنند.
اما با اینحال هکر ها هم از وای فای عمومی نهایت استفاده خود را میبرند، برای مثال؛ یک هکر یک ویروس یا malware را در گوشی شما قرار میدهد و شما نمیدانید که این فایل چیست، و با کلیک کردن بر روی آن اطلاعات گوشی یا کامپیوتر شما در اختیار آن ها قرار میگیرد!

اگر میخواهید که که از اشتراک گذاری فایل به صورت خودکار جلو گیری کنید، راه های زیر را حتما امتحان کنید:

خاموش کردن File Sharing در ویندوز

  1. Control Panel را باز کرده
  2. در زیر گزینه ی Network and Internet گزینه ی “View network status and tasks” را انتخاب کنید.
  3. در صفحه ی باز شده، بر روی Change advanced sharing settings کلیک کنید.
  4. بر زیر نوشته ی File and printer sharing تیک گزینه ی Turn off file and printer sharing را فعال کنید.
  5. و برای قطع کردن دسترسی هکران به کامپیوتر شما بهتر است که تیک گزینه Turn off network discovery را نیز فعال کنید
  6. حال تغیر های اعمال شده را ذخیره کنید (save changes)

خاموش کردن File Sharing در مک

  1. System Preferences را باز کنید (ایکُنی به شکل چرخ دنده دارد)
  2. بر روی گزینه Sharing کلیک کنید
  3. سپس در صفحه ی Sharing page تیک گزینه File Sharing را بردارید
  4. همچنین به شما توصیه میشود که تیک تمام گزینه های File sharing را غیر فعال کنید
  5. سپس پنجره را ببندید

بعد از اعمال کردن این تغیرات شما میتوانید هنگامی که به یک اینترنت امن دسترسی پیدا کردید دوباره همه ی این مراحل را برگردید و فایل های خود را به اشتراک بگذارید!

با این کار اطلاعاتتان در دست امن ترین آدم یعنی خودتان میباشد و هکر ها نمی توانند به سیستم های شما نفوذ کنند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا