سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومیدسته‌بندی نشدهسبک زندگی

پنج عادت که می تواند بیش از 10 سال به عمر شما اضافه کند.

محققان دانشگاه هاروارد دریافتند که داشتن پنج عادت سالم  می تواند بیش از یک دهه به عمر شما اضافه کند. 

با تغییر سبک زندگی ، زنان می توانند امید به زندگی خودشان را تا 14 سال و مردان تا 12 سال افزایش دهند. این پنج عادت عبارتند از: تغذیه سالم ، ورزش منظم ، حفظ وزن ایده ال  ، زیاد الکل نخوردن و نکشیدن سیگار.

این چیزی نیست که ما قبلا نشنیده باشیم ، اما این مطالعه نشان می دهد که این عادت های سالم چقدر می توانند موثر باشند.

بعلاوه ، مشخص شد افرادی که سبک زندگی سالمی دارند 82 درصد کمتر در اثر بیماری های قلبی عروقی و 65 درصد کمتر در اثر سرطان نسبت به افرادی که در طول 30 سال مطالعه از سلامت کمتری برخوردار بوده اند ، می میرند.

به طور کلی ، افراد سالم 74٪ کمتر خطر مرگ زودرس را داشتند.

این مطالعه که در مجله Circulation منتشر شده است ، شامل  مطالعات محققانی بود که 34 سال اطلاعات 78865 زن آمریکایی و 27 سال  اطلاعات 44354 مرد را مطالعه کردند.

محققان خاطرنشان می کنند که در سن 79.3 سالگی ، آمریکایی ها امید به زندگی کمتری نسبت به سایر کشورهای با درآمد بالا دارند. و بنابراین آنها امیدوار بودند که این مطالعه بتواند تأثیر سبک زندگی بر طول عمر در ایالات متحده را نشان دهد. 

یافته ها نشان می دهد عدم استعمال دخانیات ، حفظ BMI سالم ، حداقل 30 دقیقه در روز فعال بودن ،  کم خوردن  الکل (به عنوان مثال حدود یک لیوان کوچک شراب در روز) و تغذیه سالم می تواند تأثیر بسزایی در امید به زندگی داشته باشد.

طبق این مطالعه ، اگر یک زن 50 ساله تمام این عادات سالم را بپذیرد ، انتظار می رود که 43 سال دیگر زندگی کند. اگر هیچ کدام از آنها را انجام ندهد ، احتمالاً فقط 29 سال دیگر زنده خواهد ماند. برای مردان 50 ساله ، عادات سالم می تواند 38 سال دیگر به عمرشان اضافه کند  ، در حالی که اگر هیچ کدام را نداشته باشد 26 سال دیگر زنده میماند. 

فرانک هو ، رئیس گروه تغذیه در دانشکده هاروارد چان و نویسنده ارشد این مطالعه ، گفت: “این مطالعه اهمیت پیروی از عادات سبک زندگی سالم را برای افزایش  طول عمر در ایالات متحده تأکید می کند.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا