سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای ایران

رضا عطاران چشم به رکوردشکنی تابستانی دارد

فیلم «مصادره» در آخرین روزهای نمایش خود و در حالی که طی دو- سه روز آینده از مرز ۱۰۰ روز اکران خواهد گذشت، با فروش ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی اش مالکیت صدر جدول گیشه بهار را به نام رضا عطاران زد. بازیگری که حالا دیگر با اطمینان می توان او را تضمینی مهم برای فروش چند میلیاردی فیلم ها دانست که توفیقش رد خور ندارد.

ataran_3303
عطاران البته با این وضع بیگانه نیست. پارسال «نهنگ عنبر۲ سلکشن رویا» (سامان مقدم) از او با حدود ۲۱ میلیارد تومان فروش بالاتر از همه در صدر جدول جای گرفت و سال ۹۵ نیز دو فیلم او، «من سالوادور نیستم» (منوچهر هادی) و «دراکولا» ساخته خودش در مجموع از مرز ۱۸ میلیارد تومان گذشتند. او سه سال پیش هم با دو فیلم «نهنگ عنبر۱» (سامان مقدم) و «گینس» (محسن تنابنده) با مجموع فروش ۱۰ میلیارد تومان محبوب ترین بازیگر گیشه سینماهای کشور بود.
بهار امسال هم که «مصادره» به یُمن حضور عطاران و سایه غالب او بر فیلم مهران احمدی، این بازیگر موفق شد پرفروش ترین بازیگر گیشه باشد.
از عطاران بزودی فیلم «هزارپا» (ابوالحسن داودی) روی پرده خواهد رفت که پتانسیل فروش بالایی دارد. جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، لاله اسکندری، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، نعیمه نظام دوست، حسین سلیمانی و… دیگر بازیگران این فیلم بوده اند. قصه فیلم به سبک «نهنگ عنبر» در دو- سه دهه گذشته می گذرد و احتمالاً مملو از شوخیهای در این حال و هواست.
این ششمین فیلم کمدی داودی بعد از «سفر جادویی» (۱۳۶۹)، «جیب برها به بهشت نمی روند» (۱۳۷۰)، «من زمین را دوست دارم» (۱۳۷۲)، «بوی خوش زندگی» (۱۳۷۳) و «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰» (۱۳۸۰) است. کارگردانی که اغلب کمدی هایش جزو آثار پرفروش و خاطره انگیزترین های سینمای ایران در این ژانر بوده اند.
اگر این فیلم عطاران فروش چندین میلیاردی را تجربه کند، باید گیشه تابستان را نیز به نام او زد. ضمن اینکه در پایان سال مجموع این دو فیلم به احتمال قریب به یقین او را دوباره پرفروش ترین بازیگر سال خواهد کرد. پس از او ساعد سهیلی با فیلم «لاتاری» (محمدحسین مهدویان) قرار دارد که ۱۴ میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان تا امروز فروخته است.بابک حمیدیان نیز با فروش بیش از ۱۳ میلیاردی فیلم «به وقت شام» (ابراهیم حاتمی کیا) سومین بازیگر پرفروش بهار امسال سینمای ایران شناخته می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا