سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار اقتصادی

یک فعال مخالف کرملین «احتمالا در پروژه ترور مسموم شده است»

پیوتر ورزیلوف، عضو گروه روسی پوسی رایت که از مسکو به آلمان منتقل شده و اکنون در بیمارستان بستری است «احتمالا قربانی یک پروژه اقدام به ترور» شده است. این ادعا را همسر او در گفتگو با روزنامه بیلد که روز یکشنبه منتشر شد، مطرح کرده است.

23674

نادژا تولوکونیکووا همسر یوتر ورزیلوف به روزنامه بیلد گفته است: «من تصور می کنم که او یا قربانی یک اقدام ارعاب‌آور بوده است و یا یک اقدام به ترور.»

همراهان ورزیلوف پیشتر از مسمومیت او خبر داده بودند.

این عضو گروه پوسی رایت که یک گروه فمینیست پانک – راک اعتراضی مستقر در مسکو است در جریان بازی فینال جام جهانی روسیه در حالی که لباس پلیس بر تن داشت به همراه چند عضو دیگر این گروه به وسط زمین دوید و در جریان بازی اخلال ایجاد کرد.

534x252_cmsv2_048f91ca-2462-5bea-9f08-03015c18e184-3319478

بعد از این ماجرا ورزیلوف و دیگر اعضایی که همراه او وارد زمین فوتبال شده بودند برای ۱۵ روز بازداشت شدند.

انتقال پیوتر ورزیلوف به آلمان بوسیله یک هواپیمای پزشکی سازمان غیر دولتی «سینما برای صلح» انجام شد.

534x402_cmsv2_1b76fa7a-5549-5650-9ebd-6a8f84fba2e8-3319478

ژاکا بیزیلژ مدیر این سازمان غیر دولتی به روزنامه بیلد گفت: «برای خانواده‌اش مهم بود که او هر چه سریعتر خارج از روسیه بستری شود. برای همین ما یک هواپیمای پزشکی به مسکو فرستادیم و اکنون امیداوریم که در برلین سریعا به او کمک شود و مشخص شود اگر او مسموم شده چطور این اتفاق افتاده است.»

پیوتر ورزیلوف ۳۰ ساله که شهروندی کانادا را نیز دارد روز سه شنبه گذشته و بعد از شرکت در جلسه دادگاه در شرایط وخیمی به بیمارستان منتقل شد.

او مدتی بعد از حالت بیهوشی خارج شد اما به گفته اطرافیانش در وضعیت وخیمی به سر می برد.

ورزیلوف همچنین بنیانگذار وب سایت MediaZona است که وضعیت مدافعان حقوق بشر را گزارش می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا