سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سینماییمصاحبه و گفتگو

مصاحبه با Tessa Thompson بازیگر سریال Westworld

در این مصاحبه Tessa Thompson از لحظات شوکه کننده و آینده اش در Westworld می گوید و اینکه: فصل آینده کاملا غیر پیش بینی است٬٬

در آخرین قسمت فصل دوم سریال فوق العاده ی Westworld حقیقت را درباره ی Bernard و فراموشی اش متوجه شدیم. ظاهرا این کاری بود که او با خودش کرده بود تا نقشش را در نابودی پروژه ی جاودانگی شرکت Delos پنهان کند. در بخشی از این قسمت، Bernard نسخه ی جدیدی از بدن Charlotte Hale می سازد و ذهن Dolores را به او وارد می کند. او همچنین شاهد کشته شدن Charlotte اصلی و سابق توسط Charlotte جدید است.

westworl8_0

Dolores با استفاده از این پوشش که اعضای گروه سریال آن را Halores می نامند، موفق می شود از Westworld فرار کرده و مسیر جدیدی را در دنیای واقعی در پیش بگیرد. در آخرین صحنه قبل از تیتراژ دیدیم که Dolores دوباره به بدن قبلی اش برگشته، در حالی که موجود جدیدی پوسته ی معروف به Halores را متعلق به خود کرده است.

در این صحنه Tessa Thompson نقش چه کسی را بازی می کند؟ خود او در این مورد گفته است:

٬٬ این موضوع خیلی مهم است و خیلی چیزها را تغییر می دهد. در واقع Hale حالا تبدیل به یک پوسته شده است. حالا او می تواند هر کسی باشد. امیدواریم بتوانم مثل Tatiana Maslany (ستاره ی سریال Orphan Black) از پس بازی کردن چندین نقش مختلف بربیایم.٬٬

آیا در فصل سوم شاهد بازی Tessa Thompson در چندین نقش مختلف خواهیم بود؟ با توجه به اینکه او یکی از سه میزبان در دنیای واقعی است، احتمال این قضیه وجود دارد. یکی از سازندگان سریال، Lisa Joy در مصاحبه ای اعلام کرده: ٬٬ با توجه به اینکه میزبان ها وارد دنیای واقعی شده اند، آینده ی سریال کاملا باز و بدون محدودیت است.٬٬ همچنین Thompson گفته: ٬٬به نظرم چیزی که قسمت آخر قصد بیان آن را داشت این است که، ما به عنوان انسان آنقدر هم که فکر می کنیم آزاد نیستیم، و ما هم به نوعی برنامه ریزی شده ایم تا این طور رفتار کنیم و فرار از این شرایط کار سختی است.

در این مصاحبه از Tessa Thompson درباره ی تبدیل شدن Hale به Halores و اینکه او الان نقش چه کسی را بازی می کند سوال کرده ایم.

Untitled-65302

چه زمانی برای اولین بار متوجه این پیچش بزرگ شدی، اینکه قراره یک نسخه از Dolores رو بازی کنی؟

Thompson : ما بین خودمون اسمش رو گذاشتیم Halores. من قبل از اینکه بدونم Hale قراره بمیره می دونستم که قراره نقش Dolores رو بازی کنم، حدودا قسمت ۶ یا ۷ بود که این قضیه رو فهمیدم. البته نمیشه دقیق گفت چون مثلا یه صحنه رو توی قسمت دوم فیلمبرداری می کنیم، و شاید اون صحنه رو تا قسمت ۱۰ نبینیم. پس نمیتونم دقیق بگم کی فهمیدم.

اما بعد از چند روز فیلمبرداری از Utah برمی گشتیم، و قبل از اینکه سوار هواپیما بشم یک پیام از Lisa برام اومد که: ٬٬ یه دقیقه وقت داری؟ میتونی باهام تماس بگیری؟٬٬ واقعا وقت نداشتم چون داشتم سوار هواپیما میشدم. ولی بهش زنگ زدم و اون گفت: ٬٬‌ خب، فردا یه صحنه باید بازی کنی که …٬٬‌ صحنه ای که دارم از Bernard بازجویی می کنم. بعدش ادامه داد که: ٬٬ نمیدونم چطور بهت بگم … تو خودتی، ولی میشی Dolores، پس در واقع خودت نیستی. یجورایی Dolores توی بدن توئه.٬٬ این همه ی چیزی بود که Lisa بهم گفت. بهش گفتم: ٬٬‌ یعنی قراره مثل Dolores صحبت کنم؟٬٬ اونم گفت: ٬٬نه باید مثل خودت صحبت کنی، اما اینو بدون که قراره Dolores باشی. یک نسخه از اون که قبلا هم دیدیم.٬٬

پس این اولین سرنخی بود که داشتم، اما نمی دونستم یعنی چی. نمیدونستم چه معنایی میده، تا اینکه متن قسمت ۱۰ به دستم رسید. بعدش فهمیدم قضیه چیه. ولی تا قبل از اون همش با خودم میگفتم: ٬٬ الان من Dolores شدم؟ یا Halores یا Hale؟٬٬ و چون می دونستم بین زمان های مختلف جابجا میشیم، پس میدونستم که می تونم نقش هر دو رو بازی کنم.

با Evan (بازیگر Dolores) هم درباره ی ویژگی های شخصیت Dolores که میخواستی تقلیدشون کنی حرف زدی؟ آیا اصلا به روش بازی اون توجه کردی؟

Thompson: آره، به روش بازی اون توجه کردم. یه نکته ی مثبت این بود که شانس این رو داشتم که بازی اون رو در این فصل تماشا کنم، اما تا حدود کمی هم فصل قبل به بازیش دقت کردم، البته خیلی کم، چون گاهی اوقات همگی روی صحنه بودیم و فرصت این کار نبود. او اینقدرعالی نقشش رو بازی می کرد که وقتی روی صحنه بودم و می تونستم بازیش رو ببینم بهش توجه می کردم، فقط به این دلیل که بازیش خیلی برام جالب بود. پس حتی قبل از اینکه بدونم این کار قراره به دردم بخوره، به روش بازی اون توجه کرده بودم.

بعدش باهاش صحبت کردم. اولش به این فکر می کردم که: ٬٬ قراره چکار کنیم؟ قراره صدای اون رو روی من بذارن؟ یا من وقتی بهش تبدیل میشم صدام مثل اون میشه؟‌٬٬ صدای اون خیلی خاصه، و من خیلی دوست داشتم صدای اون رو روی تصویر من بذارن! اما بهم گفتن: ٬٬ نه چنین اتفاقی نمیفته.٬٬ منم گفتم:٬٬‌ باشه اشکال نداره، پس باید چکار کنم؟٬٬ یه سری تغییرات نامحسوس بود که می تونستم روی صدام انجام بدم، و از Evan هم یه سری سوالا پرسیدم مثل:٬٬‌ کار فیزیکی خاصی هست که برای این نقش انجام میدی؟٬٬

اون گفت:٬٬ وقتی نقش Dolores رو بازی می کنم، اگه بخوام به کسی که توی خط دیدم نیست نگاه کنم، اول با چشمام بهش نگاه میکنم، بعد سرم رو به سمتش برمی گردونم.٬٬ اون کارهای نامحسوس زیادی میکنه که به اون حس انسان بودن میده، ولی خیلی ظریف به این نکته اشاره میکنن که او یک میزبانه. خیلی چیزهای ریزبینانه ای بودن، مثلا اینکه وقتی دارم راه میرم، دستام رو خیلی تکون ندم. البته خیلی چیزهای دیگه ای هم بود که Evan بهم گفت که دیگه نمیگم چون سرتون رو درد میاره.

همینطور که میخواستی وارد این نقش بشی، نقشی که قبلا خیلی با دقت بررسیش کرده بودی، به نظرت کدوم نسخه از Dolores رو قرار بود بازی کنی؟

Thompson: Dolores این فصل یه رهبر بی رحم و نترس بود. رهبری که به فکر بقیه ی میزبان هاست و میخواد اونا رو آزاد کنه. ویژگی منحصر بفرد اون اینه که میفهمه نمیتونه همه رو آزاد کنه، بلکه فقط کسانی رو که برای رسیدن به هدف نهاییش به دردش بخورن و بتونن بهش کمک کنن. اون به یک زن عملگرا تبدیل میشه و پوسته ی Hale، حس امنیت و قدرتی رو بهش میده که میتونه چشم اندازش رو به اجرا دربیاره. اون وقته که به هفت تیرکشی تبدیل میشه که کسی نمیتونه شکستش بده. پس اون توی پوسته ی Hale یک پیروزی مهم رو جشن می گیره. چون Hale یکی از نمایندگان اصلی شرکت Delos و بی رحم ترین اون هاست. یه نکته جالب اینه که Hale کشته میشه و بعد ازش به عنوان ابزاری برای انتقام و پس گرفتن قدرت توسط میزبان ها استفاده میشه.

westworld-season-2-finale-charlotte-tessa-thompson-650x361

یکی از چیزهای مهمی که تو و بقیه ی بازیگرای Westworld بهش فکر می کنین اینه که سرنوشت شخصیتی که بازی می کنید چی میشه، اما اصلا به این فکر می کردی که Charlotte به دست یک Charlotte دیگه کشته میشه؟

Thompson: آره خب، مردن Charlotte چیزی بود که همیشه بهش فکر می کردم، چون اونقدر بی رحم بود که می دونستم بقیه ی شخصیت ها دوست دارن اونو بکشن، و همینطور می دونستم خیلی از بیننده ها هم دوست داشتن من بمیرم! پس همیشه به روش های جالبی که ممکن بود Hale بمیره فکر می کردم. اما این چیزیه که به خاطرش Westworld رو دوست دارم: هیچوقت تصورشم نمی کردم به دست خودم کشته بشم. اینکه قراره صحنه ای رو در مقابل خودم بازی کنم. فقط توی Westworld چنین اتفاقی میفته! واقعا چنین چیزی هست، ما و بقیه ی اعضای گروه وقتی صحنه های عجیب و غریب و شوکه کننده ای رو فیلمبرداری می کنیم به همدیگه میگیم: ٬٬ به Westworld خوش اومدی٬٬

این صحنه هم دقیقا چنین حالتی داشت، اما اصلا انتظارش رو نداشتم. نکته ی جالب دیگه اینکه حالا که من فقط پوسته ی Charlotte Hale هستم، فصل بعد ممکنه نقش هر کسی رو بازی کنم. باور کنید نمیدونم وقتی توی قسمت آخر Charlotte توی دنیای واقعیه نقش چه کسی رو بازی میکنه. چندین بار از Lisa و Jonathan هم پرسیدم ولی جواب واضحی بهم ندادن.

توی همون صحنه ی آخر وقتی کنار Dolores هستی، و ما نمیدونیم نقش چه کسی رو بازی می کنی، به روش خاصی اون صحنه رو بازی کردی؟

Thompson: به نظرم چیزی که بیشتر این فصل برام اتفاق افتاد این بود که کل داستان در اختیارم نبود، پس فقط به حرف های Lisa و Jonathan اتکا می کردم. اونا یادداشت هایی درباره ی رفتار این شخصیت یا حالت فیزیکی اون بهم می دادن، و من فقط بهشون اعتماد می کردم و بازی می کردم. من همیشه نمیدونستم چرا دارم اون کار رو می کنم، ولی همیشه میدونستم چطور باید اون کار رو بکنم چون این دو نفر خیلی خوب من رو راهنمایی می کردن. مثلا وقتی Charlotte رو می بینیم که داره توی خونه ی Bernard راه میره، اون صحنه رو اوایل این فصل فیلمبرداری کردیم و اصلا نمیدونستم چرا من اونجام. اون روز فقط من و Jeffery (بازیگر Bernard) روی صحنه بودیم. اون موقع بود که فهمیدم یه اتفاقایی قراره برای Charlotte بیفته ولی اصلا نمیدونستم چه اتفاقی. فقط Jonathan بهم گفته بود:٬٬‌ وارد این اتاق شو،‌ به سمت راستت نگاه کن، یجوری نگاه کن که انگار قصد داری تصمیم بگیری که یه کاری کنی.٬٬

از همین الان داری به احتمال هایی فکر می کنی که قراره تو فصل سوم برات بیفته؟

Thompson: به نظرم صحنه ی آخر این فصل همه چیز رو عوض کرد. واقعیت اینه که الان Hale  فقط یه پوسته اس. میشه برای هر شخصی ازش استفاده کرد. امیدوارم فصل بعد مثل Tatiana Maslany بتونم چند تا نقش مختلف رو بازی کنم. این بهترین احتمالیه که بهش فکر می کنم.

که این یکی از مهمترین ویژگی های بازیگرای Westworld هست درسته؟

Thompson: دقیقا، ما این رو توی همه ی شخصیت ها می بینیم، البته با کمی دستکاری تو برنامه هاشون. مثلا این فصل James Marsden رو دیدیم که از یه آدم خوب به نسخه ای خشن از Teddy تبدیل شد. یا مثلا Thandie (Maeve) رو دیدیم که ژاپنی حرف میزد. این زیبایی این سریاله، که برای ما بازیگرا چالش های جالبی ترتیب میده.

به نظرت این پایان مناسبی برای Charlotte Hale بود، حداقل در فرم انسانی؟

Thompson: آره به نظرم. درسته می میره، ولی مرگ فوق العاده ایه. و با توجه به روش های مختلفی که شخصیت های دیگه توی این سریال مردن، مرگ بدی هم نبود. اون خیلی سریع مرد. توسط خودش کشته شد، پس در اصل شخص دیگه ای شکستش نداد. اون خودش رو شکست داد! به زبون خود Charlotte اینکه: ٬٬ تو منو نکشتی،‌ من خودمو کشتم٬٬ پایان خیلی خوبی بود، پس بهتره بذاریم روحش در آرامش قرار بگیره!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا