سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین الملل

نتایج اولیه انتخابات انگلستان؛کارگرها پیشتاز ، حزب حاکم در حال شکست!

به نقل از روزنامه نیویورک تایمز ؛نتایج اولیه انتخابات محلی در انگلیس نشان دهنده ی آن است که حزب حاکم محافظ کار شکست سختی از حزب کارگر متحمل شده است.

با این حال هنوز مقیاس شکست حزب محافظه کار روشن نشده است چون هنوز در بیش از 1000 منطقه ی دیگر آرا شمارش نشده است و تا آن موقع باید صبر کرد.

این انتخابات تعیین کننده ی کنترل بر پایتتخت انگلستان شهر لندن می باشد که دو روز قبل رای گیری شده است و می تواند بزرگترین محبوبیت برای نخست وزیر(ریشی سوناک) را قبل از انتخابات پارلمانی پاییز 2024 به ارمغان بیاورد و همچنین زنگ خطر جدی برای محافظه کاران باشد که پس از 14 سال حکومتشان در لندن خاتمه می یابد.

این گزارش روزنامه آمریکایی ادامه داد:

با قطعی شدن آرای یک چهارم در صبح امروز جمعه،محافظه کاران بیش از 220 صندلی رو از دست دادند و 120 صندلی نیز حزب رقیب یعنی حزب کارگر از آن خود کرده اند.

حزب میانه لیبرال دموکرات نیز نمایش خوبی از خود نشان داده است و حدودا 60 صندلی را به عنوان خود نامگذاری کرده است.

نیویورک تایمز در ادامه خبر و تحلیل خبرش نوشت :

رهبری تاکتیکی ریشی سوناک بعد از سری رسوایی های یک سال پیش دولت بوریس جانسون باعث شد وی مجبور به استعفا از نخست وزیری شود.

اوضاع وخیم اقتصادی نخست وزیر بعدی لیز تراس نیز در دوران همین محافظه کاران به وقوع پیوسته بود که بعد 44 روز آن دولت نیز سقوط کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا