سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان ترکیه

افزایش 4 درصدی اعتماد مصرف‌کنندگان در ترکیه

براساس نتایج یک نظرسنجی که با همکاری مشترک مرکز آمار و بانک مرکزی جمهوری ترکیه انجام شده، شاخص اعتماد مصرف کننده در کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری و مجلس با افزایشی 4 درصدی به 73.1 واحد رسیده است.

thumbs_b_c_4c623e863c3fdfee65f025f83b700bcc

این شاخص در ماه گذشته 70.3 واحد بود. شاخص انتظارات وضعیت مالی خانوار نیز در این بازه زمانی با افزایش 3.3 درصدی به 92 واحد رسیده است. این نشانه بهبود وضعیت انتظارات مادی خانواده ها در 12 ماه آینده است.

– انتظارات از نرخ بیکاری

شاخص انتظارات وضعیت عمومی اقتصادی در این دوره 4.6 درصد افزایش داشته و از سطح 92.1 به 96.3 رسیده است.

این امر نشان می دهد که تعداد مصرف کنندگانی که احتمال می دهند وضعیت اقتصادی کلی در 12 ماه آینده بهتر می شود، نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

شاخص انتظارات نرخ بیکاری در دوره مذکور1.9 درصد افزایش و به 76.9 ارتقا یافت. این افزایش نیز ناشی از افزایش تعداد کسانی است که انتظار کاهش نرخ بیکاری در 12 ماه آینده را دارند.

شاخص احتمالی پس انداز نیز از 24.6 واحد به 27.1 واحد افزایش یافت. این افزایش نشان می دهد که احتمال افزایش پس انداز مصرف کنندگان در 12 ماه آینده در مقایسه با ماه قبل بیشتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا