سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای جهان

مراسم اسکار: شانس “ستاره‌ ای متولد شده است” (A Star Is Born) برای کسب جوایز مختلف

a-star-is-born-

فصل جشنواره های سینمایی در اوج خودش قرار دارد، و یکی از فیلم هایی که شانس زیادی برای جوایز مختلف دارد “ستاره‌ ای متولد شده است” (A Star Is Born) می باشد. اولین کارگردانی نویسنده و کارگردان این فیلم بردلی کوپر (Bradley Cooper) در جشنواره فیلم ونیز برای اولین بار به نمایش درآمد، و با واکنش های خوبی هم روبرو شد، اما هم اکنون در حال خودنمایی در جشنواره فیلم تورنتو است، و ما نیز در نقد خود از این فیلم (اینجا مشاهده کنید) از ساختار خوب و روایت داستان آن تعریف کردیم. حالا سوال این است، آیا این فیلم واقعا شانس اسکار دارد یا این واکنش ها فقط از روی هیجان هستند؟

با توجه به چیزی که ما از فیلم دیده ایم این واکنش ها کاملا واقعی و درست هستند: این فیلم قطعا شانس زیادی در مراسم های مختلف دارد. کوپر ثابت می کند فقط ماهر و کاردان نیست، بلکه یک فیلمساز اصیل است. او پشت دوربین کاملا مطمئن و با اعتماد به نفس عمل می کند، هر لحظه را به بهترین شکل ثبت کرده و مانند یک ساز موسیقی با این فیلم رفتار می کند. بخش ابتدایی فیلم واقعا جذاب است، جایی که کوپر ساعات اولیه رابطه در حال پیشرفت یک خواننده راک به نام Jackson Maine (با بازی کوپر) و یک خواننده و ترانه نویس ناشناس به نام Ally (با بازی لیدی گاگا (Lady Gaga)) را روایت می کند. اما ساختار فیلم به صورت کلی فوق العاده است، از فیلمبرداری عالی Matthew Libatique، تا تدوین هوشمندانه Jay Cassidy.

bradley-cooper-matthew-libatique-a-star-is-born-set-

با اینکه این چهارمین دفعه ای است که “ستاره‌ ای متولد شده است” بازسازی شده، کوپر آن را با اندوه تازه ای در شخصیت Jackson Maine، به همراه رویکرد تازه ای به اوج گیری یک ستاره پاپ ساخته که گاهی حماسی و گاهی صمیمانه است. هنرنمایی کوپر و گاگا کاملا چشمگیر است و این دو قطعا شانسی برای کسب جایزه در زمینه بازیگری دارند. کوپر بهترین نقش آفرینی دوران حرفه ای خودش را با ارائه Jackson به شکل یک انسان مست، همیشه ناراحت، تنها  و با مشکلاتی عمیق به نمایش گذاشته است. و با اینکه گاگا قبلا گوشه هایی از بازیگری خودش را در سریال داستان ترسناک آمریکایی: هتل American Horror Story: Hotel به نمایش گذاشته بود، در این جا هم فوق العاده عمل کرده و شانسی جدی برای کسب جایزه بهترین بازیگر زن اسکار است.

این فیلم همچنین در بخش نقش های مکمل هم شانسی دارد، مثلا سم الیوت (Sam Elliott) که نقش برادر بزرگتر Jackson را بازی می کند، که وقتی Jackson به دلیل مستی از کنترل خارج می شود، نقش حامی او را نیز برعهده دارد. الیوت وقتی کنار کوپر بازی می کند در بهترین حالت بازی خودش است، اما او همچنین صحنه هایی احساسی دارد که می تواند او را به شانسی برای نقش مکمل مرد تبدیل کند.

a-star-is-born2

همچنین ترانه ها را داریم. از هر فیلم فقط دو ترانه می تواند برای حضور بین نامزدها انتخاب شود، اما برخی استودیوها شانس خود را فقط برای یک ترانه امتحان می کنند. “ستاره‌ ای متولد شده است” تعداد زیادی از این ترانه ها را برای انتخاب دارد، اما مهم ترین آن ها Shallow (که در تریلر هم استفاده شده) و ترانه پایانی آن I’ll Never Love Again هستند. هردوی این ها ترانه هایی به یاد ماندنی هستند و همچنین در لحظات احساسی فیلم استفاده شده اند،‌ و اگر امسال این فیلم جایزه بهترین ترانه اسکار را نبرد واقعا شوکه کننده است.

آیا ممکن است “ستاره‌ ای متولد شده است” بیشتر این جوایز را از آن خود کند؟‌ هنوز برای این نتیجه گیری خیلی زود است، اما این فیلم یک فیلم عامه پسند و یک بلاک باستر است و همه شرایط مورد نظر آکادمی اسکار را نیز دارد: پیشرفت بازیگری تحسین برانگیز، داستانی درباره صنعت نمایشی، و صداهای دلنشین برای گوش های مخاطب. استودیوی برادران وارنر (Warner Bros) کاملا از این فیلم خود راضی است، و نقدهای این فیلم نیز نشان می دهد کاملا حق با استودیو است. سال گذشته همین موقع این لا لا لند (La La Land) بود که در جشنواره فیلم تورنتو به شدت مورد استقبال واقع شد، و با اینکه برنده ۶ جایزه اسکار شد، اما همان طور که به یاد دارید نتوانست جایزه بهترین فیلم سال را ببرد. حالا باید دید آیا “ستاره‌ ای متولد شده است” هم مسیر مشابهی را طی می کند یا حتی از آن فیلم هم موفق تر خواهد بود.

این تمام دسته بندی هایی است که فکر می کنیم “ستاره‌ ای متولد شده است” در آن ها شانس کسب نامزدی اسکار را دارد:

بهترین فیلم

بهترین کارگردانی

بهترین فیلمنامه اقتباسی

بهترین بازیگر مرد – بردلی کوپر (Bradley Cooper)

بهترین بازیگر زن – لیدی گاگا (Lady Gaga)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – سم الیوت (Sam Elliott)

بهترین فیلمبرداری

بهترین تدوین فیلم

بهترین میکس صدا

بهترین ترانه اریجینال

a-star-is-born-lady-gaga-650x450

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا