سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگونموبایل و تبلت و اپلکیشن

شیائومی قابلیت نصب رام‌های جهانی را روی گوشی‌های چینی غیرفعال کرد

از لحاظ اقتصادی، خرید یک گوشی در بازار چین نسبت به خرید همان گوشی در خارج از چین بسیار به صرفه‌تر است و روزبه‌روز افراد زیادی وسوسه می‌شوند تا گوشی مدنظر خود را از کشور چین سفارش دهند. حال به‌نظر می‌رسد Xiaomi از این ترفند اصلا خوشحال نیست و قصد دارد در به‌روزرسانی نسخه ۱۰ رابط کاربری خود، نصب رام جهانی را روی گوشی‌های مخصوص بازار چین غیرفعال کند.

همانطور که در جریان هستید، رابط کاربری MIUI در این کشور پرجمعیت، حکم سرویس‌هایگوگل را دارد و در حقیقت سرویس‌های گوگل در چین فیلتر هستند. گوشی‌های هوشمندی که در بازار این کشور به فروش می‌رسند و به اصطلاح با رام چینی کار می‌کنند، درون خود این قابلیت را دارند تا سرویس‌های گوگل را هم اجرا کنند؛ اما همچنان پر از برنامه‌ها، متون و بلوت‌ورهای چینی بوده که برای افراد دیگر قابل استفاده نیستند. رام‌های جهانی که مخصوص بازارهای خارجی و بین‌المللی طراحی شده‌اند، کاربران را از شر آن برنامه‌ها و نوشته‌های چینی خلاص می‌کنند؛ به نحوی که هیچ رد پایی از رام قبلی باقی نمی‌ماند.

da83f063-99f0-442d-a1a8-341fd773931c

به همین خاطر، افراد بسیاری گوشی‌های شیائومی را از چین خریداری می‌کردند و با نصب رام جهانی روی آن‌ها، سرویس‌های گوگل را مورد استفاده قرار می‌دادند. البته به‌نظر می‌رسد که با به‌روزرسانی نسخه ۱۰ رابط کاربری شیائومی، آن دسته از افراد دیگر قادر به نصب رام جهانی روی گوشی‌های مخصوص بازار چین نخواهند بود. جالب‌تر آنکه گوشی‌های مخصوص بازار جهانی این برند نیز به لطف نسخه 10 MIUI قادر به نصب رام‌های چینی نخواهند بود؛ چرا که برخی از کاربران خارج از چین برای نصب سریع‌تر به‌روزرسانی‌ها، رام چینی را روی گوشی خود نصب می‌کردند.

در حال حاضر اطلاع نداریم که این سیاست جدید، تا چه میزان بر گوشی‌های موجود (که MIUI 10 ندارند) تاثیر خواهد گذاشت؛ اما ظاهرا این مورد مخصوص گوشی‌هایی خواهد بود که به‌روزرسانی MIUI 10 را نصب کرده باشند. باید یادآور شد که جای نگرانی نیست؛ چرا که طبق گزارش‌های منتشرشده، کاربران همچنان می‌توانند با آنلاک کردن بوت‌لودر گوشی خود، هر رامی را که مدنظرشان بود نصب کنند.

در نهایت باید خاطرنشان کرد که شیائومی طرفداران خود را تشویق کرده است تا فقط از فروشگاه‌های رسمی و یا مراکز معتبر برای خرید گوشی‌های هوشمند این شرکت اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا