سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجی

فیلمساز آمریکایی یک روز پیش از اکران فیلم جدیدش درگذشت

 آدری ولز فیلمنامه نویس و کارگردان آمریکایی که سناریوی فیلم «نفرتی که تو دادی» را نوشته بود، یک روز پیش از اکران این فیلم درگذشت. او پنج سال و نیم با بیماری سرطان مبارزه می‌کرد و سرانجام روز پنجشنبه در ۵۸ سالگی از دنیا رفت.

image_13970714781_img_20181006_171811

فیلم آخر او که جرج تیلمن جونیور کارگردانی کرده بود، چند هفته پیش برای اولین بار در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد. «نفرتی که تو دادی» داستان یک دختر ۱۶ ساله سیاهپوست است که در دبیرستانی که سفیدپوست‌های ثروتمند در آن دست بالا دارند و محله خودش که طبقه کارگر در آن زندگی می‌کنند، زندگی دوگانه دارد.

ولز در سال ۱۹۹۹ فیلم «گونویر» را نوشت و کارگردانی کرد که در آن سارا پولی نقش اصلی را داشت. دیگر فیلم او در مقام کارگردان «زیر آفتاب توسکانی» با بازی دایان لین محصول ۲۰۰۳ بود.

او همچنین فیلمنامه فیلم‌های «حقیقت درباره گربه‌ها و سگ‌ها»، «جرج جنگلی»، «می‌شه برقصیم» و «هدف سگ» را نوشته بود. آخرین فیلمنامه او برای انیمیشن «بر فراز ماه» در دست تولید است.

«نفرتی که تو دادی» یکی از فیلم‌هایی است که در فصل جوایز امسال امید به موفقیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا