سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای ایران

گزارش فروش سینمای ایران: ادامه صدرنشینی مارموز

در گزارش فروش این هفته‌ی سینمای ایران از صدرنشینی ادامه‌دار فیلم سینمایی «مارموز»، ساخته‌ی کمال تبریزی می‌گوییم و نگاهی به فروش سایر فیلم‌ها می‌اندازیم.

این هفته‌ی سینمای ایران مانند هفته‌ی گذشته با صدرنشینی «مارموز»، جدیدترین ساخته‌ی کمال تبریزی به پایان رسید. این فیلم سینمایی حامد بهداد، ویشکا آسایش و مانی حقیقی را به عنوان بازیگر دارد. «مارموز» فضایی سیاسی دارد و در ژانر کمدی جلوی دوربین رفته است. تبریزی پیش از این با فیلم «مارمولک» به اقدامی نسبتا مشابه با مارموز دست زده بود. فیلم سینمایی «مارموز» در هفته گذشته که دومین هفته اکرانش است در ۱۰۶ سینما به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی در هفته گذشته یک میلیارد و ۹۳ میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد «مارموز» پس از دو هفته اکران حالا به ۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان رسیده است. «مارموز» تاکنون واکنش‌های به نسبت مثبتی از منتقدان دریافت کرده است. فیلم سینمایی «مارموز» با حضور حامد بهداد به عنوان بازیگر اصلی، شانس ادامه‌ی صدرنشینی را دارد. البته این فیلم با وجود رقیبی احتمالی به نام «قانون مورفی»، ساخته‌ی رامبد جوان، مسیر سختی برای تداوم این صدرنشینی خواهد داشت.

 

رتبه‌ی دوم این هفته به جدیدترین ساخته‌ی پیمان معادی یعنی فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» تعلق دارد. فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» روایتی از یک ماجرای عاشقانه در دوران جنگ تحمیلی است. این فیلم سینمایی با نگاهی متفاوت نسبت به پدیده شوم جنگ ساخته شده است. «بمب؛ یک عاشقانه» در سومین هفته‌ی اکرانش ۱۱۷ سینما در اختیار داشته است. ساخته‌ی جدید پیمان معادی در این هفته ۸۴۲ میلیون تومان فروخت و به مجموع درآمد ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. «بمب؛ یک عاشقانه» که پیمان معادی، سیامک انصاری، لیلا حاتمی و حبیب رضایی را به عنوان بازیگر دارد، با فروشی متوسط در بالای جدول است اما این فیلم جایگاه محکمی در بالای جدول ندارد و ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور با سقوط رتبه روبه‌رو شود. سازندگان فیلم البته به تازگی روش‌های مختلف تبلیغات را آغاز کرده‌اند؛ روش‌هایی که ممکن است به افزایش فروش این فیلم سینمایی کمک کنند.

 

رتبه سوم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «کلمبوس»، ساخته‌ی هاتف علیمردانی است. این فیلم کمدیفرهاد اصلانی، سعید پورصمیمی و شبنم مقدمی را به عنوان بازیگر دارد. فیلم سینمایی «کلمبوس» در این هفته، یعنی سومین هفته‌ی اکرانش ۱۴۰ سینما در اختیار داشت و ۳۷۸ میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد این فیلم سینمایی حالا به یک میلیارد و ۶۱۷ میلیون تومان رسیده است. فیلم سینمایی «کلمبوس» به عنوان یک فیلم کمدی درآمد به نسبت کمی کسب کرده است. رتبه چهارم گیشه این هفته به فیلم سینمایی «پاستاریونی»، ساخته‌ی سهیل موفق اختصاص دارد. این فیلم سینمایی در چهارمین هفته‌ی اکرانش ۱۰۸ سینما در اختیار داشت و ۲۷۳ میلیون تومان فروخت. فیلم «پاستاریونی» حالا به درآمدی معادل یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان رسیده است. رتبه پنجم این هفته در اختیار «میلیونر میامی»، ساخته‌ی مصطفی احمدیاست که در سومین هفته اکرانش ۱۱۰ سینما در اختیار داشت و ۱۷۵ میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد این فیلم سینمایی حالا به ۸۰۸ میلیون تومان رسیده است. در ادامه نیز دَه فیلم پرفروش هفته‌ی گذشته فهرست شده‌اند.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیف نام فیلم هفته فروش هفتگی
۱ مارموز ۲ ۱,۰۹۳,۴۷۴,۰۰۰
۲ بمب؛ یک عاشقانه ۳ ۸۴۲,۰۵۷,۰۰۰
۳ کُلمبوس ۳ ۳۷۸,۳۷۶,۰۰۰
۴ پاستاریونی ۴ ۲۷۳,۹۴۳,۰۰۰
۵ میلیونر میامی ۳ ۱۷۵,۳۳۲,۰۰۰
۶ اتاق تاریک ۱ ۱۶۷,۳۸۶,۰۰۰
۷ پیشونی سفید ۲ ۱۱ ۱۱۳,۷۳۴,۰۰۰
۸ مغزهای کوچک زنگ زده ۱۳ ۱۰۲,۱۴۶,۰۰۰
۹ وای آمپول ۶ ۵۶,۲۲۱,۰۰۰
۱۰ آستیگمات ۵ ۴۸,۵۵۹,۰۰۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا