سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای جهان

اسکورسیزی مستندی جدید از باب دیلن می‌سازد

مارتین اسکورسیزی، کارگردان معروف سینمای هالیوود، تصمیم به ساخت مستندی جدید از یکی از تورهای مشهور باب دیلان گرفته است.

طبق گزارش سایت وِرایتی، سرویس استریم نتفلیکس از ساخت یک اثر مستند به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، هنرپیشه و تاریخ‌دان ایتالیایی-آمریکایی سینمای هالیوود درباره تور معروف باب دیلن، ترانه‌سرا و موسیقی‌دان برجسته که جایزه نوبل را نیز از آن خود کرده است، خبر داد؛ این تور معروف در دههٔ ۷۰ میلادی اجرا شده است و با عنوان Rolling Thunder Revue: A Bob Dylan Story by Martin Scorsese (نمایش تندر رولینگ: داستانی از باب دیلن اثر مارتین اسکورسیزی) توسط نتفلیکس منتشر خواهد شد. تور Rolling Thunder Revue شامل توری پرستاره‌ از چندین هنرمند بود که در ماه اکتبر ۱۹۷۵ آغاز شد و در ماه می ۱۹۷۶ به پایان رسید. جانی میشل، جون بائز، میک رانسون، بت میدلر، راجر مک‌گین، ایمولو هریس و آلن گینسبرگ از جمله هنرمندانی بودند که در این تور موسیقی باب دیلن را همراهی می‌کردند. تاریخ پخش مستند Rolling Thunder Revue: A Bob Dylan Story by Martin Scorsese هنوز اعلام نشده است و در این رابطه باید منتظر اخبار آتی بمانیم.

سرویس استریم نت فلیکس این فیلم-مستند جدید را بخشی مستند، بخشی از فیلم‌های کنسرت و بخشی خیالی و یادآور روزهای خوب گذشته توصیف کرده است. همچنین در گزارش سایت وِرایتی تأیید شده است که در پروژهٔ جدید مارتین اسکورسیزی، مصاحبه‌ای هم با شخص باب دیلن گنجانده خواهد شد و این بهترین خبر برای طرفداران این سبک‌های موسیقی فولک، بلوز، راک و کانتری خواهد بود.

 

باب دیلن، خواننده، آهنگساز، شاعر و نویسندهٔ آمریکایی و برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶ است و در دههٔ ۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانهٔ راک اند رول روز را با اشعار ادبی و کلاسیک درهم آمیخت. باب دیلن سال ۲۰۱۶ جایزهٔ نوبل ادبیات را به خاطر آفرینش بیانی تازه در ترانه‌سرایی آمریکا دریافت کرد. دیلن در پنج دههٔ اخیر در موسیقی آمریکا به‌عنوان یک پدیده مطرح بوده و یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در موسیقی معاصر آمریکا به حساب می‌آید.

در این مستند، مصاحبه‌ای هم با شخص باب دیلن گنجانده خواهد شد

مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۰۵ مستندی از باب دیلن با عنوان No Direction Home (راهی به خانه نیست) را ساخت که این مستند در سال ۲۰۰۶ اکران شد و در سال ۲۰۱۶ نیز نسخهٔ دیلاکس ادیشن آن به مناسبت دهمین سالگرد ساخت این مستند، عرضه شد. ماه اکتبر گذشته بود که در خبری اعلام شد لوکا گوادانینو، کارگردان فیلم‌های Call Me By Your Name (مرا با نام خود بخوان) و فیلم Suspiria (سوسپیریا)، قصد ساخت مستندی از پانزدهمین آلبوم استودیویی باب دیلن با عنوان Blood on the Tracks (خون روی مسیرها) را داشت که دیگر خبری در این رابطه منتشر نشد. چنین اعلام شده بود که فیشر کینگ و ریچارد لاگراونس نویسندگی فیلمنامه مستند Blood on the Tracks را بر عهده خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا