سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

این پنج ماده غذایی را با معده خالی مصرف نکنید

متخصصان تغذیه اعتقاد دارند که مصرف این مواد غذایی با معده خالی می‌تواند باعث به وجود امدن مشکلات گوارشی در شما شود. در زمان گرسنگی ممکن است شما تصمیمات اشتباهی برای انتخاب مواد غذایی بگیرید. این مواد غذایی ممکن است مزه خوبی داشته باشند و احساسس گرسنگی شما را برطرف کنند اما معلوم نیست که با معده شما هم سازگار باشند. در ادامه برخی از مواد غذایی که شما نباید با معده خالی آن‌ها را مصرف کنید ارائه شده‌اند.

1- ماست

مسات حاوی باکتری‌هایی است که باکتری‌های مفید موجود در معده را می‌کشند. مصرف این ماده غذایی با معده خالی معده شما را اسیدی می‌کند و باعث به وجود امدن نفخ می‌شود.

این پنج ماده غذایی را با معده خالی مصرف نکنید
این پنج ماده غذایی را با معده خالی مصرف نکنید

نوشابه‌ها

این نوشیدنی‌ها دارای قند بالایی هستند و خوردن آن‌ها با معده خالی اشتباه می‌باشد چرا که قند این نوشابه‌ها وارد جریان خون شما شده و در نهایت فشار خون شما را افزایش می‌دهد.

2- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی می‌تواند منجر به افزایش اسید معده شود چرا که سطح بالایی از اسید تانیک در آن موجود است. مصرف این ماده غذایی هم با معده خالی اشتباه است چرا که منجر به ایجاد زخم معده می‌شود.

سبزیجات سبز

سبزیجات برگ سبز دارای خواص زیادی برای بدن هستند اما مصرف آن‌ها با معده خالی اشتباه است چرا که می‌تواند منجر به سوزش سر دل ودرد شکمی شود.

مواد غذایی تند

با معده خالی نباید غذا‌های تند بخورید چرا که این غذا‌ها به دیواره معده آسیب می‌زند و منجر به ترشح بیش از اندازه اسید معده می‌شود. مواد غذایی تند اگر با معده خالی مصرف شوند، می‌توانند باعث به وجود آمدن زخم معده شوند.

منبع: شهر خبر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا