سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومیدسته‌بندی نشدهسبک زندگیمجله خانوادهمطالب جالب

چرا روزه متناوب برای همه خوب نیست؟؟

توجه : این مطلب مربوط به روزه های رژیم های لاغری می باشد

قوانین ساده هستند ، با این تفاوت که چه مدت روزه باشید (تعداد مشخصی از ساعت در روز یا روزهای هفته). مریدان این سبک می گویند در حالی که روزه هستید ، وارد مرحله چربی سوزی می شوید و به طور معمول در این مدت کمتر گرسنه  خواهید بود. 

آیا روزه متناوب در واقع به کاهش وزن کمک می کند؟

به نظر می رسد که مانند رژیم غذایی  منظم تاثیر داشته باشد.  یک پژوهش در سال 2019 به بررسی

های متعددی درباره  رژیم های غذایی کلی – یعنی محدود کردن کالری و روزه داری متناوب ، پرداخت

و متوجه شد که هر دو اثرات کوتاه مدت کاهش وزن دارند. (این مطالعات عموماً افراد را به اندازه کافی

طولانی دنبال نمی کنند تا اثرات بلند مدت را ارزیابی کنند.)

اما هیچ مدرکی مبنی بر سالم تر بودن از سایر انواع رژیم های غذایی وجود ندارد. مطالعه ای در سال

2018  به مقایسه کسانی که از رژیم غذایی کم کالری معمولی و روزه های متناوب  پیروی کردند ،

پرداخت و متوجه شد که هیچ تفاوتی بین این  رژیم های غذایی از نظر سلامت قلب وجود ندارد.

دیگری که در سال 2019 منتشر شد ، هیچ تفاوتی را بین میزان گلوکز ، انسولین و سطوح  چربی

مشاهده نکرد.

اما ضرر آن چیست ؟ 

 این رژیم غذایی بسیار ساده تر از بقیه است و معمولاً نیازی به دنبال کردن وعده های غذایی خاص ندارید

و برای بعضی از افراد ، داشتن  چنین قوانین سختگیرانه – مانند نخوردن غذا بعد از ساعت 6 بعد از ظهر –

باعث می شود که راحت تر خودشان را کنترل کنند. 

اما بسیاری دیگر روزهای روزه داری را بسیار چالش برانگیز می دانند. “مطالعات نشان می دهد که

عوارض روزه متناوب شامل سردرد ، اسهال و خواب آلودگی است که  داشتن این رژیم به مدت طولانی

دشوارتر است.

بسیاری از مطالعات انجام شده در مورد روزه داران متناوب ، نشان می دهد که آنها بسیاری از مسائل 

را ترک کرده اند ، احتمالاً به این دلیل که آنها آن را دوست ندارند “، Tristaca Curley ، متخصص تغذیه

می گوید  انتخاب خوردن تمام وعده های غذایی شما در زمانی کوتاه  ، به جای گذراندن  روز با روزه

کامل  از نظر عملی نیز می تواند دشوار باشد ، ممکن است شما غذا خوردن با  دوستان و خانواده

را از دست دهید. 

اگر متوجه شدید که روزه برایتان موثر است ، عالی است. اما اگر نمی توانید با آن کنار بیایید ، خودتان

را سرزنش نکنید.  کورلی می گوید: “بهترین روش غذا خوردن روشی است که به شما احساس

خوبی می دهد  و روشی که می توانید در طولانی مدت از آن استفاده کنید.” “این معمولاً روزه متناوب

نیست.”

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن