سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارپیشخوان اروپاخبر های داغمجله پزشکی و سلامت

CDC هشدار می دهد که نوع جدید ویروس کرونا ممکن است همه گیری را بدتر کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده روز جمعه گفت:نوع جدید و مسری ویروس کرونا احتمالاً سرعت انتشار ویروس را تسریع می کند و این بدان معناست که ایالات متحده باید تلاششان را برای محافظت از مردم دو برابر کند.

محققان CDC گفتند که نمونه ای که برای اولین بار در انگلیس شناخته شده است و به عنوان B.1.1.7 شناخته می شود ، در ایالات متحده نیز یافت می شود و نشان می دهد که می تواند گسترش وحشتناک ویروس را در سراسر کشور بدتر کند. این بدان معناست که مردم باید بیشتر ماسک بزنند ، از اجتماعات پرهیز کنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

دکتر گریگوری آرمسترانگ ، که دفتر تشخیص مولکولی پیشرفته در بخش بیماریهای تنفسی CDC را هدایت می کند ، به CNN گفت: “به این معنی است که کنترل آن سخت تر خواهد بود و از اقداماتی که ما باید انجام دهیم ، واکسیناسیون است.”

آرمسترانگ و همکارانش در گزارش هفتگی آژانس ، MMWR نوشتند: “چندین شواهد نشان می دهد که B.1.1.7 به طور موثرتری نسبت به سایر انواع SARS-CoV-2 منتقل می شود.”

“نوع B.1.1.7 پتانسیل افزایش انتقال در ماه های آینده ایالات متحده را دارد.” CDC گفت ، تلاش برای واکسیناسیون مردم – که درحال حاضر کندتر از آن است که دولت فدرال انتظار داشت و قول آن را داده بود – باید بیشتر شود. محققان نوشتند: “برای محافظت از مردم ممکن است نیاز به پوشش واکسیناسیون بیشتری باشد.” این ویروس در حال حاضر افراد بیشتری را در ایالات متحده آلوده کرده و بیش از هر کشور دیگری فوتی داشته است.

از بعد از ظهر جمعه ، طبق گزارش دانشگاه جان هاپکینز ، 23 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا شدند و بیش از 390،000 نفر فوت شده اند. به نظر می رسد که نوع B.1.1.7 با راحتی بیشتری نسبت به قبل سلولهای انسانی را آلوده می کند ، این امر به آلوده شدن افراد بیشتری کمک می کند. این ویروس در حدود دوازده ایالت آمریکا کشف شده است ، اما CDC همچنین می داند که نظارت ضعیف است.

همچنین ممکن است الگوی جهش هایی که ویروس را بیشتر مسری می کند ، به طور مستقل و در هنگام گردش در بین افراد ایجاد شود ، زیرا هرچه تعداد افراد آلوده بیشتر شود ، احتمال ویروسی شدن بیشتر است. تیم CDC یک مدل آزمایشی را اجرا کردند تا ببینند چه اتفاقی ممکن است در آینده نزدیک بیفتد. مشخص نیست که میزان انتقال B.1.1.7 چقدر بیشتر است و همچنین معلوم نیست که در حال حاضر میزان مصونیت در جمعیت ایالات متحده به دلیل عفونت های قبلی چیست.

در یک سناریو ، نوع جدید 50٪ مسری تر از نوع غالب فعلی است که در حال انتقال است. تیم CDC نوشت: “در این مدل ، شیوع B.1.1.7 در ابتدا کم است ، اما به دلیل اینکه از نوع فعلی مسری تر است ، در اوایل سال 2021 رشد سریعی را نشان می دهد و در ماه مارس به نوع اصلی تبدیل می شود.”

آرمسترانگ گفت: “اگر این رفتار در انگلیس ، دانمارک و ایرلند مانند گذشته باشد ، بله ، به تدریج نسبت به همه موارد خارج از کشور بدون توجه به آنچه که ما انجام می دهیم ، این ویروس بزرگتر می شود.” آرمسترانگ افزود: ” اما این بدان معنا نیست که مبتلایان لزوماً بالا می روند.” “این بدان معنا نیست که نمی توانیم کاری انجام دهیم.”

او خاطرنشان کرد ، به نظر نمی رسد که نوع جدید منجر به افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان یا تعداد بالای فوتی شود. آرمسترانگ گفت: “اگرچه احتمال این وجود دارد که این نسبت در همه موارد بزرگتر و بزرگتر شود ، اما اگر ما بتوانیم مردم را به رعایت پروتکلها پایبندتر کنیم ، تعداد مراجعه کنندگان افزایش نمی یابد.” همچنین گفت CDC برای مراقبت از نوع جدید نیاز به اقدامات بیشتری دارد.

این تیم نوشت: “CDC همچنین با چندین آزمایشگاه بزرگ بالینی تجاری قراردادی منعقد کرده است تا ماهانه ده ها هزار نمونه مثبت SARS-CoV-2 را توالی یابی کند و هفت موسسه دانشگاهی را برای انجام نظارت ژنومی با همکاری آژانس های بهداشت عمومی تأمین کرده و از این طریق به طور قابل ملاحظه ای به در دسترس بودن داده های نظارت ژنومی به موقع از سراسر ایالات متحده اضافه میشود”.

CDC همچنین مراقب نسخه ای است که اولین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شد و الان B.1.351 نامیده می شود ، به علاوه یک مورد در میان چهار مسافر از برزیل هنگام ورود به ژاپن ، B.1.1.28 دیده شده است.

تیم CDC نوشت: “این گونه ها جهش های ژنتیکی را دارند.” نگرانی این است که ویروس می تواند به طریقی تغییر کند که به آن کمک می کند تا از مصونیت ناشی از واکسیناسیون یا مصونیت با درمان های مبتنی بر آنتی بادی جلوگیری کند.

واکسن های جدید ویروس کرونا به گونه ای ساخته شده اند که سریع و آسان تغییر می یابند تا با سویه های در گردش خون جدید مطابقت داشته باشند ، اما یک تغییر عمده به این معنی است که افراد نیاز به واکسیناسیون مجدد دارند. همچنین ممکن است برخی از تغییرات باعث شود آزمایش ویروس در آزمایشات استاندارد سخت تر شود.

CDC همچنین نگران است که اگر ویروس به روش صحیح تغییر کند ، می تواند افرادی را که قبلا از ویروس کرونا بهبود یافته اند دوباره آلوده کند. آنفولانزا از قبل این کار را انجام داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا