سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارپیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

هنگام خوردن زنجبیل چه اتفاقی برای بدن شما می افتد.

اگر طرفدار غذاهای چین ، تایلند و سایر مناطق آسیا هستید ، به احتمال زیاد با طعم متمایز زنجبیل آشنا هستید. به عنوان ماده اصلی در تهیه سوپ ، خورش ، ماریناد گوشت و غذاهای فرعی ، مدت هاست که از این گیاه ریز گل زرد استفاده می شود. و ، صدها ساله ، از آن به عنوان یک عامل بهبودی در طب عامیانه استفاده می شود. در اینجا ، ما می فهمیم که در واقع هنگام خوردن زنجبیل یا حتی نوشیدن آن در چای ، برای بدن شما چه اتفاقی می افتد!   

1_التهاب و درد شما را کاهش می دهد:

ginger root

زنجبیل که از مزایای درمانی آن آگاه هستید ،ریشه گیاه ضد التهاب قوی است که صدها سال از آن استفاده میشود. همانطور که Lulu Ge ، بنیانگذار Elix ، یک شرکت داروهای گیاهی ، توضیح می دهد ، این دارو برای کمک به درد عضلات و سایر موارد استفاده شده است. 

Ge می گوید: “زنجبیل چه به عنوان چای و چه به عنوان یک ماده اصلی در دستور العمل ها مصرف شود ، سطح پروستاگلاندین ها را در بدن کاهش می دهد و در نتیجه باعث تسکین التهاب می شود.”

2_ممکن است وزن کم کنید:

Ginger tea

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید ، زنجبیل را در نظر بگیرید. Stephanie Mansour ، مربی کاهش وزن ، می گوید مطالعات نشان داده اند زنجبیل در کاهش وزن بدن و همچنین سطح انسولین موثر است. 

3_ می توانید درد گرفتگی های قاعدگی را کاهش دهید:

Ginger root

هرکسی که دچار گرفتگی قاعدگی دردناک و ناتوان کننده باشد می تواند این علائم را تسکین دهد ، ارزش امتحان کردن را دارد. و به گفته Ge ، زنجبیل یک راه حل موثر است.

او می گوید: “اگر زنجبیل در اوایل دوره قاعدگی مصرف شود ، می تواند برای تسکین گرفتگی قاعدگی مفید باشد.”

4_به سیستم هضم کمک میکند:

 

به گفته Ge ، اگرچه زنجبیل کوچک است ، اما قوی است و حاوی ترکیباتی است که هضم را تحریک و بهبود می بخشد. در حقیقت ، می تواند به کاهش علائم مشکل سندرم روده تحریک پذیر ، سوء هاضمه ،  و تهوع صبحگاهی کمک کند.

او میگوید: “به لطف تعادل منحصر به فرد آن در روغن های طبیعی ، از جمله جینجرول ، فعال ترین ترکیب موجود در زنجبیل ، ممکن است در هنگام مصرف زنجبیل متوجه کاهش حالت تهوع و ناراحتی شوید.”

 

5_ سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کند:

آیا وقتی کودک بودید در هنگام بیماری ، مادرتان یک فنجان چای لیمو داغ با زنجبیل به شما میداد؟ در این صورت ، او احتمالاً از خواص تقویت کننده سیستم ایمنی این ریشه منحصر به فرد اطلاع داشته است. همانطور که جنرال الکتریک توضیح می دهد ، زنجبیل نه تنها به سرماخوردگی کمک می کند ، بلکه از آنجایی که با رادیکال های آزاد بدن ما مقابله می کند ، در برابر سرطان محافظت می کند.

او میگوید: “خام آن ، همچنین به بهبود گردش خون کمک می کند و می تواند به کاهش سطح کلسترول و خطر بیماری قلبی کمک کند.”

6 ممکن است نفخ آزاد کنید:

از آنجا که گاز حبس شده در قسمت فوقانی معده ما ناراحت کننده است و می تواند باعث نفخ شود ، جویدن زنجبیل یا مصرف مکمل زنجبیل می تواند فشار را کاهش دهد. Stephanie Mansour می گوید ، این به این دلیل است که زنجبیل به شما امکان می دهد غذاهای خود را به راحتی هضم کنید.

او میگوید: “حتی اگر از سوء هاضمه رنج نبرید ، باز هم زنجبیل می تواند به منظم نگه داشتن سیستم شما کمک کند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا