سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

اریک کارل ، نویسنده “The Very Hungry Caterpillar”، در سن 91 سالگی درگذشت.

یکی از اعضای محبوب کانون ادبیات کودکان درگذشت.

ناشر او ،Penguin Kids، در توییتر اعلام کرد ، اریک کارل ، نویسنده و تصویرگر آثار کلاسیک ، ” The Very Hungry Caterpillar” در 23 مه در سال 91 درگذشت.

خانواده او همچنین یک شعر یادبود مختصر در وب سایتش به اشتراک گذاشتند: “در پرتو ماه / چسبیدن به یک ستاره خوب / نقاش رنگین کمان / اکنون در آسمان شب سفر می کند.”

هیچ علتی برای مرگ او ذکر نشده است.

کتاب های کارل ، که بسیاری از آنها در تفسیرهای گرافیکی قابل تشخیص او با محوریت طبیعت و حیوانات ساخته شده بودند ، از بهترین کتاب های فروش کودکان برای همه دوره ها بودند.

“متشکرم که استعداد بزرگت را با نسل های خوانندگان جوان در میان گذاشتید. #RememberingEricCarle ، ”این توئیتی از کودکان و نوجوانان Penguin بود که  به سرعت صدها لایک از طرفدارانش را به دست آورد.

کارل ، که در سیراکیوز ، نیویورک متولد شد ، بیشتر از 70 کتاب کودک را در طول زندگی حرفه ای اش به تصویر کشید ، او از حدود 40 سالگی شروع کرد ، اما یک عمر هنر را دنبال کرد.  

“من فکر می کنم این موضوع از پدرم شروع شد. او مرا به پیاده روی طولانی برد و چیزهایی را برایم توضیح داد. “
او در سال 2007 به NPR در مورد طبیعت گردی اش گفت که هر دو نوع چیزهایی را که در پایان صفحات کتاب های او وجود دارد را کشف کنند – برای مثال کفشدوزک ، تار عنکبوت و لانه پرندگان.

خانواده اش درست قبل از شروع جنگ جهانی دوم به آلمان نقل مکان کردند.

از دیگر عناوین به یاد ماندنی کارل می توان به “خرس قهوه ای، آنچه می بینید” منتشر شده در سال 1967 و البته کلاسیک کاترپیلارش، که او نیز در سال 1969 نوشت ، اشاره کرد.

طرفداران کارل هنگام اعلام این خبر روز چهارشنبه در توییتر خاطرات و تسلیتشان را به اشتراک گذاشتند.

 
کاربر lafcreative نوشت: “عمیقا از این خبر ناراحت است.” او گفت: “او به واسطه منبع خلاقیتش ، واقعاً منظره پرشوری از جهان به همه ما بخشید. دوران کودکی من با کار او شکل گرفت و اشتیاق او با ایجاد آن برای همیشه الهام بخش خواهد بود. سپاسگزار میراث هنر بی نظیر و روحیه شاد او هستم. “

 ingrid meilan نوشت:”ممنون اریک کارل! ما چند روز پیش قسمت Mister Rogers تو را تماشا کردیم و بسیار عالی بود. از همه کارهای زیبای شما متشکرم”.

@ LoriSamuels18 به یاد آورد: “حتی نمی توانم حساب کنم که چند بار کتابهای او را برای بچه هایم خوانده ام.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا