سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپاسبک زندگی

تحقیقات نشان می دهد زنانی که فست فود می خورند و صبحانه شان را حذف میکنند ، از عوارض سلامت روانی بیشتری نسبت به مردانی که رژیم های مشابه آنها دارند، برخوردار اند.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که فست فود و کربوهیدرات تصفیه شده می خورند از سلامت روانی بدی برخوردار هستند.
این امر خصوصاً در مورد زنانی که به نظر می رسد عوارض جانبی روانی بیشتری به علت رژیم غذایی نامناسب دارند ، صادق است.
اما ورزش می تواند به تقویت روحیه کمک کند و ممکن است اثرات منفی غذای ناسالم را کاهش دهد.
تحقیقات نشان می دهد آنچه می خورید ، بدون توجه به اینکه چه کسی هستید، می تواند در سلامت روان شما تأثیر بسزایی بگذارد.

بر اساس مطالعه ای که در 19 ماه مه در مجله پزشکی شخصی منتشر شد ، برای زنان بالای 30 سال ، یک رژیم غذایی سالم به ویژه برای جلوگیری از اضطراب ، افسردگی و پریشانی خیلی مهم است.

محققان دانشگاه بینگامتون در نیویورک 322 زن و 322 مرد 30 ساله یا بیشتر را با استفاده از نظرسنجی برای جمع آوری اطلاعات در مورد عادات غذایی ، فعالیت بدنی و الگوی خلق و خوی آنها بررسی کردند.

آنها دریافتند که خوردن غذاهایی مانند آجیل ، ماهی و سبزیجات برگ دار با خلق و خوی مثبت تری همراه است.

در مقابل ، خوردن فست فود و حذف صبحانه با بدتر شدن روحیه ارتباط داشت. همینطور غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا ، که قند خون را به سرعت بالا می برند ، مانند کربوهیدرات های تصفیه شده مانند چیپس سیب زمینی ، نان سفید و غذاهای شیرین هستند.

به گفته لینا بگداچ ، نویسنده اصلی و استادیار مطالعات بهداشت و سلامتی در دانشگاه بینگامتون ، با این حال ، زنانی که این عادت های غذایی را داشتند ، عوارض جانبی منفی بیشتری نسبت به مردان داشتند. زنان همچنین بیشتر احتمال دارد که عوارض جانبی ناشی از غذاهای ناسالم را گزارش کنند حتی اگر رژیم غذایی سالم دیگری داشته باشند.

بگداچ در بیانیه مطبوعاتی گفت: “جالب اینجاست که ما دریافتیم که برای الگوهای غذایی نادرست ، میزان ناراحتی روحی در زنان بیشتر از مردان است ، که این امر تایید می کند زنان نسبت به مردان مستعد ابتلا به عوارض غذای ناسالم هستند.”

نکته مهم در این تحقیق: این مطالعه به بررسی همبستگی پرداخته است و نه علت و معلول، بنابراین مشخص نیست که آیا غذاها باعث تغییر روحیه می شوند. به عنوان مثال ، ممکن است افراد شادتر احتمالاً انتخاب سالم تری داشته باشند ، در حالی که افراد مضطرب یا افسرده تمایل به آرامش دارند ، اما از سلامتی کمتری برخوردار هستند.

ورزش ممکن است به جبران عوارض جانبی روانی رژیم غذایی ناسالم کمک کند،
محققان همچنین دریافتند که ورزش عامل اصلی در سلامت روانشناختی شرکت کنندگان است. هم مردان و هم زنانی که ورزش می کنند ، حتی کم، از سلامت روانی بهتری نسبت به همسالان کم تحرک  برخوردار هستند.

این واقعیت حتی وقتی آنها غذاهای ناسالم می خوردند نیز صادق بود. این نشان می دهد که ورزش می تواند به طور بالقوه اثرات جانبی روانشناختی خوردن غذای ناسالم را کاهش دهد ، به خصوص اگر به طور منظم تمرین می کنید.

گام بعدی این است که محققان درباره چگونگی رژیم غذایی ، ورزش و خلق و خوی همه در هم آمیخته اند.

در حال حاضر ، انبوهی از تحقیقات قبلی نشان می دهد که ورزش کردن برای سلامتی روان و سلامتی بسیار مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا