سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

علائمی که نشان می دهد پانکراس دچار مشکل شده است.

شناسایی سرطان پانکراس مشکل است. در مراحل اولیه ، ممکن است خیلی زیاد نباشد به همین دلیل است که پزشکان اغلب از آن به عنوان “قاتل خاموش” یاد می کنند. از 57،600 موردی که انجمن سرطان آمریکا (ACS) تخمین می زند در سال 2020 تشخیص داده شده ، موارد زیادی تا زمانی که سرطان در مرحله پیشرفته قرار نگیرد یا به سایر اندام ها سرایت نکرده باشد متوجه نمیشوند ، زیرا بیشتر علائم و نشانه ها بعداً ظاهر می شوند. 

1_ درد دائمی شکم:

از آنجا که پانکراس در پشت معده شما قرار دارد ، یک علامت رایج سرطان آن احساس درد در معده به دلیل فشار دادن آن بر این اندام است. طبق سرطان پانکراس انگلستان ، این چیزی است که در حدود 70 درصد موارد سرطان رخ می دهد.  

2_خارش پوست: 

خارش پوست دلایل زیادی دارد و سرطان پانکراس یکی از آنهاست. ACS می گوید ، خارش هنگامی ایجاد می شود که بیلی روبین در پوست جمع شده و ممکن است در کنار زرد شدن پوست آن را احساس کنید. اگر اینگونه باشد ، زدن لوسیون کمک نمی کند. در عوض ، مهم است که هرچه زودتر وقت ویزیت با یک دکتر را رزرو کنید.

3_شروع ناگهانی افسردگی:

خیلی از افراد نمی دانند که سرطان پانکراس می تواند باعث افسردگی باشد ، حتی قبل از اینکه متوجه شوید به آن مبتلا هستید. هاروی بی سیمون ، پزشک عمومی در بوستون ، MA ، به سازمان بهداشت هاروارد گفت این چیزی است که مبتلایان به سرطان پانکراس می توانند با پیشرفت سرطان احساس کنند. یک مطالعه 2018 که در ژورنال Pancreas منتشر شد ، با بیان اینکه رابطه بین سرطان و افسردگی وجود دارد – “به ویژه افسردگی و اضطراب ناگهانی در افرادی که قبلاً هرگز چنین شرایطی را تجربه نکرده اند” ، این موضوع را تأیید کرد. آگاهی از این ارتباط می تواند به شما کمک کند بیماری را زودتر تشخیص داده و درمان شوید.

4_ کمر درد:

درد معده تنها نوع ناراحتی نیست که همزمان با سرطان پانکراس همراه است. طبق ACS ، کمردرد نیز شایع است و هنگامی اتفاق می افتد که به اعصاب اطراف پانکراس گسترش یابد. در حالی که هر دو معده و کمر درد دلایل مختلف متفاوتی دارند ، فکر بدی نیست که با پزشکتان مشورت کنید – به خصوص وقتی که اغلب اتفاق می افتد.

5_ کاهش وزن بدون دلیل:

طبق گزارش کلینیک مایو ، چند دلیل مختلف وجود دارد که چرا کاهش وزن می تواند سرطان پانکراس را نشان دهد. با پیشرفت سرطان ، انرژی بدن را می گیرد و باعث لاغر شدن می شود. و اگر تومور به شکم شما فشار می آورد ، ممکن است احساس سیری ایجاد کند یا غذا خوردن را برای شما سخت کند. همچنین ، وقتی پانکراس شما به درستی کار نمی کند ، به اندازه کافی آب گوارشی لازم برای کمک به بدن برای پردازش مواد مغذی ،کافی نیست.

6_ مشکلات دستگاه گوارش:

اگر مدفوعتان رنگ روشن ، روغنی یا آبکی  است یا مدفوعتان بوی خیلی بدی دارد ، سرطان پانکراس چیزی است که باید از آن آگاه باشید. طبق هماتولوژی سرطان On Maryology ، این مسئله هنگامی اتفاق می افتد که مجرای صفراوی مسدود شده باشد ، این امر از رسیدن بیلی روبین به مدفوع جلوگیری می کند و هضم مناسب چربی ها را برای بدن سخت می کند.

7_ ضعف:

اگر احساس ضعف می کنید ، بدن شما ممکن است به شما بگوید که مشکلی وجود دارد. . مرکز سرطان موفیت می گوید که یک علامت رایج سرطان پانکراس، احساس ضعف شدید در اندام ها است – اتفاقی که فقط در مورد این نوع سرطان رخ نمی دهد ، بلکه انواع مختلف آن وجود دارد. دلیل آن این است که سرطان اساساً مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را کم میکند تا آسیب برساند.

8_ خستگی بی دلیل:

مانند احساس ضعف در سرطان پانکراس- و همه سرطان ها – به همین دلیل نیز می تواند احساس خستگی شدید کنید. اگر هیچ توضیحی دیگر برای این که چرا اینقدر خسته شده اید وجود نداشته باشد ، امری است که باید بررسی شود. یک مطالعه 2018 که در ژورنال Acta BioMedica منتشر شده است ، خاطر نشان می کند که خستگی مربوط به سرطان به عنوان احساس خستگی جسمی ناشی از سرطان یا درمان های سرطان تعریف شده است و می تواند بر فعالیت های معمول روزانه شما تأثیر بگذارد..

9_ زردی پوست و چشم ها:

توجه به زرد شدن پوست و چشم شما موضوعی است که هرگز نباید از آن چشم پوشی کنید. زردی می تواند به دلیل شرایطی مانند بیماری کبد و هپاتیت باشد ، اما متیو والش ، دکتر جراح در کلیولند ، OH ، در یک پادکست گفت که این بیماری همچنین می تواند با سرطان لوزالمعده همراه باشد. وی گفت: شما می توانید یک تومور نسبتاً کوچک در انتهای پانکراس داشته باشید که می تواند باعث زردی شود. “[این] یکی از علائم است و می تواند نسبتاً زودهنگام رخ دهد.”

10_ دیابت ناگهانی:

به گفته والش ، ابتلا به دیابت به طور ناگهانی در سنین بالاتر هرگز موضوعی ساده نیست. وی در یک پادکست گفت: “شما باید به پانکراس نگاه کنید ، زیرا این می تواند یکی از ویژگی های بارز باشد.” اما چطور حتی این اتفاق می افتد؟ دانشگاه جان هاپکینز می گوید سرطان پانکراس می تواند از طریق “از بین بردن سلول های سازنده انسولین ، باعث افزایش سطح قند خون” ، یک مورد دیابت ناگهانی یا دیابت دیررس را ایجاد کند. 

11_ ادرار تیره:

در حالی که بیشتر افراد تصور می کنند زردی فقط روی چشم و پوست شما تأثیر می گذارد ، تجمع بیلی روبین در بدن همچنین می تواند باعث ادرار تیره شود. با توجه به ACS ، این در واقع گاهی اوقات اولین علامت زردی است ، حتی قبل از اینکه متوجه تغییر در پوست یا چشم خود شوید. تیره شدن ادرار هنگامی اتفاق می افتد که سطح بیلی روبین در خون افزایش می یابد که ادرار را به یک رنگ قهوه ای تغییر می دهد.

12_ حالت تهوع یا استفراغ:

وقتی به سرطان لوزالمعده مبتلا هستید ،  دچار حالت تهوع یا استفراغ می شوید. طبق ACS ، این اتفاق زمانی رخ می دهد که سرطان به معده شما فشار وارد می کند و عبور از غذا را مشکل می کند. این امر همچنین می تواند واقعاً حالت تهوع به شما بدهد – به حدی که حتی ممکن است باعث استفراغ شود.

13_ لخته شدن خون:

شما نمی خواهید با لخته های خون آشفته شوید. طبق GI Associated و مرکز آندوسکوپی ، ترومبوز ورید عمقی – هنگامی که لخته خون در یک ورید بزرگ ایجاد شود – گاهی اوقات می تواند اولین علامت سرطان لوزالمعده باشد ، و به طور معمول در هر پای خون دارای قرمزی ، تورم و درد است. ازآنجا که یک تکه از لخته خون می تواند به ریه ها راه پیدا کند ، نفس کشیدن را دشوار می کند ، مسئله ای است که باید سریعاً بررسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا