سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپاخبر های داغ

رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی در مراسم افتتاحیه فستیوال کن سخنرانی احساسی کرد: “دیکتاتور بازنده خواهد شد”

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در جمع بازیگران و فیلمسازان شب افتتاحیه فستیوال کن سخنرانی احساسی از طرف کشور جنگ‌زده‌اش، کرد. زلنسکی که از طریق ویدئو این سخنرانی را انجام داد.

زلنسکی گفت: ما به جنگ ادامه می دهیم. ما چاره ای جز ادامه مبارزه برای آزادی خودمان نداریم.»

زلنسکی با اشاره به ولادیمیر پوتین گفت: «من مطمئن هستم که دیکتاتور شکست خواهد خورد. ما در این جنگ پیروز خواهیم شد. “پیروزی برای اوکراین.”

چندین فیلم به نمایش درآمده در جشنواره، امسال  مانند The Natural History of Destruction,، آخرین مستند از فیلمساز اوکراینی سرگئی لوزنیتسا، است. کن همچنین آخرین فیلم از فیلمساز لیتوانیایی Mantas Kvedaravičius را به نمایش خواهد گذاشت، یک مستند اوکراینی که کارگردان در اوایل آوریل هنگام فیلمبرداری در شهر ماریوپول کشته شد. کن از راه‌های دیگری وارد وضعیت سیاسی شده و  شرکت در فستیوال را برای روس‌هایی که با دولت پوتین ارتباط دارند، ممنوع کرده است.

رئیس جمهور اوکراین در سخنانش از مسئولیت سینما در ترویج ارزش های دموکراسی و آزادی صحبت کرد.

زلنسکی گفت: «امروز صدها نفر در حال مرگ هستند. “آیا سینما ساکت خواهد ماند یا از آن دور می ماند؟”

او استدلال می‌کرد که فیلم‌ها همیشه نقش مهمی در اتحاد مردم علیه استبداد و ظلم داشته اند، و به مردم  قدرت فیلم «دیکتاتور بزرگ» چارلی چاپلین را یادآوری می کند طنزی از نازیسم که حتی قبل از ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم آغاز شد.

زلنسکی گفت: جهان به چاپلین جدیدی نیاز دارد که به ما ثابت کند سینما ساکت نیست. ما به سینما نیاز داریم که نشان دهد هر بار پایان با آزادی خواهد بود.»

دیپیکا پادوکن، ربکا هال، اصغر فرهادی، ترینکا، لاج لی، نومی راپس، جف نیکولز و یواخیم تریر، اعضای هیئت داوران جشنواره کن در شب افتتاحیه حضور داشتند. همچنین چندین بازیگر و ستاره قدرتمند دیگر، از جمله جولیان مور، اوا لونگوریا، داون هادسون، مدیر اجرایی آکادمی علوم و هنرهای تصویری، و ادگار رامیرز، ستاره «داستان جنایی آمریکایی: ورساچه» حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا