سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

جو تورکل، بازیگر فیلم های The Shining و Blade Runner ، در ۹۴ سالگی درگذشت

جو تورکل، بازیگر پرکار در فیلم هایی مانند The Shining و Blade Runner درگذشت. او 94 بود.

تورکل روز دوشنبه در بیمارستان سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا درگذشت. ورایتی اولین نشریه ای بود که این خبر را گزارش کرد.

کریس کارباو، نماینده تورکل، در بیانیه‌ای به PEOPLE گفت: بسیار متاسفم که دوستم جو تورکل درگذشت. جو یک رعد و برق بود و بسیار مشتاق صحبت در مورد فیلم، بیسبال و زندگی بود. او شوخ طبع بود و همیشه من را می خندوند

تورکل بیشتر به خاطر نقش‌های مکملش در فیلم‌های استنلی کوبریک، The Killing، Paths of Glory و The Shining، که در آن نقش بارمن شبح‌وار، لوید را بازی می‌کرد، شناخته می‌شود. او همچنین در فیلم اصلی بلید رانر محصول 1982 در نقش خالق الدون تایرل بازی کرد.

تورکل با بیش از 140 فیلم و تیتراژ تلویزیونی در طول چهار دهه، در فیلم‌های برجسته‌ای مانند شاه موش صحرایی، سنگریزه‌های شن و کشتار روز ولنتاین بازی کرد.

تورکل در سال 1927 در بروکلین، نیویورک به دنیا آمد و در طول جنگ جهانی دوم زیر نظر ارتش ایالات متحده خدمت کرد.

یکی از نمایندگان به ورایتی گفت که تورکل قبل از مرگش خاطراتی با عنوان The Misery of Success نوشته بود که اواخر امسال توسط خانواده اش منتشر خواهد شد. از ترکل دو پسر، دو عروس و برادرش دیوید تورکل به یادگار مانده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا