سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
توریسم و گردشگریگوناگونمطالب جالب
موضوعات داغ

بازارهای بندر انزلی؛ برای خرید کجا بریم؟

بازارهای بندر انزلی؛ برای خرید کجا بریم؟ اگر قصد سفر به یکی از جذاب ترین و بهترین شهرهای شمالی ایران را داشته باشید، بندر انزلی یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود! چرا که بندر انزلی دومین شهر بزرگ…

اگر قصد سفر به یکی از جذاب ترین و بهترین شهرهای شمالی ایران را داشته باشید، بندر انزلی یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود! چرا که بندر انزلی دومین شهر بزرگ و پرجمعیت گیلان محسوب می‌شود و جاذبه های تفریحی و تجاری زیادی را در خود جای داده است. فاصله بندر انزلی تا مرکز استان گیلان ، 40 کیلومتر است و یک شهر تجاری آزاد محسوب می‌شود. شما می‌توانید با اجاره ویلا در انزلی جاباما چند روزی را با هدف تجاری و تفریحی در این شهر اقامت داشته باشید.

اما بندر انزلی کجاست و بازارهای آن کدام هستند؟ در این مقاله به بررسی کامل آن می پردازیم.

بندر انزلی، از زیباترین شهرهای ایران!

بندر انزلی که گاهی اوقات با نام های قدیمی آن مثل بندر پهلوی، انزلیچ و چراغ پوشتان شناخته می شود، یکی از زیباترین شهرهای ایران محسوب می شود. این بندر امروزه از مهم ترین و بزرگ ترین بنادر ایران است. در این شهر تفریحات آبی بسیار زیادی وجود دارد. همچنین بناهای تاریخی این شهر از دیگر مناطق دیدنی  برای علاقه مندان به تاریخ است و توانسته هر سال 13 تا 15 میلیون نفر مسافر را به این شهر جذب کند. جالب است بدانید که غذاهای متنوع و خوش طعم آن باعث شده تا نام این شهر در لیست شهرهای یونسکو در زمینه خوراک شناسی ثبت شود.

برای سفر به بندر انزلی از هر جای ایران، کافی است به سمت رشت حرکت کنید. پس از رسیدن به رشت حدود 40 کیلومتر به سمت بندر انزلی حرکت کنید تا به مقصد خود برسید. در این منطقه تالاب بین المللی بندر انزلی قرار گرفته است که در آن، چند جزیره و شبه جزیره هم وجود دارد و به واسطه پل ها به هم متصل شده اند.

بازارهای انزلی کدام هستند؟

یکی از مهم ترین اهدافی که باعث شده تا افراد به بندر انزلی سفر کنند، بازارهای آن است! در بندر انزلی بازارهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند نیاز شما را از هر گونه خرید رفع کند. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی مهم ترین بازارهای انزلی بپردازیم تا هنگام سفر به این بندر، بتوانید از آن ها بازدید کنید:

●       مرکز خرید خاطره

اولین مرکز خرید بندر انزلی که قصد معرفی آن را داریم، مرکز خرید خاطره است. مرکز خرید خاطره محلی برای خرید انواع کفش و پوشاک است که با قیمت های مناسب عرضه می‌شود. این مرکز خرید تقریباً بزرگی است که برای بازدید از تمام آن باید حدود 2 الی 3 ساعت زمان صرف کنید.

انزلی

آدرس مرکز خرید خاطره: بندر انزلی، خیابان شهید مطهری، مرکز خرید خاطره

●       بازار کاسپین

یکی دیگر از بزرگ ترین بازارهای شهر بندر انزلی، بازار کاسپین است. این بازار در مجاورت بازار پردیس قرار گرفته است که یکی از بازارهای کنار ساحل محسوب می‌شود. در این بازار می توانید انواع پوشاک، خوراک، لوازم تزیینی منزل، لوازم آرایشی و… را مشاهده و خرید کنید. همچنین این بازار امکانات رفاهی دیگری هم نظیر کافی شاپ، رستوران، سرویس بهداشتی، پارک و پارکینگ دارد.

آدرس بازار کاسپین: بندرانزلی، خیابان مطهری، بعد از بازار پردیس

بازار کاسپین

●       مجتمع تجاری ستاره شمال

یکی دیگر از مراکز خرید بندر انزلی که در 6 طبقه احداث شده، مجتمع تجاری ستاره شمال است. این مرکز خرید اولین مجتمعی است که در بندر انزلی احداث شده است. در این مجموعه می‌توانید انواع کالاها و محصولات موردنظر خود را پیدا و خریداری کنید. جالب است بدانید که این مرکز خرید حدود 480 واحد دارد و در طبقه بالای آن هم رستوران قرار گرفته است.

آدرس مجتمع تجاری ستاره شمال: بندرانزلی، منطقه آزاد انزلی، مجتمع تجاری ستاره شمال

●       بازار ماهی فروشان

اگر قصد خرید ماهی در بندر انزلی را داشته باشید، می‌توانید به یکی از قدیمی ترین بازارهای ماهی فروشی در استان گیلان به نام بازار ماهی فروشان مراجعه کنید. این بازار در واقع بزرگ ترین بازار ماهی شمال کشور محسوب می‌شود که 15 عمده فروش و 150 خرده فروش در آن قرار دارند.

آدرس بازار ماهی فروشان: بندر انزلی، بازار ماهی فروشان

●       بازار گیلار

یکی دیگر از بازارهای معروف بندر انزلی، بازار گیلار است. اگر قصد خرید کالاهای روس و ترک را دارید، این بازار گزینه بسیار مناسبی است. در این بازار می‌توانید انواع محصولات را مشاهده کنید که از مهم ترین آن ها می توان به پوشاک، لوازم آرایش، لوازم تزئینی و لوازم منزل اشاره کرد. بازار گیلار از 3 بازار اصلی تشکیل شده است و امکانات رفاهی آن شامل پارک کودک، پارکینگ و رستوران هستند.

آدرس بازار گیلار: بندر انزلی، دهکده ساحلی

●       مجتمع تجاری ونوس

یکی دیگر از مجتمع های تجاری در منطقه آزاد انزلی، مجتمع تجاری ونوس است. این مجتمع از بزرگ ترین بازارهای بندر انزلی محسوب می‌شود و در اکثر روزهای هفته شلوغ است. به خصوص در فصل تابستان و همچنین روزهای پایانی هفته رفت و آمد در آن بسیار زیاد است. این مجتمع از یک طرف به دریا راه دارد! در نزدیکی این مجموعه می‌توانید با اجاره ویلا در انزلی لب دریا یک سفر فراموش نشدنی و جذاب برای خود ایجاد کنید.

آدرس مجتمع تجاری ونوس: بندرانزلی، سه راه حسن رود، کیلومتر ۵ جاده زیبا کنار

گردشگری

●       بازار ساحلی

بازار ساحلی بندر انزلی در جاده انزلی به رضوان شهر واقع شده است. بازار در محوطه‌‌‌ای محصور و به صورت دکه احداث شده است و در آن می‌توانید انواع محصولات نظیر پوشاک و لوازم آرایشی را خریداری کنید. این بازار یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین بازارهای بندر انزلی است. در غرفه های این بازار محصولات متنوعی وجود دارد و دست شما برای خرید کاملاً باز است. از مهم ترین مزایای این بازار می توان به وجود 2 کیلومتر پارکینگ اختصاصی اشاره کرد.

آدرس بازار ساحلی: بندرانزلی، جاده انزلی به رضوان شهر، قبل از هتل سپید کنار

●       بازار سنتی کپورچال

یکی دیگر از بازارهای بندر انزلی که افراد زیادی به آن مراجعه می کنند، بازار سنتی کپورچال است. این بازار در 21 کیلومتری غرب بندر انزلی قرار گرفته است و کنار راه آسفالت انزلی به آستارا قرار دارد. کپورچال هم نام شهری است که در آن صید ماهی از مهم ترین شغل های ساکنان آن است و همچنین می توانید استخرهای پرورش ماهی زیادی را در آن مشاهده کنید.

آدرس بازار سنتی کپورچال: بندر انزلی، ۲۱ کیلومتری غرب بندر انزلی، کنار راه آسفالته انزلی به آستارا

●       شنبه بازار

شنبه بازار یکی دیگر از بازارهای بندر انزلی است که در مرکز شهر و در خیابان میرزا کوچک خان برپا می‌شود. در این بازار افرادی از شهرها و روستاهای گیلان برای فروش محصولات خود به آن جا می‌آیند تا درآمدی کسب کنند. این بازار حدود 70 سال قدمت دارد و از مهم ترین مراکز خرید در این شهر محسوب می‌شود.

آدرس شنبه بازار: بندر انزلی، خیابان میرزا کوچک خان، شنبه بازار

●       بازار پردیس

آخرین بازار بندر انزلی که قصد بررسی آن را داریم، بازار پردیس است. در این بازار می‌توانید اجناس روسی پیدا کنید و انواع محصولات صنایع دستی، پوشاک و… را در آن خریداری کنید. این بازار در واقع یکی از شلوغ ترین بازارهای بندر انزلی محسوب می شود و به دلیل قیمت مناسب، افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند.

آدرس بازار پردیس: بندرانزلی، خیابان مطهری، ابتدای خیابان ورزش

پیشنهاد می‌کنیم از طریق پلتفرم جاباما ویلای موردنظر خود را پیدا کنید تا اطلاعات دقیق هر ویلا در اختیار شما قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا