سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

امیلیا کلارک پس از تحمل ۲ آنوریسم در فیلمبرداری سریال بازی تاج و تخت، بخش‌هایی از مغزش را از دست داده است

امیلیا کلارک می‌گوید که پس از دو بار آنوریسم در سال‌های 2011 و 2013، مقداری از مغزش را از دست داده است.

ستاره 35 ساله بازی تاج و تخت  یکشنبه صبح به بی بی سی وان گفت: “مقداری از مغز من که دیگر قابل استفاده نیست – قابل توجه است که می توانم گاهی اوقات به طور واضح صحبت کنم و کاملاً عادی و بدون هیچ عواقبی زندگی کنم.” . من جز حداقل افردای هستم که می توانند از آن جان سالم به در ببرند.»

او اضافه کرد  همیشه باعث خنده من می شود. “چون در سکته مغزی، اساساً، به محض اینکه به قسمتی از مغز شما برای یک ثانیه خون نمی رسد از بین می رود. و بنابراین خون مسیر متفاوتی برای دور زدن پیدا می‌کند، اما هر ذره‌ای که از دست می‌رود، از بین رفته است.”

کلارک اولین آنوریسمش را که باعث سکته مغزی و خونریزی زیر عنکبوتیه شد، بلافاصله پس از پایان فیلمبرداری فصل اول سریال Game of Thrones در سال 2011 تجربه کرد.
این منجر به جراحی مغز شد و دو هفته بعد، کلارک حتی نام خودش را هم به خاطر نداشت. او در مقاله‌ای در سال 2019 برای نیویورکر گفت: «من از وضعیتی به نام آفازی رنج می‌بردم، پیامد ضربه‌ای که مغزم متحمل شده بود.»

او نوشت: «در بدترین لحظات زندگیم بودم . من از کادر پزشکی خواستم که اجازه بدهند بمیرم. شغل من – تمام رویای من برای زندگی – بر زبان و ارتباطات متمرکز بود. بدون آن، من از دست می رفتم.”

خوشبختانه  آفازی او موقتی بود. او نوشت: «من را به I.C.U برگرداندند و بعد از حدود یک هفته، آفازی از بین رفت. “من توانستم صحبت کنم.”

در سال 2013، کلارک برای درمان آنوریسم دیگری تحت عمل جراحی دوم قرار گرفت. اگرچه این جراحی آسیب زا بود، اما  این بازیگر توانسته به سر کار بازگردد. او در حال حاضر مشغول بازی در فیلم مرغ دریایی در تئاتر هارولد پینتر لندن است.

کلارک همچنین یک موسسه خیریه به نام SameYou ایجاد کرده است تا برای افرادی که از آسیب های مغزی و سکته بهبود می یابند پول جمع آوری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا