سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپاخبر های داغ

ملکه الیزابت دوم در 96 سالگی درگذشت

ملکه الیزابت دوم که در ۲۵ سالگی بر تخت سلطنت بریتانیا نشست، در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

در 8 سپتامبر، حساب رسمی توییتر متعلق به خانواده سلطنتی این خبر را تایید کرد و نوشت: “ملکه امروز بعدازظهر در آرامش در Balmoral درگذشت.”

این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که کاخ باکینگهام در 8 سپتامبر بیانیه‌ای صادر کرد و در آن به اشتراک گذاشت که پزشکان نگران سلامت ملکه هستند و به او توصیه کردند که «تحت نظارت پزشکی بماند».

در سال‌های پایانی زندگی‌اش پس از اینکه ملکه شروع به استفاده از عصا کرد و برای مدت کوتاهی در اکتبر ۲۰۲۱ به دلیل یک بیماری نامشخص در بیمارستان بستری شد، برخی از ناظران سلطنتی نگران سلامتی او شدند.

در ماه فوریه، پس از مثبت شدن تست کووید-19 او، این ترس بیشتر شد، تنها چند هفته پس از جشن گرفتن 70 سال سلطنتش برای تبدیل شدن به طولانی‌ترین سلطنت در تاریخ بریتانیا.

در سال 1952، الیزابت پس از مرگ پدرش، پادشاه جورج ششم، ملکه شد. در سال 2015، او از طولانی ترین پادشاه قبلی بریتانیا، مادر مادر بزرگش ملکه ویکتوریا، پیشی گرفت و همچنین به عنوان طولانی ترین رهبر زن در تاریخ جهان شناخته شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا