سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیر خارجیمطالب جالب

سلبریتی هایی که اهدای عضو دریافت کردند

پیوند اعضا یک معجزه پزشکی مدرن است که هر روز جان انسان ها را نجات می دهد. این یک روش جدی است و دانستن اینکه بسیاری از افراد مشهور  در حالی که در معرض دید عموم قرار دارند، تحت آن قرار گرفته اند، جالب است.

برای مطالعه ادامه اسلاید را به طرفین ورق بزنید

ناتالی کول 

ناتالی کول خواننده، دختر خواننده معروف نات کینگ کول است. او همچنین از هپاتیت رنج می برد و در جستجوی کلیه بود. ده ها نفر به او ایمیل زدند و گفتند که مایل به انجام این کار هستند. در نهایت یکی از طرفدارانش درگذشت و اعضای خانواده آنها خواستار اهدای کلیه او به ناتالی شدند. کول در 31 دسامبر 2015 در سن 65 سالگی درگذشت.

تریسی مورگان 

تریسی مورگان کمدین و بازیگر در سال 2010 دچار عوارض دیابت شد و نیاز به پیوند کلیه داشت. خوشبختانه یکی از نزدیکان او جلو آمد.
دوست دختر آن زمانش تانیشا هال یکی از کلیه هایش را به او اهدا کرد. متأسفانه آنها بعداً از هم جدا شدند، اما تریسی در یک مراسم عمومی صحبت کرد تا از فداکاری او تشکر کند.

سلنا گومز

سلنا گومز از بیماری خودایمنی لوپوس رنج می برد. این بیماری باعث ایجاد عوارضی برای کلیه او شد و در لیست انتظار اهداکنندگان عضو قرار گرفت.
متأسفانه او باید حدود 10 سال صبر می کرد تا در صدر فهرست قرار گیرد و در این مدت باید تحت دیالیز قرار می گرفت. این یک درمان طاقت‌فرسا است که در آن بیمار ساعت‌ها را صرف فیلتر کردن خونش توسط دستگاه چندین بار در هفته می‌کند.

گومز به اشتراک گذاشت که نمی‌خواست از کسی در زندگی‌اش کمک بخواهد، اما بهترین دوست و هم اتاقی‌اش، بازیگر، فرانسیا رایسا، داوطلب شد.

استیو جابز 

استیو جابز پس از مبارزه طولانی با سرطان لوزالمعده درگذشت، اما او در سال 2009 هم تحت پیوند کبد قرار گرفت.
حدس و گمان هایی وجود داشت مبنی بر اینکه قدرت و ثروت هنگفتش به او کمک کرد تا از لیست انتظار اهداکنندگان عضو خارج شود، اما این موضوع ثابت نشد. متأسفانه سال بعد درگذشت.

جورج لوپز

کمدین جورج لوپز سال ها از بیماری کلیوی رنج می برد. به او گفته شد که نیاز به پیوند دارد در حالی که اعضای بدنش به شدت نابود شده بود که در سونوگرافی دیده نشدند!
همسر آن زمان او سخاوتمندانه یکی از کلیه های خودش را به او اهدا کرد و آنها بنیادی را برای افزایش آگاهی در مورد بیماری کلیوی راه اندازی کردند.



     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دکمه بازگشت به بالا