سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

بیماری ها و عفونت هایی که می توانند شما را در عرض 24 ساعت بکشند

قبل از اینکه طب مدرن وجود داشته باشد، بسیاری از بیماری های عفونی به سرعت  گسترش می یابند و تعداد قابل توجهی از مردم را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی از بین می برند.

حتی امروزه، هنوز امکان ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌های تهاجمی وجود دارد که در صورت عدم درمان می‌توانند در مدت کوتاه یک روزه شما را بکشند.

برای مطالعه ادامه اسلاید را به طرفین ورق بزنید

 مننژیت 

به گفته Healthline، باکتری اغلب از طریق بزاق و مخاط منتقل می شود و در حدود 50 درصد موارد کشنده است. علائم شامل علائم آنفولانزا، سفت شدن گردن و گیجی است. مننژیت مننژها (بافت پوشاننده نخاع و مغز) را هدف قرار می دهد و باعث تورم می شود که می تواند منجر به آسیب شدید مغز شود.نوزادان و کودکان خردسال بسیار مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

سکته مغزی

در طول سکته مغزی، خون رسانی به مغز قطع می شود یا کاهش می یابد و در نتیجه کمبود اکسیژن، تورم مغز و مرگ سلولی رخ می دهد. علائم می تواند شامل بی حسی یا فلج در یک طرف بدن، اختلال در گفتار، سرگیجه و گیجی باشد.سکته های خفیف به احتمال زیاد کشنده نیستند اما می توانند قربانیان را برای همیشه از کار بیاندازند.

وبا

این بیماری روده ای این پتانسیل را دارد که در صورت عدم درمان ظرف چند ساعت بیمار را از بین ببرد. وبا از طریق آب یا غذای آلوده منتقل می شود.
افراد مبتلا به وبا اغلب از اسهال شدید، استفراغ و کم آبی رنج می برند که می تواند منجر به مرگ شود.

تب دانگ

این بیماری کشنده از طریق پشه ها در مناطق گرمسیری جهان منتقل می شود. علائم شامل بثورات پوستی، تب، سردرد، خونریزی از بینی و لثه و درد استخوان است. در مواردی که فرد دچار تب خونریزی دهنده، آسیب اندام، خونریزی شدید و/یا کم آبی بدن شود، این بیماری می تواند به سرعت کشنده شود.

ابولا

ابولا باعث خونریزی شدید در اندام های داخلی بدن می شود. علائم شامل استفراغ، اسهال، تب، خستگی و سردرد شدید است. شیوع بیماری در بسیاری از کشورهای آفریقایی از جمله سیرالئون، گینه و لیبریا رخ داده است. میزان مرگ و میر برای ابولا می تواند از 50 تا 90 درصد متغیر باشد و افراد مبتلا در عرض چند ساعت پس از اولین علائم می میرند.

سپسیس

این بیماری به عفونتی اشاره دارد که از طریق جریان خون و سایر نواحی بدن گسترش یافته است. به طور خاص، سپسیس زمانی ایجاد می شود که سیستم ایمنی مواد شیمیایی را برای مبارزه با عفونت آزاد می کند که در نهایت باعث ایجاد التهاب در سراسر بدن می شود. سپسیس شدید باعث نارسایی سریع اندام و مرگ می شود. اغلب در بیمارستان هایی که بیماران در حال نقاهت پس از عمل هستند و مستعد ابتلا به عفونت هستند، رخ می دهد.

     

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دکمه بازگشت به بالا