اخباراخبار رسانه ترکیاخبار مشاهیر ترکی

اردوغان: اشتغال نیمی از 45 هزار معلم در منطقه زلزله‌زده

سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با اعلام اینکه نیمی از معلمان منصوب شده در استان های زلزله زده مشغول به کار خواهند شد، از افزایش بودجه آموزش و پرورش به 651 میلیارد لیره خبر داد.

اردوغان، در مراسم انتصاب 45 هزار معلم، در مرکز«کنگره هالیچ» بیانیه‌ای ارائه کرد. عناوین سخنان اردوغان به شرح زیر است:

“اعضای محترم وزارت آموزش ملی ما، مهمانان محترم، با صمیمانه ترین واژه‌ها به شما سلام می کنم. خوشحالم که در این روز مفتخر در کنار شما هستم. من به هر یک از 45 هزار معلم خود تبریک می گویم. برای شما آرزوی موفقیت در سمت های خود دارم. 4134 برادر و خواهر معلول را منصوب کرده بودیم. 12098 برادر و خواهر معلول را به همراه دانش آموزانشان آوردیم.

نیمی از معلمان تعیین شده در منطقه زلزله زده کار خواهند کرد. تعداد معلمان ما به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است. بیش از 75 درصد را منصوب کردیم. امروز بزرگترین انتصاب معلم تاریخ جمهوری خود را با یک امضا انجام می دهیم. حدود نیمی از آنها در استان های زلزله زده مسئولیت خواهند داشت.”

با تلاش شما در مدت کوتاهی، مرهمی بر زخم های منطقه خواهیم بود. نصب 100 هزار کانتینر را به پایان رسانده ایم. 650 هزار خانه که 319 هزار تای آن ظرف یک سال خواهد بود می سازیم و به شهروندانمان تحویل می دهیم.

یاد و خاطره معلمان و دانش آموزان خود را که در زلزله از دنیا رفتند، را گرامی می دارم. به همین مناسبت یاد و خاطره معلمان شهیدمان را که توسط سازمان تجزیه طلب کشته شدند با رحمت و سپاسگزاری گرامی می دارم. ما هرگز، یاد آنها را فراموش نخواهیم کرد. چاه نفتی را که در «گبر» کشف کردیم به نام معلم شهیدمان « آیبوکه یالچین» نامگذاری کردیم.

تاریکی جهل را نابود خواهیم کرد. اجازه جریان های انحرافی، جریان های متعصب را نخواهیم داد. ما از فرزندانی که خانواده ها به ما سپرده اند مراقبت خواهیم کرد.  ما که آموزش را سرلوحه اولویت های خود قرار داده‌ایم، به این قول وفادار مانده ایم.

بودجه آموزش و پرورش خود را به 651 میلیارد لیر رساندیم. با افزایشی نزدیک به دو برابر تعداد کلاس های درس را، از 343 هزار به 620 هزار افزایش دادیم. با کاهش تعداد دانش آموز به ازای هر معلم از 28 به 15 در آموزش ابتدایی و از 18 به 13 در آموزش متوسطه به عدد OECD رسیده ایم. ما نرخ ثبت نام پیش دبستانی را در سن 5 سالگی از 11 درصد به 90 درصد افزایش دادیم. مدارس روستای بیکار خود را دوباره در خدمت ملت خود قرار می دهیم. ما به هر یک از دانش‌آموزانمان کتاب رایگان می‌دهیم و به 5 میلیون نفر از فرزندانمان غذای روزانه می‌دهیم.

ما با اجرای قانون حرفه معلمی که دقیقاً 60 سال است در دستور کار بوده است، حقوق مالی را برای معلمان خود آورده ایم. به معلم ارشد و معلمان متخصص خود تبریک می گوییم. از این پس، ما به بهبود کیفیت زندگی معلمان خود و همچنین همه مقامات دولتی خود ادامه خواهیم داد. ما قرن ترکیه را به قرن آموزش تبدیل خواهیم کرد.

«محمود اوزر»، وزیر آموزش ملی، طی سخنانی در این مراسم، اظهارات زیر را بیان کرد:

به مراسم انتصاب معلم 45 هزار نفری خوش آمدید که بالاترین انتصاب در 20 سال اخیر است.

از خداوند متعال برای معلمان وفادار و شهید پرتلاشمان که در حملات تروریستی جان خود را از دست دادند، آرزوی رحمت دارم.

در 15 بهمن با زلزله ای مواجه شدیم که تا به حال تجربه نکرده بودیم، بیش از 50 هزار نفر را ازدست  دادیم. به کسانی که از دست دادیم تسلیت میگم، ما نزدیک به هزار معلم را از دست دادیم. خداوند معلمان ما را بیامرزد.

اگر انقلابی در آموزش و پرورش باشد، شاهد یک دوره تحول هستیم. ترکیه تحت رهبری رئیس جمهور محترم کشورمان از سه شاخه پیشرفت هایی در زمینه آموزش ایجاد کرد. تعداد کلاس ها که حدود 300 هزار بود به 900 هزار رسید. با ممنوعیت حجاب، تحصیل برای کودکان این کشور ممنوع شده بود. در سال 2012 لغو شد. امروز ما یک رئیس جمهور فارغ التحصیل امام هاتیپ داریم.  برای اولین بار دروسی که فرزندان ما که خارج از خط امام می خواستند ببینند مانند قرآن و سیره پیامبرمان به عنوان دروس انتخابی برای اولین بار ارائه شد. برنامه های درسی با توجه به ارزش های اجتماعی ما به روز شده اند. کتاب های رایگان بیش از 20 سال است که روی میز کودکان ما هستند. 4 میلیارد کتاب از اینجا به حکاری منتهی می شود. در سیستم آموزشی ما، 5 میلیون دانش آموز به صورت رایگان تغذیه می‌شوند. در حالی که 1.5 میلیون دانش آموز غذای رایگان داشتند، آن را به 5 میلیون افزایش دادیم. قبلا همچین چیزی وجود نداشت کشوری با چنین بازتاب  های اجتماعی قوی در جهان نادر است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا