سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامتمطالب جالب

از یک متخصص بپرسید: آیا کدو سبز برای سلامتی مفید است؟

کدو سبز به دلایل مختلفی یک انتخاب غذایی سالم است. دارای کاروتنوئیدهای لوتئین و زآگزانتین هست که آنتی اکسیدان هایی هستند که از چشم ما محافظت می کنند. کدو سبز همچنین سرشار از ویتامین های آنتی اکسیدانی A و C است که برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی لازم است. و جدا از خوشمزه بودن، کدو سبز به طور طبیعی سرشار از پتاسیم و کمی سدیم است. رژیم غذایی سرشار از غذاهای گیاهی غنی از پتاسیم مانند کدو سبز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

کدو سبز منبع عالی ویتامین A است که یک ماده مغذی مهم برای بینایی خوب است. این سبزی سرشار از آنتی اکسیدان است که از سرطان محافظت می کند. کدو سبز یک غذای پر آب است که حاوی فیبر محلول و نامحلول است. به همین دلیل به هضم و میکروبیوم سالم کمک می کند.

کدو سبز میوه ای جوان از خانواده Cucurbitaceae است، البته بیشتر به صورت سبزی. این ماده مغذی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، کربوهیدرات کم است. دارای الیاف محلول و نامحلول و 80 درصد رطوبت است. پتاسیم کمی دارد، از این رو برای مصرف روزانه به بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی توصیه می شود. بنابراین کدو سبز را به طور معمول در رژیم غذایی خود قرار دهید.

کدو سبز سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مهم است. چندین فواید سلامتی از جمله بهبود هضم تا کاهش خطر بیماری قلبی دارد. کدو سبز ممکن است به استخوان ها، تیروئید و پروستات شما کمک کند. سرشار از آنتی اکسیدان است، هضم غذا را تقویت می کند و حتی برای کاهش سطح قند خون مفید است.
فیبر کدو سبز ممکن است حساسیت به انسولین را افزایش داده و سطح قند خون را تثبیت کند و به طور بالقوه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. فیبر، پتاسیم و کاروتنوئیدهای موجود در کدو سبز ممکن است فشار خون، کلسترول و سایر عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا