سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
دانستنی و اطلاعات عمومیگوناگون
موضوعات داغ

5 مورد که باید در آنها از شستشو با جوش شیرین خودداری کرد؟

تا به حال موارد مصرف گوناگونی برای جوش شیرین بیان شده است اما چه چیزهایی را نمی توان با جوش شیرین پاک کرد؟

جوش شیرین یک ماده طبیعی است که معمولاً برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن محیط‌های مختلف و اشیاء مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده طبیعی با خواص ضد باکتریایی و ضدعفونی کننده‌ای که دارد برای مصارف مختلفی استفاده می شود. می‌توانید جوش شیرین را برای تمیز کردن کابینت‌ها، پنجره‌ها، میزها، ظروف، ضد عفونی کردن سطوح مختلف در آشپزخانه و محیط خانه، تمیز کردن لوازم برقی مثل ماکروفر، انواع فر، گاز و… استفاده کنید و نتایج باور نکردنی بگیرید.

توجه داشته باشید که باید جوش شیرین را با دقت و در مقدار مناسب مورد استفاده قرار دهید. همچنین برای اطمینان از ایمنی و مواد منع مصرف در محصولات، باید برچسب‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه را بخوانید. شاید جالب باشد بدانید که استفاده از جوش شیرین در تمام موارد صحیح نیست. در ادامه مواردی را که منع مصرف جوش شیرین در خانه است مطالعه خواهید کرد. همچنین برای نظافت منزل خود می توانید از خدمات نظافت منزل عظیمیه و یا هر جای دیگری که ساکن هستید استفاده کنید.

موارد منع مصرف جوش شیرین در خانه

آیینه

آینه یکی از لوازمی است که قطعا در خانه همه ما وجود دارد و ممکن است گاهی با لکه های مختلفی پوشیده شود و نیاز به تمیز کردن داشته باشد. در این زمان بهتر است از جوش شیرین استفاده نکنید و به جای آن از یک شوینده مناسب برای سطوح شیشه و اینه استفاد نمایید. جوش شیرین تا حدودی دارای خاصیت ساینده است. بنابراین بهتر است برای تمیز کردن آینه و سطوح شیشه ای از آن استفاده نکنید.

ظروف آلمینیومی

قطعا همه شما می دانید که یکی از مصارف جوش شیرین تمیز کردن ظروف است. اما لازم است بدانید که تمامی ظروف از جنس های مختلف امکان پاکسازی بوسیله جوش شیرین را ندارند. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که جوش شیرین با آلومینیوم واکنش میدهد و رنگ سطوح آلمینیومی را به قهوه‌ای تغییر می دهد. بنابراین بهتر است در صورتیکه ظروف آلمینیومی و یا سطوح المینیومی در خانه خود دارید از پاکسازی آنها بوسیله جوش شیرین خودداری کنید.

سنگ مرمر

درصورتیکه سطوح آشپزخانه شما و یا کف خانه از سنگ مرمر است از تمیز کردن ان با جوش شیرین جدا خودداری کنید. جوش شیرین به دلیل موادی که از آن تشکیل شده است به راحتی با سنگ مرمر و کوارتز واکنش نشان می دهد. این واکنش لایه سطحی و محافظ سنگ را تخریب کرده و به آن اسیب می رساند. درصورتیکه می خواهید سطوح مرمری را نظافت کنید بهتر است از شوینده مناسب با آن استفاده نمایید. بعد از شستشو سطح را کاملا خشک کنید تا باعث لیز خوردگی و بروز مشکلات برای سلامتی شما نشود.

سطوح چوبی

لوازم چوبی از جمله لوازم حساس و ظریف در خانه هستند. بنابراین نیاز به مراقبت و نظافت اصولی دارن. در صورتیکه می خواهید یکی از لوازم چوبی خود را تمیز کنید بهتر است از استفاده از جوش شیرین به تنهایی و یا در ترکیب با مواد دیگر خودداری کنید. جوش شیرین می تواند به لایه محافظ پلی استر موجود روی چوب و خود چوب آسیب وارد کند. درنتیجه ممکن است چوب های خانه درخشندگی خود را از دست بدهند. بهتر است از پاک کننده های مخصوص برای تمیز کردن چوب های خانه استفاده کنید و بعد از آهن از واکس های مخصوص برای جلادهی بیشتر استفاده نمایید.

شستشوی نقره

اگر ظروف نقره در خانه دارید و می خواهید که آنها را برق بیاندازید بهتر است که از استفاده از جوش شیرین برای اینکار خودداری کنید. استفاده جوش شیرین باعث آسیب جدی به ظروف نقره می شود زیرا نقره با جوش شیرین واکنش نشانمی دهد. هر چه مدت زمان بیشتری نقره در تماس با جوش شیرین باشد میزان این خوردگی بیشتر می شود.

نکات مهم در زمان استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین در خانه بسیار متداول است اما کار با ان باید با دقت بسیار انجام شود و تمامی اقدامات ایمنی رعایت شود تا از حوادث و آسیب‌های جدی جلوگیری شود. همچنین در صورتیکه هر یک از سطوح و لوازم بوسیله جوش شیرین تمیز نشده است از استفاده از شوینده های قوی تر خودداری کنید و انجام کار را به یک شرکت خدمات نظافتی در کرج ، تهران و یا هر منطقه دیگری که در آن ساکن هستید بسپاری.

  • استفاده از دستکش: در زمان استفاده از جوش شیرین بهتر است از یک دستکش محافظ استفاد کنید. تماس مستقیم جوش شیرین با پوست دست می تواند برخی مشکلات پوستی را ایجاد کند.
  • اجتناب از ترکیب با مواد اسیدی: مواد شیمیایی مثل جوش شیرین با مواد اسیدی واکنش می دهند بنابراین از ترکیب آنها اجتناب کنید، چرا که ممکن است تولید گازهای سمی را به دنبال داشته باشد که تنفس آن سلامتی شما را به مخاطره اندازد.
  • دوری از تماس با حرارت: جوش شیرین یک ماده قابل اشتعال است. بنابراین بهتر است از تماس آن با شعله خودداری شود.
  • محل نگهداری: جوش شیرین باید در یک مکان خنک، خشک و دور از دسترسی کودکان نگهداری شود. همچنین از قرار دادن آن مقبل نور مستقیم آفتاب و حرارت زیاد خودداری کنید.

بهترین مجموعه خدماتی کرج

انتخاب یک مجموعه خدمات نظافتی معتبر و حرفه ای در کرج می تواند تا حدود زیادی مشکلات نظافتی را از میان بردارد. مجموعه نظافتی بانو کلین بهترین مجموعه ارائه کننده خدمات نظافتی در کرج سابقه چندین سال فعالیت با کیفیت را دارد. این مجموعه خدمات نظافت منزل و محیط کار، نظافت راه پله، پارکینگ، باغچه و… خدمات با کیفیت خود را در کرج ارائه می کند. خدمات نظافت منزل گوهردشت ، حصارک، اندیشه، دهقان ویلا، مهرشهر، گلشهر، فردیس، عظیمیه، شهرک وحدت، محمدشهر، شهرک بنفشه، رزکان، شهریار، جاده چالوس، مهرویلا، باغستان و… برخی از شعب این مجموعه هستند.

مجموعه خدمات نظافتی بانوکلین جهت رفاه حال مشتریان خود و رضایتمندی آنها خدمات با کیفیت خود را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می کند. درصورتیکه هر سوالی در زمینه نحوه ارائه خدمات، تعرفه خدمات نظافتی و یا هر مورد دیگری داشته باشید می توانید با مجموعه نظافتی بانوکلین تماس بگیرید. همچنین این مجموعه امکان رزرو آنلان خدمات خود را نیز برای مشتریان فراهم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا