سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگونمطالب جالب
موضوعات داغ

لاتاری چیست؟ شرایط ثبت نام لاتاری 2025 و مزایای آن

مطمئناً بهترین راه‌ مهاجرت به یک کشور دیگر و دریافت اقامت از آنجا، برنده شدن در لاتاری است. در این راستا خیلی از افراد به آزمودن شانسشان در لاتاری منتظر ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ هستند. امریکا کشوری با فرصت‌های بسیار و امکانات منحصر به فرد است که امکان انجام فعالیت‌های بسیاری در آن وجود دارد. پس چه بهتر که بتوان از طریق یک بخت‌آزمایی، شانس خود را برای دریافت اقامت چنین کشوری امتحان کرد.

در این مقاله به موارد مرتبط با لاتاری از جمله ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ اشاره خواهیم کرد و اطلاعات لازم برای آشنایی بهتر با لاتاری را به شما ارائه می‌کنیم.

لاتاری چیست؟

لاتاری (lottery) به معنای قرعه‌کشی یا بخت‌آزمایی است و تنها به قرعه‌کشی اقامت امریکا مربوط نبوده و می‌تواند به هر بخت‌آزمایی اشاره داشته باشد. از قرعه‌کشی یک فروشگاه خوراکی بگیرید تا قرعه‌کشی برای یک خودرو، همگی نمونه‌ای از لاتاری هستند. جای اشاره دارد که عبارت لاتاری در کشورهای غیر انگلیسی زبان به همان منظور بخت‌آزمایی اقامت امریکا کاربرد دارد. همانطور که این موضوع هر ساله به ویژه در زمان ثبت نام لاتاری بیش‌تر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.

هر آنچه باید درباره ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ امریکا بدانید

شما با بهره‌مندی از اطلاعات کافی می‌توانید در زمان مقرر برای ثبت نام لاتاری اقدام کنید. اما منظور ما از اطلاعات لازم چیست؟ در ادامه به این موارد اشاره شده است؛ پس به موارد زیر توجه کنید.

شرایط ثبت نام لاتاری امریکا

شرایط ثبت نام لاتاری به قدری ساده است؛ تنها شرطی که برای ثبت نام لاتاری در نظر گرفته شده، مرتبط با داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و یا داشتن حداقل دو سال سابقه کاری است که این موضوع، معمولاً از روی بیمه افراد مشخص می‌شود. مدرک دیپلم در امریکا با تحصیلات ۱۲ ساله ارائه می‌شود؛ بر همین اساس مدرک مورد قبول برای ثبت نام لاتاری آمریکا، مدرک دیپلم ۱۲ ساله است. البته در ثبت نام لاتاری، هیچ محدودیت سنی وجود نداشته و افراد زیر ۲۱ سال که مدرک دیپلم ندارند، می‌توانند به عنوان زیر مجموعه پدر و مادر خود برای ثبت نام لاتاری اقدام کنند.

یکی از موارد جدید و خوب در ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ امریکا، عدم نیاز به پاسپورت است. همانطور که می‌دانید، پیش از این داشتن پاسپورت، امری اجباری در ثبت نام لاتاری تلقی می‌شد.

کشورهایی که در طی پنج سال گذشته بیش از ۵۰۰۰۰ مهاجر به آمریکا ثبت کردند، برای شرکت در لاتاری مجاز نیستند.

تصویر شما باید ۵*۵ باشد و در زمینه آن حتماً از کادر سفید استفاده شود. عکس با حجاب هم برای مسلمانان و هم برای سایر دین‌ها هیچ ممانعتی ندارد، در صورتی که گردی صورت مشخص باشد.

به این نکته توجه کنید که برای آپلود مدارک خود باید حتماً آنها را ترجمه کنید. دارالترجمه رسمی می‌تواند به شما در این موضوع کمک کند.

نحوه تقسیم بندی ویزای لاتاری بین کشورها

در کل دنیا میلیون‌ها نفر برای ثبت نام لاتاری اقدام می‌کنند که سهم هر کشور به طور سالانه نهایتاً ۷ درصد خواهد بود. ایران در این قرعه‌کشی معمولاً سهمیه ۶ درصدی را شامل می‌شود که تعداد افراد برنده شده در این بخت‌آزمایی به طور تقریبی به ۳۰۰۰ نفر می‌رسد. به طور کلی در برنامه لاتاری سالیانه نام ۵۰۰۰۰ نفر را به عنوان برنده اعلام می‌کنند.

تعداد سهمیه هر کشور در لاتاری بستگی به میزان مهاجران آن کشور به امریکا دارد، بر همین اساس، به دلیل اینکه در سال‌های اخیر تعداد مهاجرین ایران به این کشور تفاوت چندانی پیدا نکرده است، به احتمال زیاد تغییر خاصی در میزان سهمیه ایران بوجود نخواهد آمد. آمارها نشان می‌دهند که کشورهایی مثل ایران، نپال، ازبکستان و مصر با تعداد متغیر از ۳۰۰۰ تا ۳۸۰۰ ویزا در هر برنامه لاتاری، بالاترین سهمیه‌ لاتاری در میان کشورهای مختلف را دارا هستند.

در صورت برنده شدن اشخاص متأهل در لاتاری، این افراد می‌‌توانند برای همسر خود و همچنین فرزندان زیر ۲۱ سالشان، ویزای امریکا را دریافت نمایند. این افراد فرم مرتبط با همسر و ارائه مدارک لازم را در حین ثبت نام ارائه می‌کنند.

مزایای برنده شدن در لاتاری امریکا چیست؟

شانس برنده شدن در لاتاری برای همه اشخاص در سرتاسر دنیا یکسان بوده و یکی از عادلانه‌ترین قرعه کشی‌های دنیاست؛ شما با دریافت گرین کارت امریکا نه تنها امکان سکونت در این کشور را خواهید داشت؛ بلکه از تمام حقوق و مزایای یک شهروند امریکایی نیز بهره‌مند خواهید می‌گردید. مثلاً بیمه، امکان تحصیل در مقاطع مختلف، استخدام، ازدواج و هر مزایایی که یک فرد عادی مقیم امریکا از آنها بهره‌مند است را شما هم می‌توانید بهره‌مند باشید. افراد برنده در لاتاری در واقع کد ملی امریکایی مختص خود را نیز کسب می‌کنند.

زمانی که برنده لاتاری ‌شوید، سرعت انجام امور آن برای ورود به کشور آمریکا و اقامت از طریق ویزای لاتاری نسبت به حالت عادی بسیار راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود. علاوه بر این شما می‌توانید همسر و فرزندان خود را به کشور آمریکا ببرید. شما با گرفتن پاسپورت امریکایی نه تنها امکان ورود به امریکا، بلکه امکان سفر به ۱۸۴ کشور مختلف جهان را بدون نیاز به ویزا برای خود فراهم می‌کنید. با داشتن پاسپورت امریکایی بدون هیچ مشکلی امکان ورود و خروج از این کشور را به راحتی خواهید داشت و هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. سایت رسمی ثبت نام لاتاری امریکا مبدأ اصلی شما برای ثبت نام لاتاری امریکاست.

مراحل بعد از قبولی در لاتاری

انتخاب شما در لاتاری تنها نیمی از مسیر طی شده برای رسیدن به اقامت امریکاست. الباقی این موضوع در مرحله بعد از آن خلاصه می‌شود. به طور کلی مراحل بعد از قبولی در تکمیل فرم DS-2602، مرحله مدیکال، انجام مصاحبه و اخذ ویزا خلاصه می‌گردد که در صورت موفقیت در مراحل نامبرده، شخص مورد نظر می‌تواند موفق به دریافت گرین کارت امریکا شود.

اگر بخواهیم به طور خلاصه مراحل بعد از قبولی را تشریح کنیم؛ به این صورت خواهد بود که برندگان لاتاری می‌بایست، فرم DS-260 را تکمیل کنند و بعد از آن متنظر دریافت نامه دعوت به مصاحبه لاتاری خود بمانند. سپس بعد از دریافت نامه مورد نظر باید در اسرع وقت برای تکمیل امور اداری و انجام مصاحبه به یکی از سفارت‌های آمریکا مراجعه کنند. در گام نهایی و پس از دریافت ویزای مورد نیاز، فرد انتخاب شده باید با ورود به کشور امریکا، اقدامات لازم را جهت اخذ گرین کارت خود انجام دهد. توجه داشته باشید که در حین این مراحل، انجام آزمایشات پزشکی یا مرحله مدیکال لاتاری را هم باید در زمان تعیین شده پشت سر بگذارید. نتیجه لاتاری شش ماه پس از ثبت نام آن مشخص خواهد شد؛ یعنی با توجه به زمان‌بندی فعلی، اسامی برندگان در اواسط اردیبهشت قابل رویت خواهد بود.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله با لاتاری امریکا آشنا شدید و در راستای آن از شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ و مزایای آن آگاهی لازم را پیدا کردید؛ قطعاً با دیدگاهی بهتر، امکان ثبت نام در لاتاری امریکا را خواهید داشت. رنسانس با ارائه خدمات مفید خود در زمینه ثبت نام لاتاری، همواره سعی بر راهنمایی و ارائه کمک‌های لازم به این افراد را داشته و سعی می‌کند تا با ارائه برترین نکات ممکن، ثبت نام بی‌عیب و کاملی را برای بخت آزمایان لاتاری رقم بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا