سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارپیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومیدسته‌بندی نشدهسبک زندگیگوناگونمجله پزشکی و سلامتمطالب جالب

آیا نوشیدن آب در صبح واقعاً برای سلامتی مفید است ؟؟؟؟؟

60 درصد از بدن انسان از آب تشکیل شده است در نتیجه نوشیدن مقادیر کافی آب از عوامل ضروری برای سلامتی است.

 ادعای اخیر درباره نوشیدن آب در زمان خاصی از روز به خصوص صبح ، باعث افزایش زیست پذیری آن میشود اگرچه مطالعات متفاوتی بر این باورند سهم آب در سلامتی از قبیل هیدراتاسیون، کاهش وزن، افزایش عملکرد ذهنی و سم زدایی در هر زمان از روز ممکن است اتفاق بیفتد.

نوشیدن آب لزوماً لازم نیست در صبح باشد چون برخی معتقدند که آنها دچار کم آبی هستند و ادرارشان غلیظ به نظر میرسد. ادرار با رنگ تیره همیشه نشانگر میزان هیدراتاسیون بدن نیست.

 در یک مطالعه مشخص شده است که اگرچه در چند ساعت اول بعد از بیدار شدن میزان جذب آب افزایش می یابد اما میزان هیدراتاسیون آنها تاٌثیر چشمگیری بر این میزان ندارد.

بنابراین هر وفت احساس تشنگی کردید به اندازه کافی آب بنوشید ، تشنگی حسی است که یادآوری میکند بدن شما نیاز به آب دارد و این ممکن است در تمام طول روز اتفاق بیفتد نه فقط در صبح.

یک مطالعه دیگر نشان میدهد جذب آب بطور بالقوه میتواند میزان متابولیک بزرگسالان را 24 تا 30 درصد بهبود بخشد بنابراین باعث کاهش وزن می شود. بعلاوه حدود 48 کالری فقط با نوشیدن آب دو برابر مقدار معمول روزانه سوزانده می شود.

درحالیکه اینها می توانند از نظر علمی صحیح باشند، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این نتایج محدود به مصرف آب در صبح است.     بر طبق یک تحقیق، کم آبی خفیف هوشیاری ذهنی، تمرکز و عملکرد جسمی را مختل میکند پس نوشیدن آب در زمان بیدار شدن توصیه میشود که عملکردهای ذهنی را بهبود می بخشد.

یک تصور غلط دیگر این است که نوشیدن آب در اوایل صبح سموم را از بدن خارج می کند. در حالیکه به طور قطع آب برای از بین بردن ضایعات بدن مورد نیاز است  هیچ علمی وجود ندارد که بتواند ادعای عادت نوشیدن صبحگاهی آب را پشتیبانی کند.

پاک کردن بدن از سموم که وظیفه اصلی کلیه هاست محدود به زمان خاصی از روز نیست . آن به طور مداوم اتفاق میفتد و تا زمانی که موادی برای از بین بردن   آبی برای کمک به این فرایند وجود داشته باشد ، اتفاق میفتد ، ممکن است در صبح ظهر یا بعداز ظهر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا