سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اس ام اسراهکارهای تبلیغاتکسب و کارگوناگون

چگونه پیام‌های مؤثر و کوتاه برای مشتریان ارسال کنیم؟

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تنظیم رویکرد و متد بازاریابی مؤثر برای کسب‌وکارها در جهان امروزی، احترام گذاشتن به وقت محدود و بازۀ توجه کوتاه‌مدت مخاطبین است.

از لحظه‌ای که محتوای تبلیغاتی شما در اختیار مخاطب هدف قرار می‌گیرد، تیک‌تاک بمب ساعتی فعال شده و در صورتی که نتوانید بلافاصله توجه وی را جلب کنید، تمام تلاش‌تان برای جذب مشتری، منفجر شده و از بین می‌رود! به همین خاطر است که در این مقاله، به انواع راهکارهای ارسال پیامک تأثیرگذار و کوتاه برای جذب مشتری می‌پردازیم.

اهمیت ارتباط مؤثر با مشتریان از طریق بازاریابی پیامکی

از مهم‌ترین مزایای بازاریابی پیامکی، افزایش میزان تعامل شما با مشتریان است. از آن‌جا که نرخ دیده شدن (Impression) اس ام اس تبلیغاتی بسیار بالا است، بهتر است که راهکارهای جلب توجه مخاطب با استفاده از پیامک تبلیغاتی کوتاه و تأثیرگذار را فرا بگیرید. این‌گونه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، صدای برند خود را به گوش مشتریان احتمالی برسانید و فروش‌تان را افزایش دهید!

اصول نگارش پیامک‌ مؤثر و کوتاه

پیش از هر چیز، بهتر است بدانید که ارسال پیامک تبلیغاتی از قوانین و اصولی پیروی می‌کند تا موفقیت بازاریابی شما را تضمین نماید. برخی از این اصول، توسط سامانۀ پیامکی مد نظرتان رعایت و کنترل می‌شوند؛ اما در باقی موارد، نقش شما پررنگ و تأثیرگذار است.

در ادامه، به برخی از مهم‌ترین اصول نگارش پیامک تأثیرگذار تبلیغاتی می‌پردازیم.

مختصر و مفید بودن

مشتریان شما غالباً افرادی هستند که هنگام چک کردن تلفن همراه خود، به‌طور اتفاقی با پیامک تبلیغاتی شما روبه‌رو می‌شوند. در صورتی که موقع نگارش پیامک تأثیرگذار تبلیغاتی، این موضوع مهم را در نظر داشته باشید، به این نکته پی می‌برید که مختصر و مفید نگه داشتن متن اس ام اس انبوه، از مهم‌ترین فاکتورها در دیده و خوانده شدن بازاریابی پیامکی شما محسوب می‌شود!

در هنگام ارسال پیامک تأثیرگذار، به محدودیت تعداد کاراکترهای پیامک توجه داشته باشید. تلاش کنید از کلمات کلیدی برای انتقال مفهوم با کم‌ترین تعداد کاراکتر استفاده نمایید.

شخصی‌سازی پیامک

شخصی‌سازی از مهم‌ترین اصول افزایش تعامل با مشتریان از راه ارسال پیامک تأثیرگذار و کوتاه است. شما می‌توانید با ارسال پیامک‌هایی که برای مخاطبین خود، سفارشی‌سازی کرده‌اید، به آن‌ها این احساس را منتقل کنید که دوست صمیمی و نزدیک‌شان هستید. این تکنیک باعث می‌شود که مشتریان نیز پیشنهادهای شما و تبلیغات‌تان را مورد اطمینان‌تر تصور کنند.

برای ارسال پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار، می‌توانید از نام و نام خانوادگی، علایق، سن، جنسیت، محل زندگی، سفارش‌های پیشین، صفحات بازدید شده و… برای هر مشتری استفاده نمایید.

احترام به مشتری

مخاطبین پیامک‌های کوتاه و مؤثر تبلیغاتی، شما را نمی‌شناسند. بهتر است با بهره‌گیری از کلمات احترام‌آمیز، لحنی صمیمانه و قرار دادن عبارت «لغو11» در انتهای متن پیامک تبلیغاتی، به حریم خصوصی ایشان نهایت احترام را بگذارید.

همچنین، توجه به قوانین ضد اسپم پیامکی، شما را در مسیر درستی به سمت راه‌اندازی بازاریابی پیامکی پربازده، قرار می‌دهد. مشتریانی که احساس می‌کنند پیامک‌های تبلیغاتی مزاحمت‌آمیز هستند، ممکن است تصمیم بگیرند از محصولات یا خدمات شرکت استفاده نکنند و حتی نام برند را در شبکه‌های اجتماعی منفی جلوه دهند. در صورت تخلف از قوانین، حتی ممکن است سامانۀ پیامکی شما، تبلیغات برند و کسب‌وکارتان را مسدود کند.

فراخوان به عمل (CTA) مناسب پیامکی

اهمیت قرار دادن یک فراخوان به عمل (Call to Action) چشم‌گیر که مشتری را به انجام فعالیتی ترغیب کند، بسیار بالا است. برای نوشتن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار، از انواع CTA مانند قرار دادن لینک صفحۀ خاصی از وب‌‎سایت، هدایت مشتری به فروشگاه آنلاین‌تان، لینک‌های شبکه‌های اجتماعی برندتان، آدرس فروش حضوری کسب‌وکارتان و… استفاده نمایید تا بهترین نتایج را کسب کنید.

ساختار یک پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار

یک پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار شامل بخش‌های ثابتی است که می‌توانید با تزریق خلاقیت شخصی و هویت برندتان به آن‌‍‌ها، تأثیرگذاری آن را بیشتر کنید. این بخش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

شروع قوی

از یک سؤال یا عبارت جذاب برای شروع پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار خود استفاده کنید؛ چرا که این اولین بخشی از متن اس ام اس تبلیغاتی است که مخاطب شما آن را خواهد دید.

بدنۀ پیامک تأثیرگذار

بدنۀ پیامک کوتاه و مؤثر تبلیغاتی را با ارائۀ ارزش پیشنهادی، معرفی محصولات یا خدمات و آموزش‌ها و مطالب اطلاع‌رسانی کوتاه، اما کاربردی، بهینه‌سازی کنید.

پایان قوی اس ام اس انبوه

مشتری را بدون این‌که فعالیتی را از او بخواهید و یا وی را به صفحه، آدرس یا تهیۀ محصول خاصی هدایت نمایید، رها نکنید. پیامک کوتاه و تأثیرگذارتان را با یک CTA قدرتمند، به اتمام برسانید. برای تأثیرگذاری بیشتر اس ام اس تبلیغاتی، به‌سراغ ایجاد احساس نیاز و ضرورت در مخاطب هدف بروید. برای مثال، از عباراتی مانند «فرصت محدود» و «فقط برای امشب» استفاده کنید.

کلام آخر

نگارش و ارسال پیامک تأثیرگذار تبلیغاتی، کار سختی نیست. تنها کافی است که به شناخت مطلوبی از نیازهای خود و کسب‌وکارتان دست یابید و آن‌ها را با انتظاری که مشتریان وفادار از شما دارند، ترکیب کنید. از اهمیت پیامک مؤثر و کوتاه در موفقیت کسب‌وکارتان غافل نشوید. همین امروز، با خرید پنل پیامکی متناسب با نیازهای برندتان، اس ام اس مارکتینگ تأثیرگذار را آغاز کنید و در کوتاه‌ترین زمان، تأثیرات شگفت‌انگیز آن را در جذب مشتری و افزایش فروش، شاهد باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا