سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار رسانه ترکیپیشخوان ترکیه

این هم از داستان ال تورکو، سریال جدیدی که جان یامان برای دیزنی پلاس بازی می کند.

جان یامان به زودی برای فیلمبرداری درام جدیدش به ترکیه می آید. Ay Yapım تهیه کننده سریالیه که قرار است برای دیزنی پلاس فیلمبرداری شود. داستان سریال مشخص شده است.

جان یامان که بیش از یک ساله در ایتالیا به کارش ادامه می دهد، در سریال جدید دیزنی پلاس با نام El Turco بازی خواهد کرد. این سریال  داستانی نیمه تخیلی و نیمه واقعی دارد.

سریال ال تورکو در دوران محاصره وین توسط عثمانی ها اتفاق می افتد. این سریال از رمان El Turco نوشته مورخ و نویسنده اورهان ینیاراس اقتباس شده است. این کتاب ناشناخته های محاصره وین را که در زمان سلطنت محمد چهارم امپراتوری عثمانی رخ داد، بیان می کند.

ال تورکو ردپاهای ترک ها را در روستایی به نام موئنا در شمال ایتالیا می گوید. اطلاعات زیر در مقدمه کتاب آمده است:

سفری به این دهکده که هیچ کس در آنجا ترکی صحبت نمی کند..  شما؛ با دیدن تابلوهایی مانند خانه های ترک، خیابان های ترک و قهوه ترک شگفت زده خواهید شد. اگر تور را ادامه دهید، با یک مجسمه بالاتنه عمامه دار جنیچی که بر روی یک پایه مرمری قرار گرفته است، به استقبال شما می آید. نکته جالب این است که پرچم ترکیه با یک هلال و یک ستاره روی پایه این مجسمه قرار دارد و کلمه ترکی به وضوح نوشته شده است. اگر در آگوست به روستا بروید، می بینید که مردم لباس های ملی ترک می پوشند و با در دست داشتن پرچم ترکیه به خیابان ها می آیند.

نشان دادن مجسمه بالاتنه به یکی از اهالی روستا، “این کیست؟” وقتی از آنها بپرسی می گویند: او جد ماست، ما هم ترک هستیم. پس این ترک کیست؟ بالابان آغا افسر اطلاعاتی عثمانی که در محاصره دوم وین توسط مردم موئنا مجروح پیدا شد و نجات یافت، او در این روستا ساکن شد و قیام دهقانی موفقی را علیه اربابان اخاذی بگیر ترتیب داد. در این رمان مستند، زوایای ناشناخته محاصره دوم وین را همراه با داستان فوق العاده بالابان آقا خواهید خواند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا