سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سبک زندگیمجله خانوادهمطالب جالب

دستور غذایی هایی جالب برای بچه ها

اگر کودک شما اهل غذا خوردن نیست، زمان صرف غذا می تواند خسته کننده باشد. خیلی ساده تر است که به آنها اجازه دهیم در هر وعده غذایی غذاهای مورد علاقه خود را داشته باشند، اما ما به عنوان والدین باید تمام تلاش خودمان را بکنیم تا تا آنجا که می توانیم غذای مغذی را به فرزندانمان برسانیم.

هر وعده غذایی نباید جنگ باشد…

خوب است که به بچه هایمان غذاهای مختلف بدهیم، اما ما نمی خواهیم هر وعده غذایی یک جنگ باشد. برای کشف غذاهای خوشمزه مملو از سبزیجات که بچه های شما دوست خواهند داشت، با ما همراه باشید :

سوپ سیندرلا

شما می توانید این سوپ کدو تنبل خوشمزه را هر چه دوست دارید بنامید، اما اگر در خانه خود بچه های اهل داستان و  افسانه دارید، احتمالا “سوپ سیندرلا” موفقیت بیشتری خواهد داشت! سوپ های پوره شده یک راه عالی برای مخفی کردن مقدار زیادی سبزیجات هستند.

سوپ هیولا

سوپ هیولا یا سوپ جادوگر، هر اسم جالبی که به ذهنتان می رسد روش بذارید،  مهم نیست زیرا با همه سبزی هایی که می توانید با این سوپ به بچه های خود مخفیانه بخورانید، هیجان زده خواهید شد.

روش پخت:

یک پیاز، کدو سبز، کلم بروکلی، چند عدد سیب زمینی و مقداری کلم پیچ یا اسفناج را خرد کنید. با خیال راحت هر گونه سبزیجات سبزی را که نیاز دارید اضافه کنید. تمام سبزیجات را در یک قابلمه بزرگ بریزید، در آب گوشت بجوشانید تا نرم شوند. سپس با  همراه مقداری آب گوشت در مخلوط کن بریزید و پوره کنید تا یکدست شود. برای تنوع بیشتر می توانید مقداری خامه اضافه کنید تا لطیف تر شود. نمک و فلفل را اندازه کنید تا مزه دار شود و لذت ببرید.

اسموتی هیولای سبز

اگر «اسموتی هیولا سبز» را در گوگل سرچ کنید، انواع و اقسام دستورات غذایی مختلف را خواهید یافت. با این حال، برای یک اسموتی اصلی هیولا سبز، به دو مشت بزرگ کلم پیچ یا اسفناج، 1 فنجان شیر، 1 موز و 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی نیاز دارید.

طرز تهیه:

همه را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود و سرو کنید. موز واقعا مزه سبزی ها را پنهان می کند و بچه ها رنگ سبز روشن را دوست دارند.

اسموتی رویایی نارنجی

درست مانند سوپ ها، کلید درست کردن اسموتی های اشتها آور، استفاده از مواد غذایی رنگی است.

طرز تهیه:

برای این اسموتی، به: 1 پرتقال، 1 فنجان شیر ، 1 عدد موز، 1/2 هویج رنده شده نیاز دارید. مخلوط کنید تا یکدست شود و لذت ببرید!

ماکارونی پنیری

درست کردن سس “پنیر” از هویج و سیب زمینی بسیار آسان است! طعم آن خوشمزه است و روشی جذاب برای ترغیب کودکان شما به مصرف سبزیجات بیشتر است.برای تهیه این سس پنیر گیاهی به: 1 هویج، 1 سیب زمینی، 1 پیاز کوچک، مخمر تغذیه ای، پاپریکا دودی و شیر سویا نیاز دارید.

طرز تهیه :

پیاز، سیب زمینی و هویج را خرد کنید. آنها را با آب گوشت بجوشانید تا نرم شود. سبزیجات و آب گوشت را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. بعد، 1/2 فنجان مخمر مغذی، نمک و پاپریکا دودی را به مزه اضافه کنید. مخلوط کنید. اگر نیاز به اضافه کردن کمی مایع بیشتر دارید، می توانید مقداری شیر سویا اضافه کنید. در صورت نیاز ادویه ها را تنظیم کنید، سپس روی ماکارونی آبکش شده بریزید و مخلوط کنید.

پاستا خامه ای

دستور العمل های مختلفی برای تهیه سس سفید خوشمزه، سالم و خامه ای برای پاستا وجود دارد. یکی از موارد مورد علاقه ما گل کلم است!

طرز تهیه:

1 پیاز، 1 سیب زمینی، 1/2  گل کلم، مخمر تغذیه ای و شیر سویا بازم داریم . سبزیجات را خرد کرده و بجوشانید تا نرم شوند. سپس آنها را با 1/2 فنجان آب گوشت  پوره کنید. مخمر مغذی، شیر سویا ، پودر سیر، پودر پیاز، نمک و فلفل را به دلخواه اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا صاف و ابریشمی شود و سپس روی ماکارونی خود ریخته سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا