از زیرنویس تبلیغاتی در یک بازی حساس تا انتقاد مهدوی کیا در« ۲۰۱۸»!
دوشنبه شب گذشته ایران به مصاف پرتغال رفت و با نتیجه تساوی که این مسابقه در پی داشت، از رفتن به مرحله بعد جا ماند. با این حال این بازی هم حواشی بسیاری را در پی داشت. از خوشحالی و شادی مردم از نتیجه بازی گرفته که ویدئوهای بسیاری در این زمینه در فضای مجازی منتشر شد تا بازار داغ سلفی تماشاگران ایرانی در استادیوم روسیه.
اما یکی از نکات جالب در این بازی تصاویری از سلفی ایرانی ها هنگام بازی بود که توسط شبکه سه به نمایش گذاشته شد و جالب تر اینکه باز هم شبکه سه تصاویر تشویق ایرانی ها را روی سکو در تلویزیون سانسور کرد. این در حالی است که یکی دو بار شاهد صحنه هایی از تماشاگران پرتغالی بودیم که پوشش چندان مناسبی نداشتند. گویا خطوط قرمز تلویزیون در جام جهانی صرفا به تماشاگران ایرانی محدود می شود و دیدن تماشاگران کشورهای دیگر با پوشش نامناسب مشکلی در پخش به وجود نمی آورد!
اما یکی از مهمترین نکاتی که در این بازی ها شاهد بودیم، زیرنویس آگهی کالاهایی است که مدام در تمام بازی ها شاهد بودیم. به خصوص در بازی حساس و سرنوشت ساز ایران و پرتغال! حال باید از مسوولان ذی ربط پرسید که در جایی که تمام تمرکز بیننده روی بازی فوتبال است، زیرنویس های بی موقع و بیش از حد تبلیغ کالاهای مختلف چه جذابیتی دارد . چقدر در دیده شدن آن کالا کمک میکند!
ضمن اینکه پخش تیزرهای تبلیغاتی این شبکه در برنامه «۲۰۱۸» هم به قدری زیاد بود که اعتراض مهمانان برنامه را هم در پی داشت. تا جایی که مهدی مهدوی کیا در این باره روی آنتن زنده گفت: اجازه بدهید اول من یک انتقاد بکنم. خیلی زشت است این همه تبلیغ. دوکارشناس آورده اید و ما همین طور اینجا داریم تبلیغ تماشا می کنیم و بعد هم می گویی هر کدام دو دقیقه بیشتر وقت ندارید! فردوسی پور هم در پاسخ بیان کرد: جانا سخن از دل ما می گویی!