سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

5 اثر نوشیدن Seltzer (آبهای گازدار) اگر هر روز مصرف شوند.

 

Seltzer (آبهای گازدار) به نظر می رسد حباب بیشتری از آب معمولی دارد، اما کمتر از نوشابه شیرین و پر کالری است. در واقع Seltzer یک ماده اصلی است که خیلیها روزانه آن را مصرف می کنند. اما عوارض جانبی نوشیدن  Seltzer به صورت روزانه چیست؟ ما با پزشکان ، متخصصان تغذیه، با یک دندانپزشک صحبت کردیم تا عوارض مصرف روزانه Seltzer را بررسی کنیم. 

1 شما بیشتر هیدراته می شوید:

seltzer glass

آب گازدار در واقع عضوی از خانواده آب است و به همین دلیل به هیدراته ماندن بدن کمک می کند. در حالی که شارون کاتزمن ، متخصص تغذیه ، نسبت به مارک هایی که مقادیر زیادی سدیم اضافه دارند هشدار می دهد ، او Seltzer را به عنوان منبع آبرسانی توصیه می کند. برای افرادی که طرفدار آب ساده نیستند ، Seltzer می تواند خلا رژیم غذایی را پر کند.

2 می تواند به شما در کاهش کالری کمک کند:

Club soda sparkling water
لیزا ریچاردز ، RD و نویسنده برنامه Ultimate Candida Diet ، تأیید کرد که Seltzer می تواند به کاهش کالری دریافتی شما کمک کند. او می گوید ، این کار به طور طبیعی انجام می شود ، همچنین “احتمالاً منجر به مصرف قند یا شیرین کننده های مصنوعی کمتری” خواهد شد.

همانطور که گفته شد ، مواد تشکیل دهنده مورد کلیدی هستند ، و ریچاردز توصیه می کند مارک Seltzer را با دقت انتخاب کنید. مقدار زیادی قند اضافه شده ، و همچنین افزودن مواد مصنوعی مضر مانند مواد پلی فلوئوروآلکل – PFAs – برای اجتناب از آن مهم است.

3 می تواند به هضم غذا کمک کند:

Sparkling water
دکتر آوا ویلیامز ، پزشک مراقبت های اولیه که دارای مجوز پزشکی داخلی با تخصص در زمینه بهداشت و سلامتی و مراقبت های پیشگیرانه است ، خبرهای خوبی برای مصرف کنندگان روزانه Seltzer دارد.

او می گوید: “شما می توانید بدون نگرانی در مورد خطرات سلامتی به آن معتاد شوید.”

علاوه بر این ، در واقع می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

او می گوید: “به فرآیندهای هضم شما کمک خواهد کرد ، به شما در بلعیدن بهتر ، تا مشکلات یبوست کمک خواهد کرد.”

 

4 دندان شما ممکن است آسیب ببیند:

sparkling seltzer

در حالی که به نظر می رسد متخصصان بهداشت و درمان مشکل زیادی در مورد Seltzer ندارند ، اما دندانپزشکان نمی توانند همین حرف را بزنند. دکتر لیلیا هورویتس ، دندانپزشک در بروکلین ، نیویورک ، توضیح داد که از آنجا که آب گازدار بسیار اسیدی تر از آب معمولی است ، مصرف بیش از حد آن  Seltzer می تواند بر روی دندان های شما اثرات مضر بگذارد.

او می گوید: “آب معمولی بسیار قلیایی است و PH آن حدود 7 است.” “بسیاری از Seltzer ها حدودا دارای PH سه یا چهار هستند و اگر طعم مرکبات داشته باشند ، حتی می توانند اسیدی تر شوند.”

این کیفیت اسیدی می تواند به مینای دندان آسیب بزند و آن از بین ببرد و در معرض آسیب و حفره های قرار دهد. دکتر هوروویتس برای بیمارانی که آب Seltzer را دوست دارند اما از پوسیدگی مینای دندان رنج می برند ، توصیه می کند مصرف روزانه Seltzer را با آبهای قلیایی طعم دار جایگزین کنید.

5 سطح قلع ممکن است ناسالم شود:

seltzer

جسیکا میرز ، دستیار پزشک و مشاور بهداشت ، می گوید که اخیراً شاهد افزایش غیر طبیعی قلع در افراد سالم بوده است.

او می گوید: “قلع معمولاً به سرعت از بدن دفع می شود ، بنابراین وقتی شاهد افزایش سطح آن هستیم می تواند نشان دهد که قلع به طور منظم خورده می شود.”

مایرز می داند آب گازدار در قوطی ها اغلب منبع بلعیدن قلع است.

مایرز می گوید: “قوطی هایی که برای نوشیدنی های Seltzer و سایر کنسروها استفاده می شوند ، با قلع ساخته می شوند.” “طبق CDC ، سطح بالای قلع می تواند باعث درد معده ، کم خونی و مشکلات کبدی و کلیوی شود.

او توصیه می کند Seltzer قوطی را با Seltzer موجود در بطری های شیشه ای جایگزین کنید این گزینه ای نادرتر اما ایمن تر است.

مایرز ادامه می دهد: “و خبر خوب این است که” بعد از حذف قوطی های از جنس قلع ، سطح قلع طی چند هفته به حالت عادی برمی گردد. “

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا