سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارپیشخوان اروپادانستنی و اطلاعات عمومیمجله پزشکی و سلامت

کارشناسان معتقدند COVID-19 به احتمال زیاد اندمیک (بومی) می شود.

طبق گفته کارشناسان ، COVID-19 احتمال دارد بومی ( اندمیک ) شود. 

ماه ها از آغاز بیماری همه گیر COVID-19 می گذرد و پس از این همه از دست دادنها و عدم اطمینان ، مردم کاملاً از تمام شدن آن مایوس شدند. . متأسفانه ، دانشمندان برجسته فکر نمی کنند ویروس کرونا به زودی از بین برود.در حقیقت ، به نظر می رسد COVID-19 بومی شود – یعنی همانطور که ویروسهای دیگر سالهاست در جامعه وجود دارد.

CNBC گزارش داد ، در طی ملاقات با کمیته استراتژی امنیت ملی انگلستان ، مشاور ارشد علمی پاتریک  والانس گفت: “تصور از بین بردن COVID از هر نظر درست نیست ، زیرا دوباره برمی گردد.” “ما نمی توانیم یقین داشته باشیم ، اما من فکر می کنم بعید است که با یک واکسن کاملاً استریل روبرو شویم ، (چیزی که کاملاً عفونت را متوقف می کند) ، و احتمالاً این بیماری به گردش در می آید و بومی است ، این بهترین ارزیابی من است. 

طبق مراکز کنترل بیماری ،اندمیک به وجود بیماری مداوم یا عامل عفونی یا شیوع معمول در یک جمعیت گفته می شود. به عنوان مثال ، واریسلا زوستر – ویروسی که باعث آبله مرغان می شود – در ایالات متحده بومی شناخته شده است. ریشه کن نشده اما در عوض از طریق یک واکسن بسیار موثر کنترل و کاهش می یابد. اگرچه مشخص نیست که یک واکسن COVID-19 تا چه حد موثر خواهد بود ، اما این یک مرحله مهم در کاهش شیوع است ، همانطور که تزریق آنفولانزا در به حداقل رساندن موارد آنفلوانزا در هر سال موثر است.

“واضح است که با واکسیناسیون احتمال عفونت و شدت بیماری کاهش می یابد. … این حالت بیشتر از هر چیز شبیه آنفولانزای سالانه می شود و این ممکن است همان جهتی باشد که در نهایت به آن می پردازیم ، ” آبله تنها بیماری در تاریخ است که از طریق واکسن موثر به طور کامل ریشه کن شده است.”

والانس در ارزیابی خود تنها نیست. مقامات سازمان بهداشت جهانی در ماه مه هشدار دادند که ویروس ممکن است هرگز از بین نرود. اخیراً ، محققان دانشگاه کلمبیا ، جفری شمن و مارتا گالانتی مقاله ای نوشتند و احتمال اندمیک شدن  COVID-19 را بررسی کرد. این نویسندگان نوشتند: “در صورت آلوده شدن مجدد به عفونت  ، و دستیابی نیافتن به  واکسن  برای بیشتر مردم جهان ، SARS-CoV-2 احتمالاً بومی خواهد شد.” اگرچه ایده اندمیک شدن COVID-19 ترسناک است ، اما باید به خاطر داشت که درمان ها نیز با گذشت زمان تکامل یافته و پیشرفت می کنند.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا