سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله فناوری و دانش

تماشا کنید؛ دوچرخه خود را هوشمند کنید

به تازگی زنگ دوچرخه جدیدی معرفی شده است که با نصب آن بر روی دوچرخه خود می‌توانید با امنیت بیشتری دوچرخه سواری کنید و دوچرخه خود را با آن به یک دوچرخه هوشمند تبدیل کنید و در مسیریابی نیز از آن کمک بگیرید.

زنگ‌هایی که بر روی فرمان دوچرخه‌های قدیمی وجود داشت، در مقایسه با دوچرخه‌های هوشمند مدرن امروزی از فناوری کمتری برخوردار بود! به تازگی زنگ دوچرخه جدیدی به نام Shoka Bell معرفی شده است که باعث افزایش امنیت دوچرخه، بهتر دیده شدن آن و به طور کلی هوشمندتر شدن آن شده است.

به گزارش کلیک، زنگ دوچرخه Shoka Bell که در حال حاضر در سایت KickStarters معرفی شده است، به وسیله یک پایه آهنربایی روی فرمان دوچرخه نصب می‌شود و کمترین کار این زنگ این است که وقتی دوچرخه به عابر پیاده‌ای نزدیک می‌‌شود، با صدایی به او هشدار می‌دهد. این زنگ قابلیت ایجاد هشت نوع صدا را دارد و هر یک از این صداها مختص موقعیت‌های مختلفی طراحی شده است. میزان بلندی صدای این زنگ به صورت هوشمند متناسب با آنچه که در اطراف شما می‌گذرد، تغییر می‌کند؛ بنابراین صدای این زنگ عابران پیاده را که در پیاده رو در حال رفت و آمد هستند، آزار نمی‌دهد. اما در مواقع لازم و ضروری صدای Shoka Bell به دو برابر افزایش پیدا می‌کند. حتی خودتان می‌توانید با اهرم کوچکی که در این زنگ تعبیه شده است، صدای آن را تنظیم کنید.

قابلیت‌های مختلف Shoka Bell به همین جا ختم نمی‌شود. سطح فیزیکی این زنگ در مواقع لزوم به یک سیستم هدایت کننده هشدار دهنده تبدیل می‌شود و زمانی که به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود، شما را در مسیر درست هدایت می‌کند. جالب است بدانید که اپلیکیشن Shoka Bell به جای انتخاب سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد، امن‌ترین مسیر را انتخاب می‌کند. انتخاب مسیر امن هنگام استفاده از دوچرخه، امری لازم و ضروری است. این اپلیکیشن علاوه بر انتخاب امن‌ترین مسیر، بهترین مسیر را برای دوچرخه سواران تعیین می‌کند و در هر لحظه فرد دوچرخه سوار را از شرایط ترافیکی منطقه مطلع می‌کند.

علاوه بر تمام این موارد، چراغی در جلوی این زنگ تعبیه شده است که نسبت به سرعت حساس است و در مکان‌هایی که نور کمی وجود دارد، به صورت خودکار روشن می‌شود و اندازه پایه نگه دارنده زنگ نیز برای افزایش امنیت دوچرخه بیشتر می‌شود. اپلیکیشن این زنگ دوچرخه هوشمند آخرین مکان فرد دوچرخه سوار را روی نقشه مشخص می‌کند و در صورتی فرد حرکت کند به واحد اصلی هشدار می‌دهد. توسعه دهندگان این زنگ هوشمند قصد دارند Shoka Bell را در آینده به سیستم خودروهای متصل به یکدیگر متصل کنند تا اطلاعات محل مورد نظر را در اختیار رانندگان قرار دهد.

Shoka Bell مجهز به یک باتری قوی است که با هر بار شارژ می‌تواند تا ۲۰۰ ساعت نیروی آن را تأمین کند و پایه Shoka Bell که بر روی فرمان دوچرخه نصب می‌شود، نیز تا دو ماه نیازی به شارژ ندارد. در خود زنگ و پایه آن یک پورت میکرو USB تعبیه شده است. هر دو قسمت از آلومینیوم ساخته شده‌اند، ضد آب هستند و  با رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. انتظار می‌رود Shoka Bell ماه مارچ سال آینده به بازار عرضه شود.

Video Player

00:00
00:26

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا