سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سریال و تلویزیون

نقد و بررسی سریال Forever: با هنرنمایی Maya Rudolph و Fred Armisen

81xTAUKotUL._RI_

به شدت به شما توصیه می کنم اگر فصل اول سریال Forever را ندیده اید نقدی درباره آن را مطالعه نکنید، حتی هر چیزی درباره این سریال که داستان این سریال کمدی با بازی Maya Rudolph و Fred Armisen را لو دهد. درواقع به منتقدان سریال لیستی از چیزهایی داده شد که نباید در نقدهای خود درباره آن صحبت کنند که شامل این ها می شد: درباره شخصیت ها، داستان، هرکدام از بازیگران یا حتی شکل ظاهری سریال صحبت نکنید.

واقعا با تماشای سریال هم متوجه می شوید که چرا این رازداری این قدر برای Alan Yang و Matt Hubbard مهم است. فصل هشت قسمتی Forever فرم ظریف و حباب مانندی می سازد، آن هم حبابی که به راحتی و با بیان اینکه «یک شخصیت یک شخصیت دیگر را ملاقات می کند» می ترکد. مانند یک حباب، این سریال هم از نظری ظریف به نظر  می آید، اما نکته ای زیبا، آرامش بخش و حتی معنوی درباره عبور آن وجود دارد که تماشای عبور آن لذت بخش است.

خب Rudolph و Armisen نقش یک زوج را بازی می کنند که وقتی آن ها را می بینیم، به یک روتین آرام در زندگی رسیده اند. اما در پایان این فصل، آن ها خود را در حالی می یابند که به آدم های کاملا متفاوتی تبدیل شده اند.

amazon-forever-650x366

واقعا این تنها چیزی است که می توان درباره داستان سریال بیان کرد. به سه دلیل ممکن است مردم به سراغ این سریال بروند: کنجکاوی شدید، اعتماد به مهارت های داستان گویی Yang و Hubbard (هردوی آن ها هم کارشان را خوب بلدند، Yang برنده جایزه امی برای کارش در سریال Master of None شده و کارهای قبلی Hubbard شامل ۳۰Rock، Parks and Recreation و Superstore می شود) و هنرنمایی Rudolph و Armisen.

دلیل آخر مهم ترین دلیلی است که بینندگان سراغ این سریال می روند و کاملا هم دلیل خوبی است. همان طور که در بالا گفته شد بازیگران دیگری هم در این سریال حضور دارند (که همگی هنگام حضورشان جذابیتی به سریال می آورند، و به همین دلیل هم نام آن ها را نمی آوریم تا داستان لو نرود). اما این سریال واقعا متعلق به Rudolph و Armisen است، و به آن ها این اختیار داده شده تا در صحنه هایی کاملا راحت بازی کنند و به بداهه گویی بپردازند. به عنوان یک زوج متاهل، اشتیاق زیادی بین این دو وجود دارد، اما به عنوان زوجی که خیلی وقت است ازدواج کرده اند، این کاملا مناسب به نظر می آید،‌ مخصوصا اینکه عشق بین آن ها کاملا واقعی به نظر می رسد.

اما بین آن ها قطعا Rudolph بر صحنه ها تسلط دارد، که بار دیگر به همه نشان می دهد او یکی از نادیده گرفته شده ترین بازیگران در ژانر کمدی و درام است. این کاملا داستان June است که می بینیم، در حالی که Oscar نقش حامی و شخصیت منفعل را دارد و تعادل بین این دو نفر است که به خوب شدن سریال کمک می کند.

متن سریال کاملا ظریف و جذاب است، کارگردانی (توسط Yang، Janicza Bravo و Miguel Arteta) نیز ظریف و ماهرانه است. چه سریال را کم کم تماشا کنید، یا آن را به یکباره و کامل تماشا کنید چیزهای زیادی برای تحسین کردن خواهید یافت.

amazon-prime-video-canada-september-2018-forever-poster

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا