سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

اگر چنین رویاهایی میبینید، شاید در معرض جنون باشید!

چه بخواهیم چه نخواهیم، همه ی ما انسان ها در تلاشیم تا خوابی که دیده ایم را به یاد بیاوریم، و بعضی خواب ها کابوسی بیش نبوده اند. شاید بوسیله ی کسی یا چیزی تعقیب میشده اید، شاید روز امتحان مهمی خواب مانده اید، یا شاید دندان هایتان به یکباره بیرون ریخته اند. هرچه که هست، ممکن است باعث شود شما همراه با ترس بیدار شوید، درحالی که مدام به خود یادآوری میکنید که این فقط یک خواب است. اما اگر این کابوس ها مکرراً اتفاق می افتند _ اگر به طور مداوم جیغ میکشید یا لگد میزنید _ پس شاید مغز شما در خطر است. اجازه ندهید این 13مورد، شمارا بیدار نگه دارد.

Myth-and-Dream

کابوس های مکرر ممکن است بخاطر عادت خواب بی نظمِ  آر ای ام باشد، که درواقع شرایطی است که بیمار در آن حرکات خشن از خود بروز میدهد. تحقیقات نشان داده که بیش از 80 درصد بیماران نهایتا به بیماری های عصبی مثل پارکینگسون یا جنون مبتلا میشوند. درباره ی 16 عادتی که سبب افزایش خطر جنون شما میشود تحقیق کنید.

دکتر روانشناس جان پیور، عصب شناس دانشگاه تورنتو و همچنین سردبیر این تحقیق، در برنامه ی لایو ساینس اذعان کرد: (به دلایلی، سلول های آی ای ام اولین سلول هایی هستند که فاسد میشوند، سپس این فساد عصبی به مغز شما رسوخ کرده و بر مناطق دیگر نیز تاثیر میگذارد، که یکی از پی‌آمدهایش، بیماری پارکینکسون است. اختلال آر ای ام شایع ترین تولیدکننده ی پارکینگسون است. اطلاعاتی در رابطه با 25 نوع خوابی که اختلالات مغزی را آشکار میکنند، کسب کنید.

در تحقیقاتی که طی سال2013 انجام شد، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که 80درصد بیماران (آر بی دی) نیز از این فساد عصبی رنج میبرند، و همچنین ارتباطی میان این دو بیماری اعلام شد. اما در تحقیقات اخیر که در مجمع عصب شناسان کانادایی انجام شد، متوجه شدند که رابطه ی این دو همبسگی نیست، بلکه علت و معلول است.

از آنجایی که بیماری آر بی دی برای مبتلایان به این بیماری بسیار وحشتناک است، این وضعیت به آنها کمک میکند تا از ادامه و پیشرفت این فساد عصبی جلوگیری کنند. براساس گفته ی دکتر پیور، قدم بعدی در تحقیقاتش، پیدا کردن روش هایی برای ساخت دارو است. این دارو برای بیماران آر بی دی طراحی میشود _ اگرچه بیماری آنهارا درمان نمیکند، چرا که همین حالا هم سلول های مغزی آنها آسیب دیده است _ اما از شیوع این فساد در باقی قسمت های مغز جلوگیری میکند.

دانشمندان راه بسیار طویلی را برای درمان فساد عصبی دارند. اما در حال حاضر موفق به کشف روش هایی برای جلوگیری از این وضعیت شده اند.

منبع : گیتی نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا