سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین المللپیشخوان ترکیه

ترکیه سیستم و مراکز درمانی عفرین را بازسازی می‌کند

وزارت بهداشت ترکیه به دنبال پاکسازی عفرین از گروه‌های تروریستی که در چارچوب عملیات شاخه زیتون نیروهای مسلح کشور محقق شد، با همکاری استانداری ختای برای بازگرداندن روال زندگی اهالی این شهر به شرایط عادی تلاش می‌کند.

thumbs_b_c_0465e10d956fe9dc2ef0

کارکنان این وزارتخانه به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به بیمارستان و مراکز درمانی مستقر و سیار در شهر عفرین و حومه آن هستند.

استانداری ختای نیز وارد عمل شده و نیاز پزشکی و درمانی اهالی عفرین برطرف کرده اند. در مرحله اول روند بهسازی بیمارستان و خانه های بهداشت به منظور خدمات بهتر و سریعتر انجام شد.

بیمارستان عفرین و سایر مناطق از جمله جندیرس و بلبل نیز آماده خدمت شده اند. از ابتدای آوریل تاکنون گروهی متشکل از پزشکان و پرستاران در مراکز سیار و در دوره های مشخص در تمامی مناطق و روستاها حضور می یابند.

بنا به اعلام استانداری ختای در بازه زمانی مذکور 68 پرسنل ترک 17 هزار و 236 نفر از اهالی عفرین را معاینه کرده و به 2288 نفر نیز واکسن زده اند.

دویست و نود و نه نفر از بیماران شهرستان عفرین که وضعیت وخیم داشتند نیز به شهرهای مختلف ترکیه منتقل شده اند. همچنین 4 دستگاه دیالیز به بیمارستان عفرین اهدا و 42 عمل زایمان انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا