سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای ایران

گزارش فروش سینمای ایران: مغزهای کوچک زنگ زده یازده میلیاردی شد

در گزارش این هفته از صدرنشینی دوباره‌ی مغزهای کوچک زنگ زده می‌گوییم و مانند هر هفته به مرور آمار فروش فیلم‌های بالای جدول خواهیم پرداخت.

صدر جدول گیشه سینمای ایران در چند هفته اخیر مدام در حال دست به دست شدن میان فیلم‌های مختلف است. این هفته نوبت به فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته‌ی هومن سیدی با بازی نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی رسیده است. این فیلم سینمایی در نهمین هفته اکرانش در ۸۶ سینما روی پرده رفت و ۶۳۰ میلیون تومان نیز فروخت. درآمد کلی فیلم هومن سیدی که آخرین هفته‌های اکران عمومی‌اش را سپری می‌کند حالا به ۱۱ میلیارد و ۴۸۷ میلیون تومان رسیده است. «مغزهای کوچک زنگ زده» که پرفروش‌ترین فیلم کارنامه‌ی هومن سیدی در کارگردانی محسوب می‌شود به عنوان یک فیلم با موضوعی اجتماعی، به فروش خوبی دست پیدا کرده است.

در رتبه‌ی دوم این هفته نیز فیلم «خانم یایا» ساخته‌ی عبدالرضا کاهانی قرار دارد. این فیلم سینمایی که دومین هفته اکرانش را با ۱۱۵ سینما سپری کرده است، درآمد هفتگی ۶۲۳ میلیون تومانی را داشته است. «خانم یایا» که رضا عطاران، حمیدفرخ نژاد و امین حیایی را به عنوان بازیگر دارد تاکنون درآمد کلی معادل ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومانی داشته است. رتبه‌ی سوم این هفته‌ی سینمای ایران در اختیار ساخته‌ی جدید و تازه‌اکران مجیدرضا مصطفوی، یعنی فیلم سینمایی «آستیگمات» است. این فیلم سینمایی با بازی محسن کیایی و باران کوثری در اولین هفته‌ی اکرانش ۶۹ سالن در اختیار داشته است. آستیگمات در این هفته که اولین هفته‌ی اکرانش است، ۵۰۷ میلیون تومان فروخته است. با این حساب می‌توان ادعا کرد که برای اولین‌بار در چند وقت گذشته سه فیلم بالای جدول گیشه، همه‌گی فیلم‌هایی اجتماعی هستند و در میان سه فیلم بالای جدول خبری از کمدی‌های عامه‌پسند نیست.

نمایی از فیلم «آستیگمات»

رتبه چهارم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «لازانیا» است. این فیلم کمدی به کارگردانی حسین قناعت در هشتمین هفته اکرانش ۱۱۰ سینما در اختیار داشت و ۳۸۱ میلیون تومان نیز فروخت. درآمد کلی «لازانیا» به ۳ میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان رسیده است. رتبه‌ی پنجم این هفته به فیلم «لس آنجلس تهران» ساخته‌ی تینا پاکروان تعلق دارد. این فیلم که پرویز پرستویی و مهناز افشار را به عنوان بازیگر دارد در هفتمین هفته اکرانش ۹۶ سینما در اختیار داشت و ۳۷۹ میلیون تومان فروخت. درآمد کلی این فیلم سینمایی ۶ میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان است. با این حساب اغراق نخواهد بود اگر ادعا کنم که «لس انجلس تهران» از لحاظ تجاری یک فیلم شکست‌خورده است. با توجه به برنامه اکران فیلم‌ها در آینده‌ای نه‌چندان دور، می‌توان انتظار تغییراتی مهم را در گیشه داشت.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیف نام فیلم هفته فروش هفتگی
۱ مغزهای کوچک زنگ زده ۹ ۶۳۰,۲۵۳,۰۰۰
۲ خانم یایا ۲ ۶۲۳,۱۰۳,۰۰۰
۳ آستیگمات ۱ ۵۰۷,۷۶۰,۰۰۰
۴ لازانیا ۸ ۳۸۱,۳۴۶,۰۰۰
۵ لس آنجلس تهران ۷ ۳۷۹,۲۶۶,۰۰۰
۶ پیشونی سفید ۲ ۷ ۳۵۵,۶۱۷,۰۰۰
۷ وای آمپول ۲ ۲۵۹,۲۲۳,۰۰۰
۸ هشتگ ۹ ۲۱۸,۱۰۳,۰۰۰
۹ گرگ بازی ۵ ۱۹۸,۰۰۷,۰۰۰
۱۰ سرو زیر آب ۱ ۱۶۱,۷۵۹,۰۰۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا