سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار استانهااخبار حوادث

پایان عملیات نجات و جست‌وجو در مناطق زلزله زده فارس

57412927

مدیرکل بحران استان فارس ضمن تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در جنوب این استان، از اتمام عملیات جست‌وجو و نجات در این مناطق خبر داد.

حسن فیاض‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در منطقه خنج استان فارس اظهار کرد: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی در حال حاضر برق مناطق زلزله زده وصل شده و قطعی تلفن نیز در این مناطق نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از همان دقایق نخست حادثه، تیم‌های امداد و نجات و تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شدند، گفت: هم‌اکنون ماموریت تیم‌های امداد و نجات پس از جست‌وجو در مناطق زلزله‌زده پایان یافت اما تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارت وارد شده به اماکن و همچنین بررسی وضعیت اسکان اضطراری افراد نیازمند اسکان، عملیات خود را ادامه می‌دهند.

مدیرکل بحران استان فارس با بیان اینکه عملیات تیم‌های ارزیاب در روستای تخته به پایان رسیده است، تصریح کرد: گزارش‌ها حاکی از این است که 52 واحد بین 30 تا 60 درصد آسیب دیده‌اند. عملیات تیم‌های ارزیاب در روستای سیف‌آباد نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در دیگر نقاط نیز به زودی گزارش نهایی تیم‌های ارزیاب ارائه و به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

تشکیل جلسه ستاد بحران برای اسکان اضطراری و تامین خوراک در مناطق زلزله زده در ساعت 16

فیاض‌پور از تشکیل جلسه ستاد بحران در پی این زمین لرزه خبر داد و گفت: جلسه دیگر ستاد بحران در ساعت 16 امروز با حضور نمایندگان کارگروه‌های مدیریت بحران تشکیل شده و درخصوص وضعیت اسکان اضطراری، تامین سوخت، تامین خوراک و… در مناطق زلزله زده تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل بحران استان فارس درباره اینکه آیا تاکنون افرادی اسکان اضطراری داده شده‌اند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در حال حاضر این موضوع در حال بررسی است و اگر نیاز به اسکان حادثه‌دیدگان باشد، مدیریت بحران حتما امکان لازم را برایشان فراهم خواهد کرد.

به گفته فیاض‌پور درباره تامین خوراک این مناطق نیز هلال‌احمر اقداماتی را انجام داده و اگر نیاز به اسکان اضطراری باشد، مدیریت بحران نسبت به تامین سوخت به منظور گرمایش نیز اقدام خواهد کرد.

مدیرکل بحران استان فارس شمار نهایی جانباختگان این حادثه را 4 تن که از اتباع افغانستان بودند اعلام کرد و گفت: 4 تن دیگر نیز در این زمینه مصدوم شده که یک نفر از آنها از اتباع کشور افغانستان و سه نفر دیگرشان نیز از اتباع کشور خودمان بودند که به این افراد نیز خدمات درمانی ارائه شد.

فیاض‌پور در پایان با اشاره به مقاوم‌سازی واحدهای آسیب‌دیده در مناطق روستایی گفت: خوشبختانه تعداد قابل توجهی از واحدهای آسیب دیده در روستاهای تحت تاثیر پیش‌تر و با اقدامات حمایتی دولت مقاوم سازی شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا